  • 1. Data: 2004-07-28 10:17:09
    Temat: obliczanie dochodu (do zasiłku rodzinnego)
    Od: "Niesia" <a...@w...pl>

    jako, że wczoraj zrobiłam zamieszanie ze złą datą, dziś przesyłam ponownie
    pytanie i mam nadzieję, że tym razem ktoś odpowie, pomoże w tej kwestii

    mam pytanie w związku z wyliczeniem dochodu rodziny, na podstawie którego to
    określa się prawo do przyznania zasiłku rodzinnego + dodatek...

    W przepisach dotyczących obliczania dochodu znalazłam coś takiego:
    "Ilekroć w ustawie mowa jest o dochodzie - oznacza to, po odliczeniu kwot
    alimentów świadczonych na rzecz innych osób... (tu wyliczenie co to
    oznacza)"

    oraz

    "do wniosku należy dołączyć: (...)
    f) przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące wysokość alimentów, jeżeli
    członkowie rodziny są zobowiązani wyrokiem sądu lub ugodą sądową do ich
    płacenia na rzecz osoby spoza rodziny"

    i teraz pytanie.
    Mąż płaci alimenty na dziecko. Dziecko ma jego nazwisko, ale z matką dziecka
    nie był w związku małżeńskim.
    Czy kwota alimentów, które płaci, ma znaczenie przy wyliczaniu naszego
    (mojego i męża) dochodu, tzn. czy odlicza się ją, pomniejszając tym samym
    nasz dochód?

    Logicznie myśląc - pomniejsza nasz dochód,
    ale jaki to ma odniesienie w przepisach?

    Czy składając wniosek o przyznanie zas. rodzinnego + dodatek, mamy dołączyć
    kopie przelewów, kopię wyroku...?

    Niesia