  • 11. Data: 2023-12-01 14:38:50
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 01 Dec 2023 12:53:05 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-11-30, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Rzepa podaje dzisiaj tak:
    > https://www.rp.pl/spoleczenstwo/art39504401-dlaczego
    -zmarla-14-letnia-natalia-z-andrychowa-sa-wyniki-sek
    cji-zwlok
> [...]
    > związana ze śledztwem.
    >
    > Ojciec zaczął szukać córki na własną rękę, kiedy to się nie udało,
    > pojawił się na komisariacie policji w Andrychowie. Była godz. 10:30.
    > Powiadomienie o zaginięciu dziecka policja przyjęła o godz. 11:30 a więc
    > godzinę później. Dlaczego, skoro sprawa wyglądała alarmująco? To ma
    > wyjaśnić kontrola jaką wszczęto - w KWP w Krakowie i KGP."
    >
    > Ponoć nie mieli możliwości ustalenia po bts'ie z lokalnego komisariatu,
    > ale też nie zgłosili do KW w Krakowie, która taką możliwość ma.
    >
    > RMF w dodatku mówi, że nadano sprawie niższy (poszukiwawaczy) priorytet.

    https://www.rmf24.pl/regiony/krakow/news-smierc-14-l
    etniej-natalii-znamy-wstepne-wyniki-sekcji-zwlok,nId
    ,7183508

    "Policjant, który rozmawiał z ojcem nastolatki, przypisał jego
    zawiadomienie do kategorii tak zwanych "zaginięć opiekuńczych". One
    mają niski status w policyjnej hierarchii. W rzeczywistości to
    zgłoszenie powinno mieć najwyższy priorytet - z "zagrożeniem życia".
    Wtedy stosuje się inne procedury."

    Zwykła pomyłka, niedopelnienie obowiązków?
    Na upartego bym się nawet dopatrzył przekroczenia uprawnien.

    Ciekawe, czy przesłuchują policjanta po postawieniu zarzutów, przed,
    czy wcale nie przesłuchują, no bo przecież trzeba sie zastanowic jak.

    J.

  • 12. Data: 2023-12-01 14:44:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 1 Dec 2023 14:38:50 +0100, J.F napisał(a):

    > "Policjant, który rozmawiał z ojcem nastolatki, przypisał jego
    > zawiadomienie do kategorii tak zwanych "zaginięć opiekuńczych". One
    > mają niski status w policyjnej hierarchii.

    No właśnie, a dziewczynka skarżyła się na złe samopoczucie, więc to nie był
    przypadek, że nie wróciła na czas ze szkoły, bo poszła z koleżankami do
    galerii handlowej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2023-12-01 15:02:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 14:44, Olin pisze:

    > No właśnie, a dziewczynka skarżyła się na złe samopoczucie, więc to nie był
    > przypadek, że nie wróciła na czas ze szkoły, bo poszła z koleżankami do
    > galerii handlowej.

    To się wydarzyło w drodze do szkoły.

    Kamery na komisariacie nagrywają dźwięk? Bo jeżeli powiedział, że
    przekazała, że źle się czuje i nie wie gdzie jest, a ten policjant
    zakwalifikował, że poszła do galerii na wagary, to chyba wszystko jasne.

    Robert

  • 14. Data: 2023-12-01 15:17:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 1 Dec 2023 15:02:51 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Bo jeżeli powiedział, że
    > przekazała, że źle się czuje i nie wie gdzie jest, a ten policjant
    > zakwalifikował, że poszła do galerii na wagary, to chyba wszystko jasne.

    Dla mnie całkowicie jasne, przy czym takiego mniej więcej tłumaczenia
    spodziewałem się ze strony Roberta Policmajstra.
    Kobieca intuicja od razu podpowiadała mi, że to gen. Granatnikow jest
    ofiarą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 15. Data: 2023-12-01 15:31:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 15:02:51 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> [...]

    No jak to nie? Powiedziała tatusiowi ze się źle czuje, zeby sie nie
    dziwil, ze ma nieobecnosc w szkole :-P

    > To się wydarzyło w drodze do szkoły.
    >
    > Kamery na komisariacie nagrywają dźwięk? Bo jeżeli powiedział, że
    > przekazała, że źle się czuje i nie wie gdzie jest, a ten policjant

    Na 100% powiedział, co bys po takim telefonie zrobił ?

    > zakwalifikował, że poszła do galerii na wagary, to chyba wszystko jasne.

    I zakwalifikował, ze nie trzeba nic robic, sama się znajdzie ...

    J.

