  • 1. Data: 2012-10-07 16:21:01
    Temat: Brak działalności IT a zarobek na reklamach (administracja itp. też) na swoich stronach www - co i jak?
    Od: "Andrzej" <a...@w...pl>

    Witam!

    Czy mogę jakoś zarabiać na wlasnych stronach www bez posiadania diałalności
    gospodarczej? Czy mogę podpisać jakąś umowę? Jeżeli tak to jaką, bo prowadzę
    jedną stronę dla Stowarzyszenia Zacznij Od Nowa za którą chcę wprowadzić im
    opłaty w postaci (nazwijmy to abonamentu) 50 zł miesięcznie. Według mnie,
    skoro to jest stowarzyszenie (czy tez by inna działalność) to musze jakoś
    udokumentować pobór opłaty od nich, np. faktura, rachunek na podstawie
    którego oni wypłacą mi pieniądze. Jak na razie nie myślę o założeniu
    działalności bo dla 50 zł miesięcznie mi się to po prostu nie opłaca, a ZUS
    niestety trzeba jakoś z czegoś opłacić.

    Z góry dziękuję za ewentualną pomoc i odpowiedzi.

    Pozdrawiam.
    Andrzej.

  • 2. Data: 2012-10-07 19:35:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.10.2012 16:21, Andrzej pisze:

> [...]
    > którego oni wypłacą mi pieniądze. Jak na razie nie myślę o założeniu
    > działalności bo dla 50 zł miesięcznie mi się to po prostu nie opłaca, a ZUS

    Jednorazowe zadania (typu "wykonanie strony") najlepiej się rozlicza na
    umowy o dzieło (coś knują, ale chyba jeszcze nie ozusowali).

    Wszelkie "utrzymanie" czy inna regularna konserwacja/utrzymanie - toż to
    wypisz wymaluj umowa-zlecenie. ZUS jest, ale od kwoty.

  • 3. Data: 2012-10-08 23:28:17
    Od: "Andrzej" <a...@w...pl>

    Witaj!

    Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. A orientujesz się w tym, jak taka
    umowa może wyglądać? Jak ją sformułować? Mam wzory umów zlecenia, ale np
    jest jeden punkt co mi nie pasuje/zastanawia. Np. podaję dwie osoby
    (zleceniodawcę - stowarzyszenie i zleceniobiorcę - siebie). Czy zamiast
    miejsca na dane pierwszej osoby mogę wpisać dane tego stowarzyszenia? Wolę
    spytać niż zrobić gafę, bo tam jest napisane np. numer i seria dowodu
    osobistego, zamieszkały przy ulicy itp. Czy wpisać dane prezeski tego
    stowarzyszenia w te miejsce? Jest też zdanie dotyczące zapłaty:
    wynagrodzenie zostanie wypłacone w wysokości ................ zł na
    podstawie rachunku. Rachunku chyba nie mogę wystawiać, więc kolejne pytanie:
    czy mogę zmienić wpis na np. taki: wynagrodzenie zostanie wypłacone w
    wysokości ................ zł na podstawie niniejszej umowy. Myślę powoli na
    opieką informatyczną firm. Ta sama zasada: umowa zlecenie, bo jak wcześniej
    napisałeś utrzymanie/konserwacja to tak to rozumiem (bo oryginalne druki
    umów mam, ale to w przypadku działalności). No i moje ostatnie pytanie:
    Umowę spisywać na miesiąc czasu? Bo jak napisze na rok czasu to wyjdzie, że
    za rok pracy dostanę tylko 50 zł. ;) Szczerze mówiąc, to wolę spisywać co
    miesiąc w danej sytuacji (brak DG a i lubię papierki). :)

    Przepraszam jeśli trochę chaotycznie i "upierdliwie" piszę, ale jest zielony
    w tych sprawach dotyczących umów.

    Pozdrawiam i wielkie dzięki za pomoc.

    Andrzej.

  • 4. Data: 2012-10-09 08:32:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.10.2012 23:28, Andrzej pisze:
    > Witaj!

    Naucz się kodować i cytować. Nie chce mi się nawet tego syfu czytać...

  • 5. Data: 2012-10-10 16:41:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Oct 2012, Andrzej wrote:

    > Mam wzory umów zlecenia,

    To weź inne.
    Np. takie, kiedy usługa jest wykonywana na rzecz firmy.

> [...]
    > (zleceniodawcę - stowarzyszenie i zleceniobiorcę - siebie). Czy zamiast
    > miejsca na dane pierwszej osoby mogę wpisać dane tego stowarzyszenia?

    Przecież to stowarzyszenie *JEST* osobą.
    Osobą prawną.

