  • 1. Data: 2011-01-03 08:57:41
    Temat: Polkomtel, zawieszenie internetu
    Od: "Rolniczka" <r...@o...pl>

    Witam

    Mam wątpliwości ...

    Jako przedsiębiorca zawarłam z operatorem GSM 2-letnią umowę promocyjną na
    świadczenie dostępu do internetu ze stałym adresem IP udostępniając pod tym
    adresem pewne serwisy. Z powodów różnych nie zdążyłam zapłacić rachunku i
    dzisiaj zablokowano mi całkowicie dostęp. Efekt jest taki, że wszystkie te
    serwisy nie działają. Możnaby powiedzieć, że to prosta konsekwencja
    nieopłacenia usługi. Tyle, że wydaje mi się bezprawna bo od terminu płatności
    faktury nie minął jeszcze miesiąc. Kiedy 31-go grudnia w Sylwestra
    zorientowałam się, że jeszcze nie zapłaciłam, zobaczyłam na routerze
    dostępowym 2 sms'y: jeden z 20-go grudnia (mniej więcej termin płatności
    faktury), drugi z 27-go informujący, że mi zablokują korzystanie. No i bym
    zapłaciła w tego Sylwestra jeszcze gdyby nie to, że bank miał awarię. Operator
    zupełnie uniemożliwił mi korzystanie z usługi. Nie pozostawił żadnej usługi
    działającej. I teraz chodzi mi o to, że jeśliby to było bezprawne to ja
    chciałabym uzyskać od niego odszkodowanie. Bo tak jak mówiłam, mogę ponosić
    konsekwencje ale chyba nie muszę aż takich. Operator wyłączył wszystkie usługi
    tak naprawdę bez uprzedzenia bo te sms'y są odbierane przez urządzenie
    dostępowe do którego dostęp jest utrudniony. Nie wyznaczył żadnego dodatkowego
    terminu, nie naliczył odsetków a blokując tylko chciał wymysić zapłatę. Są
    mniej lub bardziej wymierne straty wynikające z niedostępności serwisów na tym
    łączu. Można je oszacować na podstawie logów z podobnego okresu. W
    najprostszym wypadku są to odwołania do witryny firmowej. Przeliczając je np
    1zł za odwołanie (za tyle Google oferuje wyświetlanie reklamy) wychodzi
    całkiem konkretna strata.

    Czy z prawnego punktu widzenia ma to jakikolwiek sens ???

  • 2. Data: 2011-01-03 09:09:32
    Temat: Re: Polkomtel, zawieszenie internetu
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Mam wątpliwości ...

    Treść umowy z operatorem powinna je wyjaśnić.

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2011-01-03 09:13:15
    Od: r...@o...pl

    > Treść umowy z operatorem powinna je wyjaśnić.

    A nie prawo telekomunikacyjne? Tam jest zdaje się mowa o miesiącu tyle, że nie
    ma chyba nic o terminie płatności faktury. No i to zostało zablokowane w
    miesiąc po usłudze a nie terminie płatności. Umowy nie studiowałam ostatnio i
    dopiero wieczorem mogę to zrobić, ale wydaje mi się, że nie znajdę tam niczego
    uszczegółowiającego tylko właśnie powtórzone zapisy prawa tel. Zdaje się nawet
    niczym się ta umowa nie różni od konsumenckiej. Mogę się mylić, ale
    podejrzewam, że konsumentom też blokują po tym czasie. Skądinąd wiem, że UKE
    czy ten konsumencki jasno wypowiadało się o miesięcznym terminie od terminu
    płatności, uprzedzaniu i wyznaczeniu nowego terminu. Nic takiego nie nastąpiło
    w moim przypadku, ale może nie musiało skoro jestem przedsiębiorcą.

  • 4. Data: 2011-01-03 09:51:13
    Od: r...@o...pl

    tym

    > BTW: Polkomtel to Plus, tak?

    Tak

  • 5. Data: 2011-01-03 09:55:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]

    > adresem pewne serwisy. Z powodów różnych nie zdążyłam zapłacić rachunku i

    BTW: Polkomtel to Plus, tak? Oni są "słodcy" - kiedyś mieli awarię na
    lokalnym BTSie: połączenia głosowe chodziły normalne, ale "modem" już
    nie dostawał połączenia.

    Po kilku dniach niedziałania, na moje już ostrzejsze pretensje, radośnie
    odpowiedzieli: to jest dostęp mobilny, to jedź pan sobie gdzie indziej i
    tam pracuj.

  • 6. Data: 2011-01-03 10:58:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    r...@o...pl napisa?(a):

    > A nie prawo telekomunikacyjne? Tam jest zdaje się mowa o miesiącu tyle, że nie
    > ma chyba nic o terminie płatności faktury. No i to zostało zablokowane w
    > miesiąc po usłudze a nie terminie płatności.

    Co konkrtnie znaczy "w miesiac po usludze"?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2011-01-03 12:02:39
    Od: r...@o...pl

    > Co konkrtnie znaczy "w miesiac po usludze"?

    Że zablokowano zaraz po upłynięciu miesiąca od zakończenia okresu
    rozliczeniowego za który faktura nie została zapłacona.

  • 8. Data: 2011-01-03 14:08:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    r...@o...pl napisa?(a):

    > Że zablokowano zaraz po upłynięciu miesiąca od zakończenia okresu
    > rozliczeniowego za który faktura nie została zapłacona.

    Czyli inaczej na sprawe patrzac przez miesiac mozna bylo korzystac nie
    placac - czy dobrze zrozumialem?

    j.

  • 9. Data: 2011-01-03 15:01:35
    Od: r...@o...pl

    > Czyli inaczej na sprawe patrzac przez miesiac mozna bylo korzystac nie

    > placac - czy dobrze zrozumialem?

    No nie. Trzeba za ten miesiąc zapłacić jak za inne a za poprzedni jeszcze mogą
    być odsetki. Symetrycznie byłoby gdybym i ja mogła dostać odszkodowanie za
    bezprawne działania operatora. Gdybym była konsumentem nie miałabym
    wątpliwości, że tak właśnie jest. Będąc przedsiębiorcą mam bo jednak w prawie
    telekomunikacyjnym nie widziałam tak jednoznacznych warunków zawieszenia
    świadczenia usług.

  • 10. Data: 2011-01-03 17:04:08
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    r...@o...pl napisa?(a):

> [...]
    > telekomunikacyjnym nie widziałam tak jednoznacznych warunków zawieszenia

    Nie rozumiem. W kazdym razie:
    http://www.plus.pl/informacje/regulaminy/

    par 12 i par 5. Symetria IMO jest.

    j.