  • 1. Data: 2011-01-03 03:23:22
    Temat: SM BOBOLICE olewa mnie ciepłym moczem ...
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    SM Bobolice przysłała mi fotkę, z żądaniem co bym wskazał, kto
    prowadzi na fotce samochód.

    Auto przekroczyło dozwoloną prędkość o bodaj 7 km/h. Ale to nie
    ma znaczenia.

    Jako, że fotkie przysłali w formie zwykłej kserówki, a żądali
    rozpoznania twarzy - zwróciłem się do nich z prośbą o przesłanie
    "pliku źródłowego" na maila ...

    Fakty:

    - zdjęcie zrobione o jakiejś 2 w nocy w obszarze zabudowanym
    - zdjęcie zrobione od tyłu
    - na pokładzie pojazdu 5 osób, w tym 2 nieletnie, wykluczam by
    prowadziły
    - na fotce z trudem rozpoznałem olbrzymią (bo taką mam) naklejkę
    pmsową.
    - choćby skały srały, z marnej kserówki pokazującej, że SM
    BOBOLICE oszczędza na tonerze widać czarne auto z śnieżnobiałą
    rejestracją na pupie i śnieżnobiałą naklejką pms ... żadnych
    dodatkowych szczegółów. 3 dorosłe osoby na pokładzie posiadają
    prawko, i każda z nich (tym razem na poważnie) mogła prowadzić.
    Nie mam pojęcia kto prowadził 5 miesięcy temu 0 2 w nocy. Wiem
    na 100 % kto przebywał na pokładzie.

    Zwróciłem się do SM 1,5 miesiąca temu o zdjęcie lepszej jakości
    bym mógł określić kto prowadził furkie pare miesięcy temu w
    środku nocy - brak odpowiedzi.

    Pozwą mnie na wariata, czy wpakują do kosza ?

    Pismo wysłałem *nie anonimowo*, podpisałem się z
    imienia,nazwiska,pesela,wzrostu,koloru oczu. Opisałem i
    wskazałem "pozostałych podejrzanych", naprowadziłem znaki
    szczególne (1 kierowca mógłbyć w tzw "patentach" tj okularach
    bez ramek ... 2 kierowca - okulary z ramkami, 3 kierowca - bez
    okularów).

    Bać się szeryfa z Bobolic, czy już ich olać ? :)

    6008

  • 2. Data: 2011-01-03 03:55:38
    Temat: Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciepłym moczem ...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/2/2011 9:23 PM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
    > SM Bobolice

    ech, znowu bedzie dlugi flejm az miło.

    > Zwróciłem się do SM 1,5 miesiąca temu o zdjęcie lepszej jakości bym mógł
    > określić kto prowadził furkie pare miesięcy temu w środku nocy - brak
    > odpowiedzi.

    prawo o ruchu drogowym art 78

    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    znalazłeś coś tam o fotce?
    Nie?
    No widzisz.
    Mogli ci w zasadzie wysłać tylko date.
    Nie dość ze podali godzine to jeszcze fotkę dla ułatwienia podesłali, a
    ty jeszcze pyszczysz.

    Wstyd.

    > Pozwą mnie na wariata, czy wpakują do kosza ?
    >

    > Bać się szeryfa z Bobolic, czy już ich olać ? :)

    to zalezy od rzutu kostką, temperatury i wilgotnosci powietrza.

    Do tej pory straz miejska nie miała uprawnień do odpytywania o takie
    rzeczy. Mogłeś odpowiedzieć i dostałbyś mandat a mogłeś i nie
    odpowiedzieć i... poniewaz nic wiecej nie mogą, przekazaliby (LUB NIE)
    sprawę policji, która to zadałaby ci (LUB NIE) dokładnie takie samo pytanie,
    Policji mozesz odpowiedziec kto kierował i wowczas kierujacy dostanie
    takie samo pytanie (uwaga na rekurencje!!!), lub mozesz odpowiedziec, ze
    nie wiesz i wowczas ty dostaniesz mandat nie za przekroczenie, ale za
    niewskazanie z art 97 KW. Bo kodeks drogowy nie przewiduje sytuacji, ze
    wolno ci nie wiedziec komu dałeś samochód.