    > Czy wpisać dane prezeski tego stowarzyszenia w te miejsce?

    Nie.
    Za to jako dane osoby upoważnionej do podpisania i owszem.

    > Jest też zdanie dotyczące zapłaty:
    > wynagrodzenie zostanie wypłacone w wysokości ................ zł na
    > podstawie rachunku.
    > Rachunku chyba nie mogę wystawiać,

    Przeciwnie - powinieneś, na każde żądanie wypłacającego.
    Przyjmij do wiadomości, że jest kilka definicji "działalności
    gospodarczej" w różnych ustawach, i w tej której wynika obowiązek
    wystawiania rachunków:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,23,63,767,,,
    ustawa-z-dnia-29081997-r-ordynacja-podatkowa.html
    ...należy ona do najszerszych.

    DG *nie* oznacza "rejestrowana DG", żebyśmy się rozumieli.
    Nie każda forma prowadzenia DG (w rozumieniu dowolnej ustawy)
    wymaga rejestracji.
    Powoli, wyraźnie, co najmniej trzy razy przeczytaj art.3..9
    I jeszcze raz, głośno.
    A potem art.87

    > więc kolejne pytanie:
    > czy mogę zmienić wpis

    Nie.
    Ściślej - płatnik może się zgodzić, ale NIE POWINIEN.
    Powinien zażądać rachunku.
    Układ "zapłacimy po przedstawieniu rachunku" jest prawidłowy.

    Tak zupełnie na boku - na ogół firmy i inne twory prawne, które takie
    umowy zawierają, maja gotowe wzory rachunków - z gotowymi, sprawdzonymi
    wyliczeniami.
    Ale sobie zakonotuj: rachunek wystawisz *TY*.
    Oni go *sprawdzają* (i również odpowiadają za prawidłowość danych,
    idzie o zaliczkę podatkową i ew. składki ZUS)

    > Umowę spisywać na miesiąc czasu? Bo jak napisze na rok czasu to wyjdzie, że
    > za rok pracy dostanę tylko 50 zł. ;)

    Jak w szkole było mnożenie to wyszedłeś na wagary? :]
    (i owszem, w umowie jak najbardziej ujmuje się formy rozliczania
    okresowego).

    I KONIECZNIE przeczytaj stopkę (celowo bez separatora)

    pzdr, Gotfryd

    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 6. Data: 2012-10-10 23:53:16
    Od: "Andrzej" <a...@w...pl>

> [...]
    > P: Dlaczego ???
    > O: Pisanie nad cytatem !
    > P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?

    Hej!

    Dzięki za odpowiedź i sorki za posta. Zgapiłem się. Co do Twojej odpowiedzi,
    teraz wiem co chciałem wiedzieć.

    Pozdrawiam.
    Andrzej.

  • 7. Data: 2012-10-16 00:27:50
    Od: "Andrzej" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Hej!
    >
    > Dzięki za odpowiedź i sorki za posta. Zgapiłem się. Co do Twojej
    > odpowiedzi, teraz wiem co chciałem wiedzieć.

    Krótko mówiąc rachunek wystawiam jako załącznik do umowy?

  • 8. Data: 2012-10-16 08:00:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.10.2012 00:27, Andrzej pisze:

    [ciach śmietnik]

    Robisz śmietnik cytując. Cytujesz wszystko jak leci. Nie potrafisz
    poprawnie oznaczyć kodowania znaków w liście.

    I ty chcesz się zajmować IT??

  • 9. Data: 2012-10-16 22:00:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Oct 2012, Andrzej wrote:

    > Krótko mówiąc

    Krótko należy cytować to do czego się odnosisz, tak jak Ci inny Andrzej
    napisał. Szanuj zdrowie czytelników.

    > rachunek wystawiam jako załącznik do umowy?

    Krótko mówiąc, masz do przemyślenia znaczenie tych dwu określeń.

    UMOWA.
    Kiedy to zawiera się umowę, jak już dana rzecz jest zrobiona?

    FYI: całkiem popularna metoda, a przynajmniej przekonanie że to jest
    "metoda" u niektórych, tylko później powoduje płacz, że druga strona
    nie chce "podpisać umowy". A de facto *potwierdzić* umowy, która
    dawno temu była zawarta, wcale nie na piśmie :>

    RACHUNEK.
    Kiedy to wystawia się rachenek, jak nie wiadomo nie tylko za co,
    ale w ogóle *czy* należy się zapłata?

    Przecież to są zupełnie odrębne dokumenty (przy czym ten drugi
    ma również charakter księgowy)

    pzdr, Gotfryd