  • 1. Data: 2011-01-02 08:20:13
    Temat: Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży jak dochodzić swoich praw
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    Witam,
    Ze względu na fakt, iż sprzedawca doprowadzał mój telefon komórkowy do
    stanu zgodnego z umową kupna-sprzedaży ponad trzy miesiące, odstąpiłem
    od umowy kupna-sprzedaży tego telefonu.
    Jednakże sprzedawca, dwa tygodnie później, w odpowiedzi na moje
    odstąpienie poinformował mnie, że zdołał doprowadzić ten telefon do
    stanu zgodnego z umową kupna-sprzedaży.
    Problem polega na tym, że wobec odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży
    kupiłem sobie nowy telefon komórkowy i dlatego nie chciałbym tamtego
    odbierać.
    Poinformowałem sprzedawcę, że niema podstaw aby wzywać mnie do odebrania
    przedmiotowego telefonu komórkowego, jednak on nadal podtrzymuje swoje
    zdanie i traktuje sprawę tak jakbym nie odstąpił od umowy kupna-sprzedaży.
    Dlatego postanowiłem dochodzić swoich racji na drodze prawnej.

    Proszę Was o następujące informacje:

    Do jakiego sądu mogę wnieść sprawę o uznanie mojego odstąpienia od umowy
    za skuteczne i zasądzenie od sprzedawcy zwrotu kosztów zakupu tego
    telefonu? Czy może to być e-sąd? Jeśli nie to czy powinienem z pozwem
    wystąpić do sądu w miejscu mojego miejsca zamieszkania czy w miejscu
    siedziby sprzedawcy?

    Jakie uprawnienia w kwestii rozstrzygania takich sporów ma UOKiK? Czy
    może on wnieść pozew do sądu w moim imieniu?

    Pozdrawiam
    Czesławek

  • 2. Data: 2011-01-02 09:01:46
    Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesławek" <c...@o...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Ze względu na fakt, iż sprzedawca doprowadzał mój telefon komórkowy do
    > stanu zgodnego z umową kupna-sprzedaży ponad trzy miesiące, odstąpiłem od
    > umowy kupna-sprzedaży tego telefonu.

    Na jakiej podstawie?

    > Jednakże sprzedawca, dwa tygodnie później, w odpowiedzi na moje
    > odstąpienie poinformował mnie, że zdołał doprowadzić ten telefon do stanu
    > zgodnego z umową kupna-sprzedaży.

    I tak miał zrobić

    > Do jakiego sądu mogę wnieść sprawę o uznanie mojego odstąpienia od umowy
    > za skuteczne i zasądzenie od sprzedawcy zwrotu kosztów zakupu tego
    > telefonu?

    Do żadnego - przegrasz w każdym.

  • 3. Data: 2011-01-02 09:28:27
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-01-02 10:01, Konrad pisze:

    > Użytkownik "Czesławek" <c...@o...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na jakiej podstawie?

    Na podstawie art 8. ust. 4. Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.

    "Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany albo
    //
    jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim
    czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne
    niedogodności,
    //
    ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od
    umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego
    z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub
    wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia."

    poinformował mnie, że zdołał doprowadzić ten telefon do stanu zgodnego z umową
    kupna-sprzedaży.

    > I tak miał zrobić

    Miał naprawić ale w "odpowiednim czasie" a trzy miesiące to według mnie
    zbyt długi okres.

    Pozdrawiam
    Czesławek

  • 4. Data: 2011-01-02 10:22:39
    Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>

    > Miał naprawić ale w "odpowiednim czasie" a trzy miesiące to według mnie
    > zbyt długi okres.

    Nie ty o tym decydujesz i nie taka kolejność roszczeń.

    K.

  • 5. Data: 2011-01-02 12:58:17
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-01-02 11:22, Konrad pisze:

    > Nie ty o tym decydujesz i nie taka kolejność roszczeń.

    Jak już pisałem wcześniej sprawa się ciągnęła ponad trzy miesiące.
    Zgłosiłem niezgodność z umową z żądaniem wymiany telefonu na nowy.
    Sprzedawca powiadomił mnie, że naprawi ten telefon i ta naprawa tak się
    ciągnęła.
    Z powyższego wynika, że przeszedłem już etapy opisane w art. 8. ust. 1.
    Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r., a więc miałem prawo do
    odstąpienia od umowy zgodnie z art. 8. ust. 4. tej ustawy.

    Pozdrawiam
    Czesławek

  • 6. Data: 2011-01-03 15:42:40
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-01-02 09:20, Czesławek pisze:
    Czy ktoś mógłby podać konkretne odpowiedzi na postawione w moim poście
    pytania?

    Pozdrawiam
    Czesławek

  • 7. Data: 2011-01-03 18:40:51
    Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>

    >W dniu 2011-01-02 09:20, Czesławek pisze:
    > Czy ktoś mógłby podać konkretne odpowiedzi na postawione w moim poście
    > pytania?

    Otrzymałeś konkretne odpowiedzi - jeżeli wiesz lepiej to zadawanie pytań
    mija się z celem.
    Włącz google a jak w końcu zapytasz z sensem to pewnie ktoś co odpowie.

    K..

  • 8. Data: 2011-01-03 20:22:14
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-01-03 19:40, Konrad pisze:
    > Otrzymałeś konkretne odpowiedzi - jeżeli wiesz lepiej to zadawanie pytań
    > mija się z celem.
    > Włącz google a jak w końcu zapytasz z sensem to pewnie ktoś co odpowie.

    A gdybyśmy założyli, że racja jest po mojej stronie, to do jakiego sądu
    powinienem złożyć pozew?

    Pozdrawiam
    Czesławek

  • 9. Data: 2011-01-03 20:31:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-03 21:22, Czesławek pisze:

    > A gdybyśmy założyli, że racja jest po mojej stronie, to do jakiego sądu
    > powinienem złożyć pozew?

    Właściwego względem miejsca zamieszkania pozwanego lub właściwego
    względem miejsca wykonania umowy, albo do "sądu elektronicznego" w
    Lublinie (EPU).

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-01-03 20:33:49
    Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>

    > A gdybyśmy założyli, że racja jest po mojej stronie, to do jakiego sądu
    > powinienem złożyć pozew?

    Jako że pytanie sformułowane prawidłowo to proszę bardzo:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=263

    Z akcentem na Polubowny Sąd Konsumencki (przy założeniu że zgodzi się
    sprzedawca) - najtaniej i najprościej

    No i przy fałszywym założeniu oczywiście ;-)

    E-sąd nie jest tutaj władny, z UOKIK wygłupiłeś się totalnie :D

    K.