  • 11. Data: 2011-01-04 13:31:31
    Temat: Re: Polkomtel, zawieszenie internetu
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Nie mają prawa odłączyć. Muszą powiadomić i dopiero wtedy odłączyć po
    terminie w powiadomieniu. Pozwij ich o odszkodowanie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2011-01-04 13:35:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 04 Jan 2011 14:31:31 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

    > Nie mają prawa odłączyć. Muszą powiadomić i dopiero wtedy odłączyć po
    > terminie w powiadomieniu. Pozwij ich o odszkodowanie.

    Po pierwsze według wątkodawczyni powiadomienie było, a po drugie -- tak
    to tylko z konsumentami, nie z przedsiębiorcami.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2011-01-04 15:20:03
    Od: r...@o...pl

    > Po pierwsze według wątkodawczyni powiadomienie było,

    Kiedy właśnie pisałam, że nie było bo co prawda wysłali sms, ale do urządzenia
    dostępowego, którego nie obsługuje się tak regularnie jak telefon czy poczta
    tylko sporadycznie. Poza tym ten sms tylko stwierdzał, że blokują. Nawet
    gdybym go przeczytała to nie mogłabym zapobiec blokadzie.

    >a po drugie -- tak

    > to tylko z konsumentami, nie z przedsiębiorcami.

    Nie ma w prawie telekomunikacyjnym ograniczenia, że dopiero po miesiącu można
    blokować ?

  • 14. Data: 2011-01-04 22:29:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 04 Jan 2011 16:20:03 +0100, rolniczka wrote:

    > Kiedy właśnie pisałam, że nie było bo co prawda wysłali sms, ale do
    > urządzenia dostępowego, którego nie obsługuje się tak regularnie jak
    > telefon czy poczta tylko sporadycznie.

    Nie ma w umowie czy regulaminie wskazanego takiego sposobu kontaktu?

    > Poza tym ten sms tylko
    > stwierdzał, że blokują. Nawet gdybym go przeczytała to nie mogłabym
    > zapobiec blokadzie.

    Posłali ją *po* wyłączeniu połączeń wychodzących?

    > Nie ma w prawie telekomunikacyjnym ograniczenia, że dopiero po miesiącu
    > można blokować ?

    Po opóźnieniu w płatności przekraczającym jeden okres rozliczeniowy (art.
    101 ust. 3 PT).

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 15. Data: 2011-01-05 07:55:28
    Od: r...@o...pl

    mogą

    prawie

    > Nie rozumiem.

    Pytałeś czy za darmo miesiąc to odpowiedziałam, że ciągle za moje pieniądze.

    > W kazdym razie:

    > http://www.plus.pl/informacje/regulaminy/

    > par 12 i par 5. Symetria IMO jest.

    Nie mogę napisać, że nie ma żadnej symetrii, ale w kwestii wyłączenia usług
    jest, bo ja nie mogę wstrzymać płacenia dlatego, że usługa nie działa.
    Przynajmniej nic nie wiem o takiej możliwości. Jest więc bardzo istotne że to
    wyłączenie według prawa telekomunikacyjnego może nastąpić dopiero po
    miesięcznych zaległościach. Nie wiem zupełnie jak ma się do tego regulamin.
    Zupełnie nie znajduję w nim odbicia tego przepisu prawa telekomunikacyjnego.

  • 16. Data: 2011-01-05 08:08:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    r...@o...pl napisa?(a):

    > Pytałeś czy za darmo miesiąc to odpowiedziałam, że ciągle za moje pieniądze.

    Pytałem czy można przez miesiąc korzystać nie płacąc - w domyśle w
    terminie. Uściślając czy można korzystać przez miesiąc na krechę, u
    operatora?

    [...]

    > Nie mogę napisać, że nie ma żadnej symetrii, ale w kwestii wyłączenia usług
    > jest, bo ja nie mogę wstrzymać płacenia dlatego, że usługa nie działa.

