  • 1. Data: 2023-11-27 19:24:42
    Temat: nowy rzad
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    "2. Prezes Rady Ministrów, w ciągu 14 dni od dnia powołania przez
    Prezydenta Rzeczypospolitej, przedstawia Sejmowi program działania
    Rady Ministrów z wnioskiem o udzielenie jej wotum zaufania.
    Wotum zaufania Sejm uchwala bezwzględną większością głosów w obecności
    co najmniej połowy ustawowej liczby posłów.

    3. W razie niepowołania Rady Ministrów w trybie ust. 1 lub
    nieudzielenia jej wotum zaufania w trybie ust. 2 Sejm w ciągu 14 dni
    od upływu terminów określonych w ust. 1 lub ust. 2 wybiera Prezesa
    Rady Ministrów oraz proponowanych przez niego członków Rady Ministrów
    bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy
    ustawowej liczby posłów. Prezydent Rzeczypospolitej powołuje tak
    wybraną Radę Ministrów i odbiera przysięgę od jej członków."

    Jeśli powołany dzisiaj ... to jak sie te dni liczy?
    "14 dni od dnia powołania" ... to poniedziałek 11.12 jest chyba
    dopuszczalny?

    12.12 posiedzienie Rady ogolnej UE, 13.12 szczyt UE z Bałkanami
    Wschodnimi, 14-15.12 Rada Europejska ... oj będzie smiesznie :-)

    https://www.tvpparlament.pl/74328665/mastalerek-na-g
    rudniowy-szczyt-rady-europejskiej-pojedzie-ten-kto-b
    edzie-wowczas-premierem

    A moze jednak nalezy złożyc konstruktywne votum nieufnosci? :-)

    J.

  • 2. Data: 2023-11-27 19:30:35
    Temat: Re: nowy rzad
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2023 o 19:24, J.F pisze:

> [...]
    >
    > 12.12 posiedzienie Rady ogolnej UE, 13.12 szczyt UE z Bałkanami
    > Wschodnimi, 14-15.12 Rada Europejska ... oj będzie smiesznie :-)

    Śmiesznio i straszno. Małe rozrywki małych ludzi. I p.o. rezydent -
    który usiłuje tłumaczyć że nie jest funkcjonariuszem partyjnym ale idiotą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-11-27 20:21:39
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2023-11-27 o 19:24, J.F pisze:

> [...]
    edzie-wowczas-premierem

    > A moze jednak nalezy złożyc konstruktywne votum nieufnosci? :-)

    Prawo nie nadąża za rzeczywistością. Oczywiście, wszystko może i jest
    zgodne z prawem, są terminy, Prezydent może, ale nie musi, nie ma
    jasnych procedur, nie ma jasno ustalonego co kto kolejno robi, bo jesli
    nie zrobi to traci stanowisko. Mieliśmy kilka lat temu przykłady, że
    uchwalono czy orzeczono, ale od innych zależy publikacja, więc nie
    opublikowane. Jeśli nie opublikowane, to tego co orzeczono nie ma.
    Informacją na temat obowiązującego prawa jest jednak Dziennik Ustaw,
    Monitor Polski.

  • 4. Data: 2023-11-27 21:02:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2023 20:21:39 +0100, Krzysztof 'kw1618' wrote:

> [...]
    > zgodne z prawem, są terminy, Prezydent może, ale nie musi, nie ma
    > jasnych procedur, nie ma jasno ustalonego co kto kolejno robi,

    Akurat ta czesc jest jakby w miare dobrze okreslona.

    > bo jesli nie zrobi to traci stanowisko.

    No, jest Trybunal Stanu. Ale najpierw trzeba wygrac wybory :-)

    > Mieliśmy kilka lat temu przykłady, że
    > uchwalono czy orzeczono, ale od innych zależy publikacja, więc nie
    > opublikowane. Jeśli nie opublikowane, to tego co orzeczono nie ma.

    To teraz kolejny nowy premier opublikuje, i sie zacznie cyrk kolejny.
    Ale Szydło i Mateusz przed TS moga trafic.

    > Informacją na temat obowiązującego prawa jest jednak Dziennik Ustaw,
    > Monitor Polski.

