  • 21. Data: 2023-12-01 17:35:11
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Była godz. 10:30.
    > Powiadomienie o zaginięciu dziecka policja przyjęła o godz. 11:30 a więc
    > godzinę później. Dlaczego, skoro sprawa wyglądała alarmująco? To ma
    > wyjaśnić kontrola jaką wszczęto - w KWP w Krakowie i KGP."
    >
    > Ponoć nie mieli możliwości ustalenia po bts'ie z lokalnego komisariatu,
    > ale też nie zgłosili do KW w Krakowie, która taką możliwość ma.
    >
    > RMF w dodatku mówi, że nadano sprawie niższy (poszukiwawaczy) priorytet.

    Czyli klasycznie... Najpierw godzinę czekali z nim w poczekalni, potem
    godzinę wypełniali głupie formularze a potem chuja zrobili i znaleźli ją
    sami zainteresowani - przypomina wam to jakąś historię?

    Wiecie dlaczego robert narzeka że pismaki zmyślają klibaity a ja zwracam
    uwagę, że jednak _zawsze_ mają rację?

    Ano dlatego że nawet jakby pismaki zmyślały, to wystarczy do fakapu
    policji zmyślić na poczekaniu najbardziej typową historię - w tym
    wypadku że ojciec spędził godzinę w poczekalni a potem godzinę na
    zeznaniach błagając żeby w końcu dupy ruszyli. Ja na przykład od
    początku domyślałem się że tak będzie. A potem okazuje się że typowy
    kulson jest typowy (nawiasem mówiąc znów robert zasugerował nieoptymalne
    działania sanitariuszy) i typowa historyjka doskonale do typowego
    kulsona pasuje. I w zasadzie pismaki mogą pisać w ciemno bo i tak
    trafią. Różnica jest taka że ja uważam że problem jest z policją a
    robert że z pismakami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-12-01 17:38:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kamery na komisariacie nagrywają dźwięk? Bo jeżeli powiedział, że
    > przekazała, że źle się czuje i nie wie gdzie jest, a ten policjant
    > zakwalifikował, że poszła do galerii na wagary, to chyba wszystko jasne.

    Żartujesz? A tak w ogóle to jeszcze się nie zepsuły?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-12-01 17:39:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Coś tam musiało jeszcze się zadziać, ale nie potrafię sobie wyobrazić co.

    A tam nie potrafisz sobie wyobrazić. Klasyczne "niedasię". No jak mieli
    jej szukać skoro nie przebywała w miejscu zameldowania?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2023-12-01 17:40:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 06:32, Shrek pisze:

    > Jak się okaże że się mylisz to przeproszisz i odszczekasz? Znaleźli i
    > szukali.

    To jak - przeprosisz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2023-12-01 18:57:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 15:58, nadir pisze:

    > No widać jak pomógł.
    > Raz, że w mieście rzadko jest jeden BTS, to nawet gdyby, można określić
    > sektor i odległość aparatu od anteny z dokładnością do kilkunastu metrów.
    > Nie trzeba do tego żadnych cudów, dyspozytorzy 112 mają takie możliwości
    > od ręki. I telefon nie musi mieć nawet żadnej kary SIM, wystarczy, że
    > jest włączony.

    Robiłeś choć raz w życiu coś takiego i umiesz namierzyć telefon z
    dokładnością do kilkunastu metrów? To może podziel się tym sposobem, a
    uratujesz wiele żyć ludzkich :-)

    > To wszystko wystarczy żeby znaleźć leżącą osobę, tylko trzeba ogłosić
    > alarm w jednostce i ruszyć dupy, kwestionariuszami można zająć się potem.

    Tu już wiele racji jest w tym stwierdzeniu, tylko pomija ono fakt, że
    parking pod czynnym marketem, to jedno z ostatnich przeszukiwanych
    miejsc. Przecież tam jest masa ludzi i ktoś jej pomoże.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 26. Data: 2023-12-01 19:11:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Robiłeś choć raz w życiu coś takiego i umiesz namierzyć telefon z
    > dokładnością do kilkunastu metrów? To może podziel się tym sposobem, a
    > uratujesz wiele żyć ludzkich :-)

    No co za dziwny przypadek. Robert hobbystycznie namierzył w górskim
    terenie krótkofalowca co nadawał radiostop kartą telewizyjną, ale jak
    trzeba 20 lat potem sprawdzić w którym BTSie widać komórkę to się kurwa
    nie da;)

    Wyłącz wifi i GPSa i sprawdź jak dokładnie widać (chyba nawet GM coś
    pokaże). Jakieś GPS info zainstaluj i zobacz jak dokładnie da się
    namierzyć - w mieście to będzie kilkadziesiąt max kilkaset metrów.