    Możesz domagać się odszkodowania za każdy dzień nie działania usługi.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 17. Data: 2011-01-05 08:33:53
    Od: r...@o...pl

    > Nie ma w umowie czy regulaminie wskazanego takiego sposobu kontaktu?

    Może jest, ale co z tego jeśli do mnie ona dotarła kiedy już nie byłam w
    stanie zapobiec wyłączeniu przez uregulowanie należności.

    > Posłali ją *po* wyłączeniu połączeń wychodzących?

    Przed, ale zrozum, przeczytanie a następnie dokonanie zapłaty trwa. Zaraz po
    przeczytaniu wiadomości podjęłam próbę zapłaty należności tylko pechowo bank
    miał 2-godzinną awarię, po której dopiero udało mi się zlecić wykonanie
    przelewu, który jednak już nie mógł zostać zrealizowany tego dnia a kolejne
    były wolne w efekcie czego nim bank wykonał przelew usługi zostały całkiem
    zablokowane. Dobrze, że w ogóle przeczytałam wiadomość, bo gdybym zastała
    niedziałający internet, nie miałabym nawet możliwości zlecenia przelewu w
    sposób, jaki właśnie zapewniały te zablokowane usługi i nawet robiąc to
    natychmiast w inny sposób usługa byłaby blokowana jeszcze dłużej.

    > Po opóźnieniu w płatności przekraczającym jeden okres rozliczeniowy (art.

    > 101 ust. 3 PT).

    No i właśnie o to mi chodzi. Tylko, że z tego przepisu nie wynika że chodzi o
    miesiąc od terminu płatności faktury. Usługi zostały zablokowane w miesiąc po
    zakończeniu okresu rozliczeniowego. No i w regulaminie ten przepis nie
    znajduje żadnego odbicia. Wręcz przeciwnie, są zapisy wymagające dotrzymania
    terminu płatności.

    Tak czy siak, nie mogę sobie pozwolić na niedziałanie internetu z powodu
    przypadkowego opóźnienia w płatności, więc umowy z Polkomtelem raczej nie będę
    kontynuować. Chodziło mi tylko o ustalenie w jakiej sytuacji jestem by w
    odpowiedni sposób zachować się. Jest np kwestia odsetek za opóźnienie
    płatności i zapłaty kary umownej. Tylko jakoś nie widzę by ktoś coś miał do
    powiedzenia...

  • 18. Data: 2011-01-05 08:59:57
    Od: r...@o...pl

    pieniądze.

    > Pytałem czy można przez miesiąc korzystać nie płacąc - w domyśle w

    > terminie. Uściślając czy można korzystać przez miesiąc na krechę, u

    > operatora?

    Nie, to ja o to pytałam. Na wstępie powołałam się na przepis prawa
    telekomunikacyjnego dający możliwość korzystania przez miesiąc bez blokowania
    usług. Nie jest tylko dla mnie oczywiste czy przepis ten dotyczy miesiąca od
    zakończenia okresu rozliczeniowego czy miesiąca od ustalonego przez operatora
    terminu płatności.

    > [...]

    usług

    Miało być "nie ma" :-)

    > Możesz domagać się odszkodowania za każdy dzień nie działania usługi.

    Ale to symetrycznie, według tych regulaminów operator też może domagać się
    odszkodowania za brak płatności. Niesymetrycznie jeszcze odsetek. Bo operator
    oczywiście ma prawo do odsetek i jakiegoś odszkodowania, ale niekoniecznie ma
    prawo blokować usługi tak szybko. Bo ile by operator nie stracił na tym
    przypadkowym opóźnieniu płatności to nie powinno go to zaskakiwać jeśli tak
    prawo przewiduje. I jeśli prawo nie przewiduje blokowania usług tak szybko a
    operator w pełni świadomie to robi to chyba powinno należeć się odszkodowanie
    za straty tym spowodowane.

  • 19. Data: 2011-01-07 03:57:11
    Od: "Ala Baster" <p...@e...com>

    Vide: prawo telekomunikacyjne. Ustawa jest na isap.gov.pl

    Pozdrawiam, Ala