  • 191. Data: 2003-11-20 15:15:47
    Temat: Re: Posty, a prawa autorskie
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@o...pl>
    news:bphse5$753$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Przyznal? Od dawna bylo wiadomo kto prowadzi ten dzial. Ty nie
    > wiedziales? A moze nie chciales wiedziec?

    > Z Twoimi definicjami nie ma sensu dyskutowac. Kis sie dalej we
    > wlasnym sosie.
    > Greg
    > Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
    > Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/

    Ja cały czas wierzę(!), że tzw. redakcja nie jest kupą anonimowych
    baranów manipulowanych jak marionetki. :-)
    Wierzę również że kiedyś w przyszłości SerwisPSP będzie
    brzmiało dumnie.
    Na dzisiaj PSPhome nie jest serwisem grupy lecz prywatną
    niewiadomo czyją i po co - stroną.
    Można się domyślać i to co domyślne - jest przerażające.
    \|/ re:

  • 192. Data: 2003-11-20 16:53:00
    Od: "Konik Bujany" <k...@p...invalid>

    >lekkie westchnienie :))
    >moge tu westchn?a uch.......!!!!
    > A odno?nie komercyjnego wykorzystywania informacji-
    >prawnikiem nie jestem, ale my?le, ?e jest to tak jak z pisaniem
    >ksi??ki czy nawet pracy magisterskiej..
    >Mo?esz zamieszcza "kopiowane" texty innych autorów,
    >ale musisz robia to jako cytat z podanym nazwiskiem.
    >Zreszt? podobnie jest na psphome.
    >Podaj? nazwisko, w?tek i cytowany tekst.
    >Jest to wiec zgodne z prawem, zupe3nie legalne...
    >I je?eli komu? to przeszkadza po prostu nie powinien
    >tego czytaa.
    Co Ty pieprzysz ?! Z faktu, że nie jesteś prawnikiem wynika tylko, że twoje
    wywody nie mają sensu prawnego. Faktycznie jest tak, że prawo do kopiowania
    artykułu ma jego autor. Nie daje go innym opublikowanie artykułu przez aujtora
    ani cel niezarobkowy. Daje zgoda autora na publikację. Jeśli chodzi o prawo do
    cytowania to ma je każdy pod warunkiem podania źródła, ale dotyczy ono tylko
    kopiowania małych fragmentów lub krótkich artykułów. W żadnym razie nie pozwala
    na publikowanie wszystkich czy większości artykułów danego autora.

  • 193. Data: 2003-11-20 16:56:00
    Od: "Konik Bujany" <k...@p...invalid>

    >Posty z newsów nie podlegają pod prawo autorskie, chyba, że tylko ich części
    >wyraźnie będące utworem w rozumieniu ustawy.
    Artykuły niusowe podlegją pod prawo autorskie jak każde inne artykuły.
    >Przykład - jak ktoś poda swój wiersz, to mimo, że sam post nie podlega ochronie
    >prawa autorskiego to już ten wiersz - tak.
    Baju baju

  • 194. Data: 2003-11-20 17:02:00
    Od: "Konik Bujany" <k...@p...invalid>

    >Nawet list stanowi własność tego kto go otrzymał, a nie autora.
    List w sensie egzemplarz. W sensie utworu właścicielem praw autorskich do listu
    ciągle pozostaje autor. Tak samo zwykłe kupienie programu czy płyty grającej
    polega na kupieniu jego egzemplarza z czego nie wynika prawo do jego kopiowania
    itp.
    >Co do postu to nie jest przejawem działalności twórczej, nie podlega
    >więc prawu autorskiemu.
    A czego ?

  • 195. Data: 2003-11-20 17:03:00
    Od: "Konik Bujany" <k...@p...invalid>

    >Jak to nikt? A kto jest właścicielem psa który wypuszczony
    >do ogrodu kąsa ludzi? Odpowiada właściciel czy nikt?
    Ogród oczywiście

  • 196. Data: 2003-11-20 17:49:00
    Od: "Konik Bujany" <k...@p...invalid>

    >Nie. Nadal nie jest chroniona.
    O tym czy utwór jest chroniony decydują przesłanki dotyczące jego twórczego
    charakteru. Wiele artykułów faktycznie nie będzie chroniona, bo nie ma w nich nic
    twórczego np. stwierdzenia prostych faktów. Inne artykuły jak np. Nawrockich
    będą. Potencjalnie każdy.

  • 197. Data: 2003-11-20 17:59:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    Konik Bujany rzecze:
    > Artykuły niusowe podlegją pod prawo autorskie jak każde inne artykuły.
    > Baju baju

    Wybacz Koniku Bujany choć to Twój pierwszy post w tym temacie to jednak
    dość mam już tego bicia piany przez ignorantów i powiem tak:

    Idźcie Wy sobie z tymi bredniami do sądu, a nie zawracacie bez sensu
    dupę ludziom, którzy daremnie próbują Was oświecić, że to jest wypowiedź,
    a nie utwór. I się przekonacie.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 198. Data: 2003-11-20 18:05:33
    Od: "Pyzol" <n...@s...ca>

    "EvaTM" <e...@i...pl> wrote in message
    > Jako nazywana tutaj "Matką Serwisu", choć niesłusznie,
    > proponuję zamknięcie działu "Wybrane Posty",
    > co zakończy spory i kontrowersje wobec tego działu.

    Ja nie zgadzam sie. Mnie sie dzial podoba i byl mi bardzo pomocny kiedy
    zaczelam tutaj pojawiac sie. Oczywiscie, interesowaly mnie idee,
    rozpoznawanie "bratnich duszy" po frazeologii, poczuciu humoru i
    deklarowanych systemach wartosci ( z pelan swiadomoscia,z e napisac to jest
    latwo!;)

    Mozliwe, ze gdzies po drodze WP zostal przez kogos nadany na bagaz jakims
    autobusem, ale wystarczy autobus zatrzymac i bagaz oddac prawowitym
    wlascicielom - UGD. Poki co, to z autobusu odpadaja kola i ledwo dyszy, wiec
    moze nawet zatrzymywac nie trzeba, niech sie sam rozwali.

    Twoja propozycja Evo, to wylewanie dziecka z kapiela. Nie sadzisz?
    Kaska
    P.S. I , prosze cie, nie traktuj tego jaka jakas zmiane mojej postawy w
    twoim sporze z Allem. Nie spodziewam sie, aby mi sie kiedykolwiek
    przytrafila. A Allowi - i tylko jemu!- zalecam CALKOWITY BRAK ZAUFANIA DO
    MNIE - uczciwe ,z odslonieta przyblica. Jestem absolutnie nieczula na jego
    mizdrzenie sie, "wyjasniania" i nadrabiania mina. Absolutnie. Pisze to, bo
    wydawalo mi sie, ze taka moja postawa jest tutaj jasna, ale w zwiazku z
    rozwojem sytuacji wole wyrazic sie jednoznacznie.

    Po prostu uwazam,ze WP sa fajne i niekiedy nawet pozyteczne.

    Kaska

  • 199. Data: 2003-11-20 18:37:26
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Konik Bujany" <k...@p...invalid>