    Poniewaz sprawa zapewnie jest już nieświeża i pachnie dłużej niz 30 dni,
    to słowo mandat zastąp słowem sąd grodzki, bo policja mandat ma prawo
    wystwić tylko do 30 dni, poźniej policja obowiązkowo wysyła (LUB NIE)
    sprawę do sądu.
    No i sąd zrobi dokładnie to samo. Zada ci pytanie komu powierzyłeś
    pojazd w tym dniu i jak powiesz, ze nikomu i to ty, do dostaniesz
    grzywne za przekroczenie, a jak powiesz ze nie wiesz, to dostaniessz
    (LUB NIE) grzywne za niewskazanie. W obu przypadkach plus koszty sądowe
    zwykle kolo 80 zl.

    to tyle wariant prostolinijny.

    teraz troche uwag, bo zaraz sie tu tacy jedni doczepią, wiec zeby troche
    flejma skrócić.
    1. straz miejska nie miala uprawnie do karania za nie wskazanie, wiec
    musialaby przekazac sprawe policji. to jedna mozliwosc, ze papiery pojda
    do kosza.
    2. policja jak im nie odpiszesz to cie wezwie, jak powiesz, ze nie wiesz
    kto, to ci wystawią mandat o ile jeszcze mogę, albo jak odmowisz
    przyjęcia to wyślą sprawę do sądu. jak im sie bedzie chciało oczywiscie,
    to tez możliwosc ze papiery znajdą sie w koszu.
    3. Są dwie wersji, które sędziowie stosują, że art 97 KW sluzy do
    karania za wykroczenie z art 78.4 PORD, i druga wersja, ze nie. to
    znaczy ze art 78.4 w PORD sobie jest ale nie przewiduje kary. Wiec tu
    jest kolejna opcja, ze sedzia spuści papiery do kosza.

    Podsumowanie nr 1. Jak to ty i mandat nie za wysoki to sie przyznaj i
    zapłać. W sumie chyba by wypadało, no nie?
    wyjdzie znacznie taniej niz wlóczenie sie po posterunkach i sądach.
    Nawet jak się skończy, ze nie zapłacisz w sądzie, to troche czasu sobie
    zmarnujesz.
    Podsumowanie nr 2. Weszly zmiany od 1 stycznia, ale jeszcze nie
    doczytałem jakie, w kazdym razie art 78.4 zdaje sie, ze uległ
    wzmocnieniu i trudniej sie bedzie wykiwać. Załozyłem, ze to jeszcze w
    2010 roku było.
    Podsumowanie nr 3. Sprawdz dokładnie zmiany w KW i PORD od nowego roku,
    bo zdaje sie, ze pzedluzono termin na wystawianie mandatów, moze sie
    jeszcze na mandat załapiesz zamiast sądu grodzkiego. oczywiscie o ile
    papiery tam dojdą

    No dobra, a teraz czekam na flejma, bedzie pewnie długi.
    Jak pogooglasz to ze trzy takie wątki juz tu znajdziesz.

  • 3. Data: 2011-01-03 05:58:16
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    > okulary z ramkami, 3 kierowca - bez okularów).
    >
    > Bać się szeryfa z Bobolic, czy już ich olać ? :)

    Mam nadzieje, że nie spędza Tobie to snu z oczu. ;)

  • 4. Data: 2011-01-03 06:16:24
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Pomalutku, co bys chciał żeby Ci przysłali w święta odpowiedż? Przeciez oni
    dziś do pracy dopiero wrócili to za tydzień dostaniesz odpowiedż :)