    Ktore zeszły do internetu. Ciekawe ile tego drukuja, żeby było
    "opublikowane" i gdzie "publikuja".
    W zasadzie strona www jest bardzo dobra.

    J.

  • 5. Data: 2023-11-27 21:56:55
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2023-11-27 o 21:02, J.F pisze:

    > Akurat ta czesc jest jakby w miare dobrze okreslona.

    Nie polemizuję, bo akurat nie badałem tego zbyt wnikliwie, ale może
    można to określić jeszcze bardziej precyzyjnie.

    > No, jest Trybunał Stanu. Ale najpierw trzeba wygrac wybory :-)

    Procedura stawiania przed TS jest do zmiany. Może to tylko taki
    bezpiecznik, aby nie stawiać zbyt często, bo grozi to destabilizacją?
    Chociaż aby postawić przez TS to chyba nie da się rzucić zarzut...

> [...]
    >
    > Ktore zeszły do internetu. Ciekawe ile tego drukuja, żeby było
    > "opublikowane" i gdzie "publikuja".
    > W zasadzie strona www jest bardzo dobra.

    Dlaczego "drukowaniem" zajmuje się Premier? Dlaczego "drukarnia" podlega
    pod organ władzy wykonawczej? Sejm przecież uchwala i publikuje na
    stronach isap.sejm i jeszcze raz to dubluja w rcl.gov.pl. Władza
    sądownicza też mogłaby mieć swój publikator. Rcl.gov.pl mogłoby dla
    ułatwienia wyszukiwania zbierać wszystko do jednego, aby było prościej
    szukać

  • 6. Data: 2023-11-27 21:57:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2023 o 21:02, J.F pisze:

    > Akurat ta czesc jest jakby w miare dobrze okreslona.

    W zasadzie to terminów w których p.o.rezydent zaprzysięga tak wybranego
    p.o.remiera nie ma. Zamknie się w kiblu i co mu zrobisz? Choć na wypadek
    sraczki to chyba marszałek...;)

    > No, jest Trybunal Stanu. Ale najpierw trzeba wygrac wybory :-)

    Trybunał stanu gówno może - tylko brzmi groźnie. Dlatego jarek boi się
    zwykłego sądu jak już prokuratora generalnego straci.

    > To teraz kolejny nowy premier opublikuje, i sie zacznie cyrk kolejny.
    > Ale Szydło i Mateusz przed TS moga trafic.

    Jak wyżej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2023-11-28 00:06:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-27, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A moze jednak nalezy złożyc konstruktywne votum nieufnosci? :-)

    Były robione analizy i wyszło, że lepiej nie. Zyskuje się jedynie
    tydzień, a nie jest to ponoć do końca zgodne z duchem Konstytucji.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2023-11-28 01:21:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2023 23:06:48 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Były robione analizy i wyszło, że lepiej nie. Zyskuje się jedynie
    > tydzień,

    IMO - dwa, mozna bylo zlozyc wniosek tydzien temu :-)
    Poza tym ten tydzien moze byc dosc istotny.

    >a nie jest to ponoć do końca zgodne z duchem Konstytucji.

    Nie do konca z duchem - owszem.
    Ale z literą zgodne - IMHO :-)

    J.

  • 9. Data: 2023-11-28 01:40:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > IMO - dwa, mozna bylo zlozyc wniosek tydzien temu :-)
    > Poza tym ten tydzien moze byc dosc istotny.

    > Nie do konca z duchem - owszem.
    > Ale z literą zgodne - IMHO :-)

    Duch ważny. Po co narażać się na zakwestionowanie? Jeśli nie ma
    kategorycznej potrzeby MZ nie powinno się bo tylko powiekszy się kupę,
    którą pis narobił przez te 8 lat.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2023-11-28 07:21:21
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2023-11-27 o 21:57, Shrek pisze:

    > Trybunał stanu gówno może - tylko brzmi groźnie. Dlatego jarek boi się
    > zwykłego sądu jak już prokuratora generalnego straci.

    > Jak wyżej.

    No tak, aby pozbawić posła immunitetu wystarczy głosów.