  • 541. Data: 2023-12-12 11:34:50
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Dec 2023 18:56:48 +0100, Shrek wrote:

    > W dużym mieście to 500m to bez żadnej triangulacji tylko jeden BTS ma
    > taki zasięg.

    No i stąd moze byc nieporozumienie - nie wiadomo, czy siec tak
    dokładnie namierza czy po prostu podaje BTS, a te stoją gęsto ... lub
    rzadko.

    > Zaczynasz robertować... Co z tego że prawdopodobieństwo że telefon jest
    > nie do namierzenia albo jest w innym miejscu niż poszukiwana? O tym nie
    > wiemy. Problem nie w tym, ze poszukiwania telefonu dały złe rezultaty bo
    > (tu wstawić wynurzenia roberta) a w tym że czynności po prostu nie
    > dokonano. Koniec tematu.

    Zaczynasz Shrekowac - co z tego, ze motocykl stał na widoku pod
    podanym adresem - policji nikt tego adresu nie podał, przeszukanie
    dzielnicy wcale nie jest takie proste, a motocykl moze stac calkiem
    gdzie indziej i ukryty :-)

    O lokalizacje telefonu wystąpiono ... podobno.
    Ale moze Robert ma racje, ze wynik będzie "w Andrychowie", co w
    zasadzie na 99% wiadomo z tego, co ojciec zeznał, wiec pisanie o
    lokalizacje nie jest priorytetowe ...

    > Robert jak coś napiszę, to znaczy że jest akurat na odwrót. Ten koleś
    > notorycznie mija się z prawdą o 180 stopni i zwykle wystarczy pobieżna
    > znajmość googla na poziomie podstawowym żeby to udowodnić - znaczy
    > światu bo jemu nie.

    Zawsze możesz podać lepsze informacje :-)

    J.

  • 542. Data: 2023-12-12 12:29:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Dec 2023 18:29:24 +0100, Kviat wrote:

    > Jak bardzo trzeba być ułomnym, żeby udzielać się w dyskusji i nawet nie
    > dać rady w ciągu kilku sekund wyszukać sobie tych informacji?
    >
    > Specjalnie dla ciebie linki chronologicznie żebyś miał obraz jak się
    > zmieniało.
    >
    > Warszawa, wrzesień 2007 r.
    > https://archiwum.mswia.gov.pl/download/1/3463/KONCEP
    CJASYSTEMU112.pdf

    > "Przygotowanie map cyfrowych geograficznego systemu identyfikacji na
    > potrzeby aplikacji systemu 112 - 600 tys. zł"
    > (...)
    > "Operator 112, wykorzystując dane z Platformy Lokalizacyjno -
    > Informacyjnej, i/lub z rozmowy z osobą zgłaszającą potrzebę pomocy na
    > numer alarmowy 112, wykorzystując mapy cyfrowe, lokalizuje miejsce
    > zdarzenia i, w postaci graficznej, zgodnie z protokołem np.
    > GML, przekazuje tę informację do właściwego dyspozytora w ramach

    Przeciez o rozporządzenie do tego (uchylonym) pisałem.

    > kierowanej standaryzowanej formatki. Warunkiem poprawnego działania tej
    > funkcjonalności jest posiadanie stosownych aplikacji wykonawczych w
    > zakresie map wektorowych na stanowiskach dyspozytorów. Powyższe zadania
    > System 112 realizuje automatycznie"

    No ale nie podali, czy to przed rozmową, czy po rozmowie :-)

    > 2008-06-03
    > Czytaj więcej na:
    > https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/testy-systemu-
    lokalizacji-w-ramach-numeru-112

    > Data dodania: 07.09.2019
    > https://www.prawo.pl/prawo/numer-112-po-wyroku-tsue-
    obowiazek-dokladnej-lokalizacji,468898.html

    "W Polsce Centra Powiadamiania Ratunkowego dostają lokalizację na
    podstawie stacji bazowych, która może być oddalona nawet o 15
    kilometrów od dzwoniącego. Jest szansa, że wyrok TSUE i Komisja
    Europejska zmobilizują wszystkie kraje UE do unowocześniania swoich
    systemów.
    "

    Unowoczesnili?

    > 9 gru 21 19:55
    > https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/co-
    widzi-operator-112-gdy-dzwonimy-po-pomoc-potrafia-ok
    reslic-lokalizacje-do-14-m/h83s85s

    No i tak czytamy, czytamy - unowocześnili, czy ciagle nie?
    Widzi w czasie rozmowy, czy po rozmowie?

    Na poczatku masz zdjęcie, gdzie widać jakby sektor anteny.
    Ale to zdjęcie to chyba z zagranicy.

    Film tam jest z polskiego 112, ale o lokalizacji akurat nie mówią.

    A w tekscie

    "Wykorzystuje się do tego triangulację pomiędzy wieżami radiowymi np.
    poprzez:

    - pomiar kąta nadejścia sygnału - jeśli rozmówca będzie znajdował się
    pomiędzy dwoma obiektami radiotelekomunikacyjnymi, możliwe będzie
    określenie jego pozycji dzięki sprawdzeniu, w którym punkcie
    przecinają się linie wzdłuż kątów każdej ze stacji bazowych;
    -pomiar różnicy czasu przybycia sygnału (multilateracja), co pozwoli
    na określenie odległości od każdej z wież.

    > Wtorek, 20 czerwca 2023
    > https://geekweek.interia.pl/bezpieczenstwo/news-dzwo
    nisz-na-112-co-widzi-operator-numeru-alarmowego,nId,
    6842745

    "lokalizacja - jej dokładność zależy od infrastruktury
    telekomunikacyjnej, jednak wyrok TSUE jasno określa, że operatorzy
    sieci muszą udostępniać takie dane.

    Co do dokładności namierzania urządzenia, z którego wykonane zostało
    połączenie, istnieje sporo niejasności. W Polsce przybliżoną
    lokalizację ustala się na podstawie łączenia z danym masztem
    telekomunikacyjnym. W zależności od liczby masztów w okolicy i innych
    czynników dokładność może wahać się od kilkuset metrów do kilku
    kilometrów."

    Fotke tam masz z monitora - rzeczywista lokalizacja dzwoniącego,
    czy BTS, czy to moze stacjonarny?

    > "Operatorzy numeru alarmowego 112 w momencie odebrania połączenia
    > dysponują już najważniejszymi informacjami, które pozwala określić sieć
    > telekomunikacyjna.
    > (...)
    > *lokalizacja* - jej dokładność zależy od infrastruktury
    > telekomunikacyjnej, jednak wyrok TSUE jasno określa, że operatorzy sieci
    > muszą udostępniać takie dane."

    Czyli chyba przed rozmową.
    To teraz poprosimu Roberta o wypowiedź.

    > W tym ostatnim masz nawet zdjęcie monitora na którym widać "kółka".
    > Bynajmniej nie rysowane cyrklem.

    Ale to 112.
    A tu dziewczyna nie zazdwoniła na 112.
    Czym wtedy dysponuje policja - nie wiemy.

    Zakładam, ze da sie ją namierzyc nie gorzej niz na potrzeby 112,
    ale czy to możliwość teoretyczna, czy praktyczna w komisariacie ...

    > Policmajster twierdzi, że aby "wyliczyć" (choćby przybliżoną)
    > lokalizację, to musi to robić jakiś geek na komendzie na podstawie
    > jakichś "ramek" przy pomocy cyrkla i mapy, bo to fchuj trudne i wymaga
    > magii umiejętności triangulacji, o umiejętności wydrukowania i
    > analizowania dziesiątek/setek linii logów z litości nie wspomnę.
    > A ty mu wierzysz...

    Na komisariacie tych monitorow z CPR nie ma, bo i po co.
    Czy jednak są - jakby im CPR przekazało zlecenie ? :-)

    > Przecież takich rzeczy nie robi się na komisariacie w jakiejś pipidówie,
    > gdzie szczytem rozwoju technologicznego jest elektryczna maszyna do
    > pisania, a lokalizację ręcznie wylicza policmajster-specjalista od
    > cyberbezpieczeństwa...

    No to gdzie mają zobaczyc tę mapkę?

    No dobra - komputery trafiły juz do Andrychowa.
    Mają. Jakie tam mają oprogramowanie, to nie wiem.

    Tymczasem zrobiłem małą przejazdzkę:
    -limit lokalizacji na żądanie w gdzie jest dziecko wyczerpałem za
    wczesnie, wiec nie sprawdziłem,

    -chyba nie potrafię wyłączyc GPS w Androidzie. Network Cell Info Lite
    wymaga prawa i włączonej lokalizacji, aby dane o BTS odczytac,
    lokalizacja włącza wszystko razem, sterowac można tylko dodatkami.

    Jest jedno obejscie, moze sprawdzę.

    -za to zauważyłem dwa ciekawe ustawienia:
    "udostępnij informacje o lokalizacji operatorowi
    Operatorzy dowiedzą sie o Twojej lokalizacji za pośrednictwem stacji
    bazowych"

    "Usługa lokalizacji dla połączen alarmowych
    Jesli dodatkowa usługa lokalizacji sla połączen alarmowych jest
    obsługiwana w twoim regionie, gdy dzwonisz lub wysyłasz SMS na numer
    alarmowy, Twoje urządzenie moze automatycznie wysyłać swoją
    lokalizację ..."

