  • 1. Data: 2003-11-18 10:39:04
    Temat: BSA + audyt + prywatna poczta
    Od: "\\V Wozniak" <v...@e...pl>

    Witam !

    I znowu mam problem :), mam przeprowadzic "audyt " oprogramowania w pewnej
    firmie. Ktorej szef po przeczytaniu art w dzisiejszej Rzeczpospolitej,
    postanowil solidnie zabarc sie za swoje komputery.

    Stanowisk komputerowych jest kilkanascie - komputery dzialaja w lokalnej
    sieci i niektorzy pracownicy maja dostep do internetu.
    Oczywiscie korzystaja rowniez z poczty elektronicznej i tu mam problem:

    1. Czy moge ingerowac (na zlecenie szefa firmy) w prywatne maile
    pracownikow - ktore zawieraja zalaczniki ?

    Zalacznikami czesto sa: pliki mp3, zdjecia, animacje, filmiki ect.

    2. Czy otrzymanie przez pracownika poczty z zalacznikiem w postaci np:
    kreskowki czy tez prezentacji PP, narusza prawa autorskie.

    Czy w rownym stopniu wine ponosi osoba rozsylajaca pliki co do ktorych
    istnieje podejrzenie, ze moga naruszac prawa autorskie jak i osoba
    otrzymujaca takie pliki ? Czy tez wina lezy tylko po stronie osoby
    rozsylajacej ?

    3. Czy plik "lezacy" w koszu lub "elementach usunietych" rowniez podlega
    "weryfikacji" przez BSA ?
    Czesto pracownicy wrzucaja do kosza pliki - traktujac to tym samym jako
    trwale usuniecie.

    Pozdrawiam,

    \V. Wozniak

    ---
    Przebilismy jej serce, ucieli glowe i odzyskala spokoj....