    > Tu już wiele racji jest w tym stwierdzeniu, tylko pomija ono fakt, że
    > parking pod czynnym marketem, to jedno z ostatnich przeszukiwanych
    > miejsc. Przecież tam jest masa ludzi i ktoś jej pomoże.

    I dlatego kurwa nie ruszyliście dupy, bo wiedzieliście że to bez sensu
    szukać, bo będzie pod marketem?

    Jak już pisałem - typowy kulson jest typowy:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2023-12-01 19:12:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 10:05, J.F pisze:
    > A znacznie czesciej bywa tak, ze najpierw sie magluje rodzica?
    > Bo jak sam wiesz - zazwyczaj nie ma potrzeby sie spieszyc, albo juz
    > jest za późno ?
    > Tu akurat pechowo był czas na ratunek.

    Nie będę się wypowiadał, bo nie znam szczegółów. Co artykuł, to jakaś
    inna wersja. Wcześniej opisałem, jaka jest procedura. Czy w tym wypadku
    tak ją wykonano, to nie wiem. Zasadniczo komunikat powinien iść, gdy
    ojciec zadzwonił, albo wszedł i powiedział - bo to chwila, a robi to ten
    facet, co siedzi na wejściu do Komisariatu.

    Natomiast pytanie, na które nie ma w materiałach odpowiedzi, czy podjęto
    poszukiwania, czy zbagatelizowano. Inna sprawa, że uważam, że w tym
    konkretnym wypadku miejsce pobytu zaginionej było dość nieszczęśliwe.
    Jak znam takie akcje, to po prostu tego typu miejsc się nie przeszukuje,
    chyba, że przypadkowo.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 28. Data: 2023-12-01 19:30:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > godzinę później. Dlaczego, skoro sprawa wyglądała alarmująco? To ma
    > wyjaśnić kontrola jaką wszczęto - w KWP w Krakowie i KGP."

    Ale czy wyglądała na alarmującą? Po prosty pytam. 14-to latka w mieście,
    to nie wygląda na poważne zagrożenie dla życia. Tak. Wiem. Ona zmarła.
    Ale to mimo wszystko nie jest typowa sytuacja. Żeby choć leżała, to może
    by się ktoś zainteresował. A ona siedziała na jakiejś przyczepie. Trudno
    pytać każde siedzące dziecko, czy wie, ze siedzi.

    > Ponoć nie mieli możliwości ustalenia po bts'ie z lokalnego komisariatu,
    > ale też nie zgłosili do KW w Krakowie, która taką możliwość ma.

    Bo to wynika z Ustawy o Policji - nie jest to żadna tajemnica.
    Komisariat Policji pisze do odpowiedniej komórki KWP. Ale to jest jeden
    formularz. Jak umiesz, to 15 minut. Ale zdarzało mi się to załatwiać na
    telefon i wysyłany post factum formularz.

    Większy problem, czy był ktoś, kto umie to zinterpretować. Bo to nie
    jest, jak tu niektórzy piszą, że operator podaje położenie telefonu. Ale
    na pewno w powiatówce mają takie osoby. Komisariat może nie mieć. Z tym,
    ze w tej konkretnej sytuacji uważam, że niewiele to dawało taktycznie
    poza informacją, czy wyjechała z Andrychowa, czy jest gdzieś na miejscu,
    a jak wyjechała, to gdzie jej szukać.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 29. Data: 2023-12-01 19:31:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 14:14, Olin pisze:
    > "Pan Rafał twierdzi, że ojciec Natalii szybko zaalarmował policję o sprawie
    > - ale ta najpierw zwlekała z przyjęciem go i podjęciem zgłoszenia, potem
    > miała bagatelizować sprawę, sugerując, że dziewczynki powinien szukać np. w
    > galerii handlowej. Finalnie zgłoszenie przyjęto w okolicach południa;
    > dopiero wtedy do lokalnych mediów rozesłano komunikat o zaginięciu
    > 14-latki, planowano zaangażować psy tropiące."

    Psy tropiące w mieście po kilku godzinach niespecjalnie się sprawdzają.
    a jeszcze padało, co zabija zapach.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 30. Data: 2023-12-01 19:33:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 14:38, J.F pisze:
    > Zwykła pomyłka, niedopelnienie obowiązków?
    Ale tę kwalifikację później się weryfikuje. Teraz, to wszyscy wiedzą, ze
    ona umierała. Pytanie, co dokładnie ojciec powiedział. Będą to ustalać.
    --
    (~) Robert Tomasik