  • 1. Data: 2011-01-02 16:02:27
    Temat: Przypadkowy przelew wyplaty dla bylego pracownika
    Od: "CRAY" <c...@w...pl>

    Witam,

    Mam nastepujacy problem: pracownikowi ktory zostal zwolniony jakis czas temu
    przez pomylke zostala wplacona na konto pensja ,ktora z oczywistych przyczyn
    sie nie nalezy. Pan X zgodzil sie ze pieniadze odda i pojechal z
    wlascicielem firmy do banku w celu wyplaty srodkow (nie dysponowal karta do
    bankomatu). W banku okazalo sie ze Pan X ma dlugi ktorych nie splacal i
    srodki ktore otrzymal zostaly zablokowane (mozliwe ze podczas rozmowy padlo
    stwierdzenie ze zajete na poczet dlugu). Czy bank moze cos takiego zrobic ?
    Podkreslam ze Pan X nie jest zatrudniony w firmie a w przelewie byla zapewne
    informacja ze jest to wyplata za okreslony miesiac. Co mozna zrobic w ww.
    sytuacji ? Czy da sie jakos odzyskac te srodki ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-01-02 16:12:17
    Od: "Mario" <m...@g...pl>

    na poczatek trzeba uderzyc do banku... banki maja swoje procedury na wypadek
    "zlych" przelewow... wypelnia sie zazwyczaj nawet ich specjalne druki....
    mysle ze nie bedzie problemu...

    pzdr

  • 3. Data: 2011-01-02 17:39:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/2/2011 10:12 AM, Mario wrote:
    > na poczatek trzeba uderzyc do banku... banki maja swoje procedury na wypadek
    > "zlych" przelewow... wypelnia sie zazwyczaj nawet ich specjalne druki....
    > mysle ze nie bedzie problemu...

    przelew byl dobry, tylko nie tam gdzie trzeba wiec bank nic nie moze.

  • 4. Data: 2011-01-02 17:44:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/2/2011 10:02 AM, CRAY wrote:
> [...]
    > informacja ze jest to wyplata za okreslony miesiac. Co mozna zrobic w ww.
    > sytuacji ? Czy da sie jakos odzyskac te srodki ?

    przysługuje wam roszczenie o zwrot nienależnego świadczenia.
    W praktyce skoro pan X nie chce lub nie ma z czego oddac, udajecie sie
    do sądu, dostajcie wyrok, z wyrokiem do komornika i ustawiacie sie w
    kolejce dłużników.
    Tylko wezcie na papierku, ze pan X wie, ze mu sie to nie nalezało i ze
    zgadza sie oddać, zeby w sadzie nie bylo, ze powie, ze myslal, ze mu sie
    nalezy jeszcze jedna wyplata i wydał.

  • 5. Data: 2011-01-02 19:19:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.01.2011 17:12, Mario pisze:
    > na poczatek trzeba uderzyc do banku... banki maja swoje procedury na wypadek
    > "zlych" przelewow... wypelnia sie zazwyczaj nawet ich specjalne druki....
    > mysle ze nie bedzie problemu...

    Brednie.

    Takie coś podważałoby cały system bankowy - bo jakiś oszust mógłby
    zapłacić "z góry" za jakiś towar, a potem lecieć do banku i lamentować
    "omyłkowo przesłałem, oddajcie mi pieniądze".

  • 6. Data: 2011-01-02 19:20:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.01.2011 17:02, CRAY pisze:

> [...]
    > stwierdzenie ze zajete na poczet dlugu). Czy bank moze cos takiego zrobic ?

    Jeśli było to na polecenie komornika to nawet musi.

    > Podkreslam ze Pan X nie jest zatrudniony w firmie a w przelewie byla zapewne
    > informacja ze jest to wyplata za okreslony miesiac. Co mozna zrobic w ww.
    > sytuacji ? Czy da sie jakos odzyskac te srodki ?

    Jak pisze witek: nienależne świadczenie, sprawa oczywista. Ale trzeba
    będzie się ustawić w kolejce wierzycieli.

  • 7. Data: 2011-01-02 23:49:42
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "CRAY" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to wyplata za okreslony miesiac. Co mozna zrobic w ww. sytuacji ? Czy da sie

    Bank nie może zająć pensji,która jest omyłkowo przelana i jest do zwrotu. Te
    pieniądze de facto nie są właściciela konta, tylko pracodawcy. I tu nie ma
    żadnego problemu, pójść do banku i żądać zwrotu, uzasadniając omyłkowy przelew.

    boukun

  • 8. Data: 2011-01-02 23:54:12
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    wiadomości news:4d20d031@news.home.net.pl...

    > Jeśli było to na polecenie komornika to nawet musi.

    Zablokowane środki bank musi właścicielowi, który je omyłkowo przelał zwrócić.

    > Jak pisze witek: nienależne świadczenie, sprawa oczywista. Ale trzeba
    > będzie się ustawić w kolejce wierzycieli.

    ????????????????
    Se może bank zajmować... Dobrze się stało, że zablokował środki i właściciel ich
    nie wydał. Teraz bank musi je zwrócić prawowitemu właścicielowi.

    boukun

  • 9. Data: 2011-01-03 01:20:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/2/2011 5:49 PM, boukun wrote:

    > Użytkownik "CRAY" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bank nie może zająć pensji,która jest omyłkowo przelana i jest do
    > zwrotu.

    Eee tam. wydaje ci sie.

    Te pieniądze de facto nie są właściciela konta, tylko
    > pracodawcy.

    TE pieniadze są już akurat właściciela konta.
    Pracodawcy co najwyzej nalezy sie roszczenie o zwrot TAKIEJ SAMEJ KWOTY,
    ale nie TYCH pieniedzy.

    I tu nie ma żadnego problemu, pójść do banku i żądać zwrotu,
    > uzasadniając omyłkowy przelew.

    a do kogo po ten zwrot? do pani w okienku czy do prezesa banku, czy moze
    do własnej ksiegowej, albo do samego siebie?

  • 10. Data: 2011-01-03 01:21:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/2/2011 5:54 PM, boukun wrote:

> [...]
    > Se może bank zajmować... Dobrze się stało, że zablokował środki i
    > właściciel ich nie wydał. Teraz bank musi je zwrócić prawowitemu

    ale zes sie chlopie nabzdryngolił na sylwestra.