  • Data: 2017-11-14 16:48:00
    Temat: Re: Powiadomienie o popełnieniu przestepstwa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13-11-17 o 06:52, cef pisze:

    > To dziwne, że potem minister też papla na konferencji
    > prasowej, że rząd nie popiera tych haseł.

    Bo nie popiera. Czy to dowód na to, że były?

    > Czyli rząd jako instytucja wie, że popełniono przestępstwo
    > (skoro sam o nim papla) ale nic nie robi?

    Po pierwsze nie rząd, tylko minister. Po drugie nie wie, tylko słyzał i
    to z mało wiarygodnego źródła. Po trzecie nikt nie stwierdził,że hasła
    naruszają jakieś prawo póki co.

    > Banialuki są banialukami, a to akurat są fakty.

    Może akurat tak, ale jak się wypisuje bzdury latami, tonie można się
    dziwić, ze jak się raz na czas coś mądrego napisze, to nikt nie chce
    wierzyć. Sami dziennikarze na to pracują.

    > Ja pytałem czym się różni mój status dotyczący obowiązku powiadamiania
    > (czyli społeczny obowiązek) od statusu instytucji państwowej.

    Tym, że instytucja jest organem zatrudniającym ludzi. By skutecznie
    powiadomić instytucje nie wystarczy powiedzieć któremukolwiek z jej
    pracowników.

    > Jeśli minister na konferencji prasowej oświadcza, że nie popiera,
    > to znaczy, że widział i zna te hasła.

    Bo słyszał o nich i też ich nie popiera, co nie znaczy, że w ogóle tam
    były. Po za tym nie popiera ich jako minister, czy jako polityk? Bo tu
    jest dualizm.

    > Jeśli widział i wie i ma obowiązek powiadomić, to dlaczego tego nie robi?

    Za raczej mało prawdopodobne uważam, by minister urzędowo uczestniczył w
    marszu.

    > Czy jeśli ktoś powiadomi sam urząd, że przstępstwo miało miejsce, to urząd
    > musi zgłosić?

    Urząd - tak. Zajrzyj do KPA w jakiej formie składa się takie
    zawiadomienie. Na pewno mówienie urzędnikowi czegoś podczas spotkani z
    dziennikarzami nie jest właściwą formą.

    > Chodzi mi o sytuację kiedy organ czy instytucja się o czymś dowie-
    > na co musiałby urzędowo zareagować a nie mam ochoty.

    Jeśli złożą takie zawiadomienie do Ministra, to on uzna się za
    niewłaściwego i przekaże Prokuraturze. Tyle jego. Tego nawet Minister do
    ręki nie weźmie.