  • 1. Data: 2004-07-28 12:39:46
    Temat: Pomocy! Jak wyegzekwować urlop od pracodawcy?
    Od: scream <s...@...pl>

    Witam,

    Sprawa jest trudna. Moja mama pracuje w państwowym zakładzie. Jakiś czas
    temu planowała sobie urlop na czerwiec. To było chyba w maju lub
    kwietniu. Wypisała karte urlopową i czekała, ale urlopu nie dostała, bo
    kierownik argumentował, że było za dużo pracy i zostało by za mało
    pracowników do jej wykonywania (z 70 osób odeszła by 1.. wiec nie wiem
    czy by było za mało, czy to tylko złośliwość). Zaraz po tym wypisała
    karte urlopową na sierpień, jednak kierownik od razu zastrzegł, że
    więcej niż 12 dni urlopu nikomu nie da. Rozmowa była w takim stylu, że
    wynikało z niej, iż 12 dni urlopu wypoczynkowego przysługuje
    pracownikowi, a reszte może sobie dowolnie rozdysponować zakład. Jest to
    oczywistą bzdurą.. Dziś dowiedziała się, że urlopu w sierpniu nie
    dostanie, ponieważ w wakacje to jest szczególnie dużo pracy i urlopów
    nie ma, może będą we wrześniu lub w październiku. Zdenerwowana razem z
    kilkoma koleżankami poszła do dyrektora, który powiedział, że urlop mogą
    dostać, ale.. od 16 sierpnia! To chyba są jakieś żarty, przecież
    pracodawca nie może dysponować urlopem wypoczynkowym pracownika, prawda?
    Przepisy mu na to nie zezwalają. A to co sie tam dzieje, to są wg mnie
    kompletne jaja. Co robić w takiej sytuacji? Czy mama może iść na 30 dni
    zwolnienia?:) Co będzie, jeśli do domu przyjdzie komisja z ZUSu, i nie
    zastaną mojej mamy, ktora powinna byc na zwolnieniu i siedziec w domu?
    Czy w ogole takie komisje mają jakiekolwiek uprawnienia? Jak załatwić tą
    sprawe? Bo czasu zostało bardzo niewiele.. Myśle że przez to
    przekładanie terminu przyjazdu w końcu nas znienawidzą w ośrodku
    wczasowym :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2004-07-28 12:52:25
    Temat: Re: Pomocy! Jak wyegzekwować urlop od pracodawcy?
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:
    > Moze ... co by to bylo jakby pracownik chodzil sobie na urlop kiedy
    > zechce i nagle w lipcu 90% zakladu stoi puste.

    Nie może, ponieważ jest to urlop wypoczynkowy pracownika. A co by było?
    To już jest problem managera zarządzającego zakładem/zespołem, a nie
    pracownika. Urlop można wykorzystać wtedy kiedy sie chce. Jeśli uważasz
    inaczej to przedstaw mi podstawe prawną :)

  • 3. Data: 2004-07-28 12:53:38
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

  • 4. Data: 2004-07-28 12:57:12
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik scream napisał:
> [...]
    > pracownika. Urlop można wykorzystać wtedy kiedy sie chce. Jeśli uważasz
    > inaczej to przedstaw mi podstawe prawną :)

    ułatwie Ci zadanie, żebyś nie szukał na darmo:

    Udzielanie urlopu wypoczynkowego należy do obowiązków pracodawcy.
    Nieudzielenie go pracownikowi stanowi wykroczenie przeciwko prawom
    pracownika określone w art. 282 § 1 pkt 2 k.p.

  • 5. Data: 2004-07-28 13:02:18
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 14:53, na pl.soc.prawo, KrzysiekPP napisał(a):

    > Moze ... co by to bylo jakby pracownik chodzil sobie na urlop kiedy
    > zechce i nagle w lipcu 90% zakladu stoi puste.

    A o takim czymś jak planowanie urlopów to słyszał?
    Skoro były planowane - to siara od tego terminu.

    Ponadto pracownik może w roku kalendarzowym wykorzystać 4 dni urlopu kiedy
    chce i może pracodawcę poinformować że właśnie _dzisiaj_ ma cos do
    załatwienia i nie będzie go w pracy - to są pospolicie zwane "kacowe
    urlopy" ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-07-28 13:05:53
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Udzielanie urlopu wypoczynkowego należy do obowiązków pracodawcy.
    > Nieudzielenie go pracownikowi stanowi wykroczenie przeciwko prawom
    > pracownika określone w art. 282 § 1 pkt 2 k.p.

    No to przeciez on go udzieli ... od 16 sierpnia. I co ?

  • 7. Data: 2004-07-28 13:06:19
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:
    > No to przeciez on go udzieli ... od 16 sierpnia. I co ?

    no i to, że on ma obowiązek udzielić go wtedy, kiedy pracownik tego
    chce, a nie wtedy, kiedy jemu sie podoba

  • 8. Data: 2004-07-28 13:21:34
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik scream napisał(a):

    > no i to, że on ma obowiązek udzielić go wtedy, kiedy pracownik tego
    > chce, a nie wtedy, kiedy jemu sie podoba

    To może Ty przedstaw podstawę prawną swego radosnego poglądu?

    To pracodawca ma decydujące zdanie kiedy urlop będzie udzielony. Poza drobnym
    czterodniowym wyjątkiem.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-07-28 13:23:38
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Artur Ch. napisał(a):

    > A o takim czymś jak planowanie urlopów to słyszał?
    > Skoro były planowane - to siara od tego terminu.

    Plany urlopowe nie wiążą do końca pracodawcy - art. 164 paragraf 2 kp.

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-07-28 13:26:04
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 28 Jul 2004 14:57:12 +0200, scream naskrobał(a):

> [...]
    > Nieudzielenie go pracownikowi stanowi wykroczenie przeciwko prawom
    > pracownika określone w art. 282 § 1 pkt 2 k.p.

    kolejny nawiedzony - skoro wiesz wszystko to po co zadajesz pytania na
    grupie?
    Oczywiście że urlop udziela pracodawca zgodnie z planem urlopów w
    zakładzie, jeżeli go nie ma to wg własnego widzimisie - czyli wtedy kiedy
    jest taka osoba najmniej potrzebna art 163 KP

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org