    To chyba będzie to
    https://support.google.com/accounts/answer/3467281?h
    l=pl

    https://support.google.com/android/answer/3467281#tu
    rn-location-on-off
    https://support.google.com/android/answer/3467281#em
    ergencylocationservices
    usługa ELS

    Ale ta pierwsza - co za czort?

    Czyzby jednak siec kiepsko wiedziała, gdzie się telefon znajduje, i
    stąd potrzeba wspomagania ?

    P.S.
    https://antyweb.pl/operatorzy-zbieraja-analizuja-nas
    za-lokalizacje

    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/ktos-podlozyl-n
    adajniki-gps-w-samochodach-zabawkach-uczestnikom-wys
    cigow/

    https://niebezpiecznik.pl/post/google-wie-gdzie-jest
    es-i-gdzie-byles-i-dzieli-sie-tym-z-policja/

    J.

  • 543. Data: 2023-12-12 13:14:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Gestosc zaludnienia w Polsce 60 razy mniejsza.
    > W Warszawie 4x mniejsza - a prawdziwych masztów tez juz mało.

    Widocznie sens ograniczony. Najpewniej ekonomiczny.

    > Moze odziedziczyli troche kultury.
    >
    > https://remembersingapore.org/2015/06/28/a-disguised
    -tree-at-old-choa-chu-kang-road/

    Nie ma tego za dużo. Zasadniczo to kojarzę tylko to powyżej, pewnie bo
    znam te okolice.

    > Mogłoby miec, bo to z grubsza ten pochłaniany zakres czestotliwosci,
    > ale nie wiem - macie tam tak nasiąknięte wodą mury?

    Nie wiem, ale nic innego do głowy mi nie przychodzi. Opadów 5x więcej
    (objętościowo) niż w Polsce.

    > Ze tak słaby, a ona odbiera.
    > Ale faktycznie - mocny, u mnie czasem i fW widac.

    Jak jest w zakresie pico to pokazuje, że mocy. Przy femto już na żółto.

    --
    Marcin

  • 544. Data: 2023-12-12 14:08:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Dec 2023 12:14:57 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Widocznie sens ograniczony. Najpewniej ekonomiczny.

    No - działki w Warszawie drogie, i czesto ich po prostu nie ma.

    Trzeba kombinowac z włascicielami.
    A budynków wysokich pełno.
    Mają prąd, telefon ...

    -tree-at-old-choa-chu-kang-road/

    > Nie ma tego za dużo. Zasadniczo to kojarzę tylko to powyżej, pewnie bo
    > znam te okolice.

    Sami piszą, ze niedużo.

    > Nie wiem, ale nic innego do głowy mi nie przychodzi. Opadów 5x więcej
    > (objętościowo) niż w Polsce.

    Deszcz w Polsce telefonów nie wyłącza.

    > Jak jest w zakresie pico to pokazuje, że mocy. Przy femto już na żółto.

    Ale ciagle działa.
    Choc w sumie ...1uV czulosci na 75 ohm .. tez fW ...

    sygnal na falach srednich jakis mocniejszy, skoro odbiorniki
    detektorowe działały :-)

    J.

  • 545. Data: 2023-12-12 17:35:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.12.2023 o 11:34, J.F pisze:

    > No i stąd moze byc nieporozumienie - nie wiadomo, czy siec tak
    > dokładnie namierza czy po prostu podaje BTS, a te stoją gęsto ... lub
    > rzadko.

    No ale orange twierdzi że do 50 metrów. Więc jak mam do wyboru wierzyć
    telekomowi a robertowi...

> [...]
    > podanym adresem - policji nikt tego adresu nie podał, przeszukanie
    > dzielnicy wcale nie jest takie proste, a motocykl moze stac calkiem

    To akurat jest robertowanie. Nie warto nic nie robić, bo może się nie udać;P

    > Zawsze możesz podać lepsze informacje :-)

    Przecież często podaję. I robert nawet jak mu dasz źródełko to i tak się
    do błędu nie przyzna.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 546. Data: 2023-12-12 17:41:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.12.2023 o 12:29, J.F pisze:

    > No ale nie podali, czy to przed rozmową, czy po rozmowie :-)

    Sądzisz, że to kulsony projektowały? Jak to po rozmowie? "teraz się z
    panią rozłączę żeby sprawdzić skąd pani dzwoni. Proszę dzwonić jeszcze
    raz na 112 aż system wylosuje mnie i wtedy dokończę przyjęcie zgłoszenia":P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 547. Data: 2023-12-12 17:44:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.12.2023 o 10:55, J.F pisze:

    > Za duzo danych?

    Taa - o lokalizacji - normalnie wyjdzie gdzieś tak z dyskietka;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!