  • 16. Data: 2023-12-01 15:47:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 1 Dec 2023 15:31:37 +0100, J.F napisał(a):

    > I zakwalifikował, ze nie trzeba nic robic, sama się znajdzie ...

    Raczej nie, bo kiedy w końcu jednak przyjęli zgłoszenie, kazali przygotować
    ubrania dziewczynki dla psów tropiących. Nie omieszkali nawet obejrzeć
    piwnicy.

    "Po wizycie na komisariacie ojciec Natalii wraz z panem Rafałem, kolegą,
    który pomagał mu w poszukiwaniach, udali się z powrotem do mieszkania.
    Policjanci nakazali im przygotować ubrania zaginionej i zapowiadali, że
    zjawią się z psem tropiącym. Po przygotowaniu odzieży mężczyźni uznali, że
    nie będą czekać z założonymi rękami. Poprosili sąsiadkę, by zaczekała na
    policjantów, a sami udali się ponownie przeszukać drogę na przystanek. -
    Policjanci przyszli do domu, ale bez psa, chcieli zobaczyć piwnicę, bo
    stwierdzili, że może tam się Natalia schowała"

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,304
    62231,smierc-14-latki-z-andrychowa-kto-kogo-powiadom
    il-i-o-ktorej.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 17. Data: 2023-12-01 15:58:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.12.2023 o 10:10, J.F pisze:

    > No bo na ulicy to ktos pomoze :-(

    No widać jak pomógł.

    > A telefon niekoniecznie pokazuje, bo to mógł byc obszar jednego BTS.

    Raz, że w mieście rzadko jest jeden BTS, to nawet gdyby, można określić
    sektor i odległość aparatu od anteny z dokładnością do kilkunastu metrów.

    > Poza tym trzeba miec te dane, a tu jeszcze nikt nie wystąpił, bo jest
    > kwestionariusz do dokończenia.

    Nie trzeba do tego żadnych cudów, dyspozytorzy 112 mają takie możliwości
    od ręki. I telefon nie musi mieć nawet żadnej kary SIM, wystarczy, że
    jest włączony.

    To wszystko wystarczy żeby znaleźć leżącą osobę, tylko trzeba ogłosić
    alarm w jednostce i ruszyć dupy, kwestionariuszami można zająć się potem.

  • 18. Data: 2023-12-01 17:08:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 15:31, J.F pisze:
    > Na 100% powiedział, co bys po takim telefonie zrobił ?

    No właśnie... to zachowanie policji jest tak irracjonalne jak na
    początku wydawało się działanie tego co pobił Amerykankę.

    Coś tam musiało jeszcze się zadziać, ale nie potrafię sobie wyobrazić co.

    Robert

  • 19. Data: 2023-12-01 17:22:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No bo na ulicy to ktos pomoze :-(

    Albo i nie. Pytanie czemu tego nie sprawdzili. Nie wiem, choć się
    domyślam. Zapewne podstawową przeszkodą było że poszukiwana nie
    przebywała w miejscu zameldowania, no to jak policja miała jej szukać (pdk)?

    > A telefon niekoniecznie pokazuje, bo to mógł byc obszar jednego BTS.
    > Poza tym trzeba miec te dane, a tu jeszcze nikt nie wystąpił, bo jest
    > kwestionariusz do dokończenia.

    Czyli klasyczne "niedasie". Niech zgadnę - na całym komisariacie nie
    było kompetentnej osoby, która by mogła zebrać dane w czasie krótszym
    niż 2 godziny?

    > Nie wiem jak w NS, ale w reszcie kraju ... norma?

    No oczywiście że norma. Tylko w przypadku zajebanego moto było
    tłumaczone że sprawa może poczekać. Jak widać każda może poczekać...
    Przecież inaczej obywatele jeszcze gotowi pomyśleć, że te kulsony to
    czekają żeby obywatelom w potrzebie pomóc.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2023-12-01 17:28:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 13:31, n...@o...pl pisze:

    > Smutna prawda o policji -- lepiej ogłaszać na FB i pochodnych niż marnować czas
    > na kulsonariacie.

    No własnie - o tym od dawna piszę - większa szansa że cię w kiblu zabiją
    niż ci pomoga. Jak przychodzi co do czego to okazuje się, że jest szereg
    obiektywnych powodów dlaczego akurat tobie pomóc nie mogą. A jakby cię
    jednak cię zabili to okażę się że jest akurat jeden taki biegły, co
    stwierdzi że nie da się wykluczyć że żeś wioł i umar. Umorzonko.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!