    From: scream <s...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pomocy! Jak wyegzekwować urlop od pracodawcy?
    Date: Wed, 28 Jul 2004 14:39:46 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@chello062179055139.chello.pl

    Witam,

    Sprawa jest trudna. Moja mama pracuje w państwowym zakładzie. Jakiś czas
    temu planowała sobie urlop na czerwiec. To było chyba w maju lub
    kwietniu. Wypisała karte urlopową i czekała, ale urlopu nie dostała, bo
    kierownik argumentował, że było za dużo pracy i zostało by za mało
    pracowników do jej wykonywania (z 70 osób odeszła by 1.. wiec nie wiem
    czy by było za mało, czy to tylko złośliwość). Zaraz po tym wypisała
    karte urlopową na sierpień, jednak kierownik od razu zastrzegł, że
    więcej niż 12 dni urlopu nikomu nie da. Rozmowa była w takim stylu, że
    wynikało z niej, iż 12 dni urlopu wypoczynkowego przysługuje
    pracownikowi, a reszte może sobie dowolnie rozdysponować zakład. Jest to
    oczywistą bzdurą.. Dziś dowiedziała się, że urlopu w sierpniu nie
    dostanie, ponieważ w wakacje to jest szczególnie dużo pracy i urlopów
    nie ma, może będą we wrześniu lub w październiku. Zdenerwowana razem z
    kilkoma koleżankami poszła do dyrektora, który powiedział, że urlop mogą
    dostać, ale.. od 16 sierpnia! To chyba są jakieś żarty, przecież
    pracodawca nie może dysponować urlopem wypoczynkowym pracownika, prawda?
    Przepisy mu na to nie zezwalają. A to co sie tam dzieje, to są wg mnie
    kompletne jaja. Co robić w takiej sytuacji? Czy mama może iść na 30 dni
    zwolnienia?:) Co będzie, jeśli do domu przyjdzie komisja z ZUSu, i nie
    zastaną mojej mamy, ktora powinna byc na zwolnieniu i siedziec w domu?
    Czy w ogole takie komisje mają jakiekolwiek uprawnienia? Jak załatwić tą
    sprawe? Bo czasu zostało bardzo niewiele.. Myśle że przez to
    przekładanie terminu przyjazdu w końcu nas znienawidzą w ośrodku
    wczasowym :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl