  • 11. Data: 2004-07-28 13:29:50
    Temat: Re: Pomocy! Jak wyegzekwować urlop od pracodawcy?
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 15:05, na pl.soc.prawo, KrzysiekPP napisał(a):

    > No to przeciez on go udzieli ... od 16 sierpnia. I co ?

    I zapłaci za koszty związane z np. nie spędzeniem przez takiego pracownika
    urlopu w terminie na Majorce :D
    Od tego jest planowanie urlopów - ustalane w firmach.
    W oparciu o to przecież ktoś planuje sobie wyjazd i płaci za to - a tu
    jakiś tam mierny kierowniczek przez swoją głupotę czy np. zawiść chce kogoś
    tego pozbawić. Firma wtedy pracownikowi musi zwrócić poniesione koszty -
    np. tego wyjazdu na Majorkę :)))
    Jak Ci się wydaje, firma wyrzuci pieniążki w błoto? :P

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2004-07-28 13:33:42
    Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nieudzielenie go pracownikowi stanowi wykroczenie przeciwko prawom
    > pracownika określone w art. 282 § 1 pkt 2 k.p.

    Dz.U.1997.2.14 (R) Szczegolowe zasady udzielania urlopu wypoczynkowego,
    ustalania i wyplacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu
    pienieznego za urlop.
    § 5. W okolicznosciach uzasadniajacych przesuniecie urlopu na inny termin
    niz okreslony w planie urlopow pracodawca jest obowiazany udzielic
    pracownikowi nie wykorzystanego urlopu w terminie z nim uzgodnionym.

    Dz.U.1998.21.94 (U) K P
    DZIAL SIODMY Urlopy pracownicze
    Rozdzial I Urlopy wypoczynkowe

    Art. 163. § 1. (280) Urlopy powinny byc udzielane zgodnie z planem urlopów.
    Plan urlopów ustala pracodawca, w uzgodnieniu z zakladowa organizacja
    zwiazkowa, biorac pod uwage wnioski pracownikow i koniecznosc zapewnienia
    normalnego toku pracy.
    § 2. (281) Plan urlopów podaje sie do wiadomosci pracownikow w sposob
    przyjety u danego pracodawcy.

  • 13. Data: 2004-07-28 13:40:05
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 15:23, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > Plany urlopowe nie wiążą do końca pracodawcy - art. 164 paragraf 2 kp.

    Zgoda, ale w oparciu o plan urlopów który podpisał pracodawca - czy w
    przypadku gdy wystąpi Art. 164. § 2 - a pracownik ma już opłacone wczasy na
    Seszelach ;) - czy ma w tym przypadku zastosowanie Art. 167. § 2?
    W końcu co prawda nie wyjechał jeszcze - ale zapłacił całą kwotę w biurze
    podróży.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 14. Data: 2004-07-28 13:45:11
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > tego pozbawić. Firma wtedy pracownikowi musi zwrócić poniesione koszty -
    > np. tego wyjazdu na Majorkę :)))

    Wrocmy do pierwszego postu :

    >Sprawa jest trudna. Moja mama pracuje w państwowym zakładzie. Jakiś czas

    ;-)

  • 15. Data: 2004-07-28 15:01:04
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Artur Ch. napisał(a):

> [...]
    > Seszelach ;) - czy ma w tym przypadku zastosowanie Art. 167. § 2?
    > W końcu co prawda nie wyjechał jeszcze - ale zapłacił całą kwotę w biurze

    Ale co to ma do rzeczy? Tego nie było w pierwotnym poście.

    --
    JOHNSON :)

  • 16. Data: 2004-07-28 20:43:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    Specjalnie mocny w tych przepisach nie jestem, bo mnie nie dotyczą, ale coś
    mi się wydaje, że cały szkopuł tkwi w braku planu urlopów. Coś takiego ma
    powstać no początku roku. I wówczas pracodawca w zaplanowanym terminie
    urlopu powinien udzielić. Oczywiście w wyjątkowych wypadkach może zajść
    potrzeba negocjacji z pracownikiem. Może się coś zmienić. Ale co do zasady
    tak powinno być.

    Po za tym postępowanie pracodawcy jest bardzo nierozważne. Oczywiście można
    przekładać ludziom urlopy w nieskończoność, ale przychodzi chwila, że się to
    kumuluje. I dopiero są jaja.

  • 17. Data: 2004-07-29 07:15:20
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    KrzysiekPP pisze:

    > Wrocmy do pierwszego postu :

    > ;-)

    Nie sluchaj glupot...

    Pracownik ma prawo decydowac jedynie o 4 dniach swego urlopu..
    reszta ma byc wypisana zgodnie z PLANEM URLOPOW..

    Jelsi maial planowany urlop, to jakies wazne przyczyny musza byc,
    go nie dac, ale JESLI pracownik juz aplacil sobie na ten termin np wczasy...
    tomoze sie doagac zwrotu kosztow..

    wgplanu pracownik ma miec w jednym kalalku iles tam (nie pamietam dokladnie
    ale chyba wlasnie 12 dni) w calosci.

    Poprostu trzeba sie dogadac..

    ja np sam jako pracodawca dogadalem sie z soba bezproblemow....
    a juz z moim pracodawca tooszke gorzej.. ale ja zgodny jestem..
    NAKAZAL nam wzaic urlop w sierpniu.. i juz..

    Ale "swoje" 4 dni zostawiam sobie na pnieprzewidziane okazje.

    Boguslaw