  • 1. Data: 2004-07-28 10:26:34
    Temat: Bledny wyrok nakazowy
    Od: "Tomek" <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    dostalem wlasnie wyrok nakazowy z sadu (postepowanie karno-skarbowe), niestety
    napisany chyba na kolanie, bo przede wszystkim przekrecono w nim moje nazwisko
    oraz, co chyba wazniejsze, wysokosc kary grzywny okreslona w stawkach dziennych
    zapisana jest nastepujaco: 60 (trzydziesci).
    Pytanie: co moge z tym zrobic? Zwlaszcza chodzi mi o to, czy moge wplacic 30
    stawek dziennych domniemujac, ze sedzia wydal korzystniejszy wyrok.

    Dziekuje z gory i pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2004-07-28 16:00:41
    Temat: Re: Bledny wyrok nakazowy
    Od: "R.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    30
    > stawek dziennych domniemujac, ze sedzia wydal korzystniejszy wyrok.

    Nic nie mozna domniemywac. Przy ,,normalnym'' wyroku
    taka pomylka do bezwzgledna przyczyna odwolawcza.
    Przy ,,nakazie '' hmmmmmmm sprzeciw :)))
    Albo czekac az sie uprawomocni i ......smiac sie ,
    bo tego wykonac sie nie da.))))Chyba , ze oryginal jest ok,
    a odpis dostales z bledem :)
    pozdr

  • 3. Data: 2004-07-28 21:01:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Władnym do wykładni wyroku jest ten sam sąd, który go wydał. Zwróć się do
    nich z zapytaniem?

  • 4. Data: 2004-07-29 09:59:40
    Od: "R.K." <...@w...pl>

    > Użytkownik "Tomek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Władnym do wykładni wyroku jest ten sam sąd, który go wydał. Zwróć się do
    > nich z zapytaniem?

    13 § 1 kkw nie wchodzi tu w rachube - nie
    przy takim bledzie.
    pozdr

  • 5. Data: 2004-07-29 10:27:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "R.K." <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 13 § 1 kkw nie wchodzi tu w rachube - nie
    > przy takim bledzie.

    W wypadku skarbówki, to się akurat kpk stosuje. Tak, czy inaczej przy
    wniosku o wykąłdnię sąd się musi zorientować, że dał plamę i zastosować
    stosowną procedurę.

  • 6. Data: 2004-07-29 14:18:59
    Od: "R.K." <...@w...pl>

> [...]
    >
    > W wypadku skarbówki, to się akurat kpk stosuje. Tak, czy inaczej przy
    > wniosku o wykąłdnię sąd się musi zorientować, że dał plamę i zastosować

    mowie o wykonaniu. wyroku.......bo w innym
    przypadku nie ma sensu wykladnia wyroku , bo i po co ?
    Zreszta , podaj mi podstawe prawna tego ,,wniosku o wykladnie
    wyroku '' ? Ja jedyna jaka znajduje to
    art. 13 § 1 kkw w zw. z art. 178 § 1 k.k.s.
    i na jej podstawie nie mozna dokonywac zadnych
    wykladni , gdyz blad o ktorym mowa , jest powaznym blad merytorycznym.
    Nie wchodza tu tez w rachube przepisy o omylce pisarskiej
    Tego typu bledy ( o jakim pisze Tomek )
    kwalifikuje sie z art. 439 § 1 pkt 7 i stanowia
    bezwzgledna przyczyne odwolawcza przy ,,zwyczajnym wyroku''.

  • 7. Data: 2004-07-29 20:20:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "R.K." <...@w...pl> napisał w wiadomości

    Przepraszam, coś mnie przyćmiło, i wydawało mi się, że na kpow się
    powołałeś.