    From: "Konik Bujany" <k...@p...invalid>
    Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Posty, a prawa autorskie
    Date: 20 Nov 2003 18:53 +0200
    Sender: a...@o...pl@gw.eranet.pl

    >lekkie westchnienie :))
    >moge tu westchn?a uch.......!!!!
    > A odno?nie komercyjnego wykorzystywania informacji-
    >prawnikiem nie jestem, ale my?le, ?e jest to tak jak z pisaniem
    >ksi??ki czy nawet pracy magisterskiej..
    >Mo?esz zamieszcza "kopiowane" texty innych autorów,
    >ale musisz robia to jako cytat z podanym nazwiskiem.
    >Zreszt? podobnie jest na psphome.
    >Podaj? nazwisko, w?tek i cytowany tekst.
    >Jest to wiec zgodne z prawem, zupe3nie legalne...
    >I je?eli komu? to przeszkadza po prostu nie powinien
    >tego czytaa.
    Co Ty pieprzysz ?! Z faktu, że nie jesteś prawnikiem wynika tylko, że twoje
    wywody nie mają sensu prawnego. Faktycznie jest tak, że prawo do kopiowania
    artykułu ma jego autor. Nie daje go innym opublikowanie artykułu przez aujtora
    ani cel niezarobkowy. Daje zgoda autora na publikację. Jeśli chodzi o prawo do
    cytowania to ma je każdy pod warunkiem podania źródła, ale dotyczy ono tylko
    kopiowania małych fragmentów lub krótkich artykułów. W żadnym razie nie pozwala
    na publikowanie wszystkich czy większości artykułów danego autora.