  • 1. Data: 2011-01-02 08:16:00
    Temat: Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży jak dochodzić swoich praw
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    Witam,
    Ze względu na fakt, iż sprzedawca doprowadzał mój telefon komórkowy do
    stanu zgodnego z umową poprzez naprawę już ponad trzy miesiące
    odstąpiłem od umowy kupna-sprzedaży tego telefonu.
    Jednakże sprzedawca, dwa tygodnie później, w odpowiedzi na moje
    odstąpienie poinformował mnie, że zdołał doprowadzić ten telefon do
    stanu zgodnego z umową kupna-sprzedaży.
    Problem polega na tym, że wobec odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży
    kupiłem sobie nowy telefon komórkowy i dlatego nie chciałbym tamtego
    odbierać.
    Poinformowałem sprzedawcę, że niema podstaw aby wzywać mnie do odebrania
    przedmiotowego telefonu komórkowego, jednak on nadal podtrzymuje swoje
    zdanie i traktuje sprawę tak jakbym nie odstąpił od umowy kupna-sprzedaży.
    Dlatego postanowiłem dochodzić swoich racji na drodze prawnej.

    Proszę Was o następujące informacje:

    Do jakiego sądu mogę wnieść sprawę o uznanie mojego odstąpienia od umowy
    za skuteczne i zasądzenie od sprzedawcy zwrotu kosztów zakupu tego
    towaru? Czy może to być e-sąd? Jeśli nie to czy powinienem z pozwem
    wystąpić do sądu w miejscu mojego miejsca zamieszkania czy w miejscu
    siedziby sprzedawcy?

    Jakie uprawnienia w kwestii rozstrzygania takich sporów ma UOKiK? Czy
    może on wnieść pozew do sądu w moim imieniu?

    Pozdrawiam
    Czesławek