    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polkomtel, zawieszenie internetu
    Date: Wed, 05 Jan 2011 09:59:57 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    pieniądze.

    > Pytałem czy można przez miesiąc korzystać nie płacąc - w domyśle w

    > terminie. Uściślając czy można korzystać przez miesiąc na krechę, u

    > operatora?

    Nie, to ja o to pytałam. Na wstępie powołałam się na przepis prawa
    telekomunikacyjnego dający możliwość korzystania przez miesiąc bez blokowania
    usług. Nie jest tylko dla mnie oczywiste czy przepis ten dotyczy miesiąca od
    zakończenia okresu rozliczeniowego czy miesiąca od ustalonego przez operatora
    terminu płatności.

    > [...]

    usług

    Miało być "nie ma" :-)

    > Możesz domagać się odszkodowania za każdy dzień nie działania usługi.

    Ale to symetrycznie, według tych regulaminów operator też może domagać się
    odszkodowania za brak płatności. Niesymetrycznie jeszcze odsetek. Bo operator
    oczywiście ma prawo do odsetek i jakiegoś odszkodowania, ale niekoniecznie ma
    prawo blokować usługi tak szybko. Bo ile by operator nie stracił na tym
    przypadkowym opóźnieniu płatności to nie powinno go to zaskakiwać jeśli tak
    prawo przewiduje. I jeśli prawo nie przewiduje blokowania usług tak szybko a
    operator w pełni świadomie to robi to chyba powinno należeć się odszkodowanie
    za straty tym spowodowane.