  • 1. Data: 2011-01-01 19:48:04
    Temat: Cała kwota szkolenia przepada?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    czy zgodne z prawem jest postępowanie: A zapłacił za 30 lekcji w
    samochodzie indywidualnie umawianych. Umawia się, a jednak nie
    przychodzi. No i tak np. z 10 godzin przepadło mu to tu, to tam. Czy
    można uznać, że skoro był umówiony, że skoro instruktor czekał na niego,
    to pieniądze przepadają i kolejne 10 lekcji musi dokupić w całości?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 2. Data: 2011-01-02 10:15:19
    Temat: Re: Cała kwota szkolenia przepada?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:ifo0dk$14i$1@news.onet.pl...
> [...]
    > można uznać, że skoro był umówiony, że skoro instruktor czekał na niego,
    > to pieniądze przepadają i kolejne 10 lekcji musi dokupić w całości?

    Nie chce mi się szukać numerków w kodeksie cywilnym, ale szkołą
    zaoszczędziła na paliwie i to powinni odliczyć. Czas pracy instruktora
    kursant płaci, bo instruktor czekał.

  • 3. Data: 2011-01-02 16:59:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.01.2011 17:05, m4rkiz pisze:
    > zima jest, jak sie umowili daleko od budynkow szkoly to moze musial w
    > zapalonym czekac

    Nie wolno. W obszarze zabudowanym przy postoju obowiązkowe jest
    wyłączenie silnika.

  • 4. Data: 2011-01-02 21:07:18
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A zapłacił za 30 lekcji w
    > samochodzie indywidualnie umawianych. Umawia się, a jednak nie
    > przychodzi.

    Skoro lekcje były indywidualnie umawiane w samochodzie to jednak
    przychodził...
    Ludzie, skąd Wam się bierze taki szyk zdania?

  • 5. Data: 2011-01-02 21:22:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.01.2011 22:07, JaromirD pisze:

    > Skoro lekcje były indywidualnie umawiane w samochodzie to jednak
    > przychodził...
    > Ludzie, skąd Wam się bierze taki szyk zdania?

    Nie wiem skąd wam się bierze. Może nie macie matury, a może po prostu
    wyłazi z was buractwo i chęć dopierdzielenia się tam, gdzie nie ma
    powodu. Owszem, użyłem czasu teraźniejszego, ale skąd wiesz, że ta
    sytuacja nie trwa obecnie?

  • 6. Data: 2011-01-02 21:28:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Skoro lekcje były indywidualnie umawiane w samochodzie to jednak
    > przychodził...

    Chyba załapałem, o co ci chodzi. Przecinek mi zjadło przed
    ,,indywidualnie''. Masz naprawdę problem egzystencjalny....

    Zresztą nawet jeśli sobie łaskawie postawiłeś przecinek przed W, to co
    za różnica? Czy ważne, gdzie się umówił na te lekcje? Niech ci będzie,
    że umawiał się na nie w samochodzie, w wannie, w burdelu. Nie przyszedł
    i to istota sprawy. Choć zrozumienie z przecinkiem przed
    ,,indywidualnie'' daje nieco lepszy obraz sytuacji, bo samochodowość
    tych lekcji może mieć wpływ na wycenę. No ale to z kontekstu raczej
    wynika całego również, więc niech ci będzie, że sobie zinterpretujesz po
    swojemu...

  • 7. Data: 2011-01-02 23:46:00
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > można uznać, że skoro był umówiony, że skoro instruktor czekał na niego,
    > to pieniądze przepadają i kolejne 10 lekcji musi dokupić w całości?

    Jeśli piszesz o kursie na prawo jazdy to 10 godzin musi z pewnością dokupić.
    O kosztach nieobecności na umówionych jazdach powinno być w umowie lub
    regulaminie kursu. Praktyka tu jest różna.

  • 8. Data: 2011-01-03 07:57:11
    Temat: Re: Ca?a kwota szkolenia przepada?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.01.2011 00:46, grzech pisze:
    > Je?li piszesz o kursie na prawo jazdy to 10 godzin musi z pewno?ci? dokupi?.

    Nie musi. [1]

    > O kosztach nieobecno?ci na um?wionych jazdach powinno by? w umowie lub
    > regulaminie kursu. Praktyka tu jest r?na.

    No i zastanawiam się, na ile przepadek całości jest legalny.

    [1] może zrezygnować przecie z kursu. Może przenieść się do innego OSK,
    etc.

    ATPO: Napraw polskie znaki.

  • 9. Data: 2011-01-03 10:42:22
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > Nie musi. [1]

    > No i zastanawiam się, na ile przepadek całości jest legalny.

    O tyle o ile legalnie można kupić bilet do kina i nie pójść na seans, albo
    kupić bilet na pociąg i nie pojechać. W pierwszej kolejności decydują o tym
    regulaminy. Nieprzychodzenie na jazdy jest swego rodzaju normą w ośrodkach
    szkolenia. O konsekwencjach mówi się na pierwszym spotkaniu.

    > [1] może zrezygnować przecie z kursu. Może przenieść się do innego OSK,
    > etc.

    I tam obowiązkowo wykupić 10 godzin jazd.

  • 10. Data: 2011-01-06 23:48:43
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > Nie wolno. W obszarze zabudowanym przy postoju obowiązkowe jest
    > wyłączenie silnika.

    Co za bzdura!
    To mam zamarznąć? Ruskie Żiguli miało ogrzewanie niezależne od silnika 30
    lat temu!!

    Feromon