  • 5. Data: 2011-01-03 06:16:59
    Od: "PioPio" <e...@W...gazeta.pl>

    > Pismo wysĹ&#65533;aĹ&#65533;em *nie anonimowo*, podpisaĹ&#65533;em siÄ&#65533; z
    > imienia,nazwiska,pesela,wzrostu,koloru oczu. OpisaĹ&#65533;em i
    > wskazaĹ&#65533;em "pozostaĹ&#65533;ych podejrzanych", naprowadziĹ&#65533;em znaki
    > szczegĂłlne (1 kierowca mĂłgĹ&#65533;byÄ&#65533; w tzw "patentach" tj okularach
    > bez ramek ... 2 kierowca - okulary z ramkami, 3 kierowca - bez
    > okularĂłw).
    >
    > BaÄ&#65533; siÄ&#65533; szeryfa z Bobolic, czy juĹź ich olaÄ&#65533; ? :)

    Było bodajże na tej grupie ale nie mogę znaleźć - podobna sytuacja. Gość
    odpisał strażakom, że samochodem jechał jego kontrahent z Korei - załączona
    była nawet wizytówka po koreańsku.
    Jak pogrzebiesz trochę to znajdziesz.

    Ja tylko czekam, aż taki list i taki mandat dostanie jakiś zawzięty młody
    prawnik i pociągnie sprawę aż do Strasburba. Przecież to SM czy Policja ma
    udowodnić winę a nie ty musisz udowodnić, że byłeś niewinny.
    We Francji znalazł się odważny i teraz nie ma czegoś takiego, że jak nie
    wskażesz to dostaniesz mandat. Bzdura do kwadratu. Jeszcze trochę i Policja
    będzie łapała przypadkową osobę i jak nie wskaże złodzieja to pójdzie siedzieć.
    PioPio

  • 6. Data: 2011-01-03 06:51:24
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 3 Sty, 04:23, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:
> [...]
    > Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWERhttp://www.motopower.pl/
    > Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do
    motocyklihttp://www.allegro.pl/show_user_auctions.ph
    p?uid=5356008

    czy mi się wydaje że od Nowego Roku SM,SGminna utraciły uprawnienia do
    "łapania" fotoradarem kierowców?

  • 7. Data: 2011-01-03 07:25:58
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    > Bać się szeryfa z Bobolic, czy już ich olać ? :)

    I tak zrobiłeś za dużo. Nie bać się.
    SM nie jest uprawniona do ścigania właściciela pojazdu za
    "niewskazanie". Może to zrobić policja, ale musiałaby udowodnić
    umyślność zatajenia.
    Odpuszczą dopiero w sądzie.
    Zerknij:
    <https://docs.google.com/Doc?docid=0Aa0-OO7epCO1ZHR4
    dzlrOF8xMTA4ZjN4M3BrcW4&hl=pl&authkey=CNvspf0L>

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2011-01-03 07:31:49
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    > Bać się szeryfa z Bobolic, czy już ich olać ? :)

    Dodam jeszcze dwa linki:
    <http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/448192,straz_
    miejska_to_nie_policja_nie_moze_wnioskowac_o_grzywne
    _za_niewskazanie_sprawcy_wykroczenia.html>

    , przywołane tam Postanowienie Sądu Najwyższego z 29 czerwca 2010 r.,
    sygn. akt I KPZ 8/10. (do wyguglania)

    oraz
    <http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/136753-fotor
    adary-czyli-straz-gminna-miejska-wlasciciel-pojazdu.
    html>

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 9. Data: 2011-01-03 08:07:10
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWERhttp://www.motopower.pl/
    > Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do

    czy od Nowego Roku SM i SGminna utraciły uprawnienia do korzystania z
    fotoradarów przenośnych?

  • 10. Data: 2011-01-03 08:51:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2011 12:51 AM, tadek wrote:
    > czy mi się wydaje że od Nowego Roku SM,SGminna utraciły uprawnienia do
    > "łapania" fotoradarem kierowców?

    nie wiem czy utraciła ale krokodylki dostały.