  • 121. Data: 2019-08-28 06:36:03
    Temat: Re: Podejrzany piorun
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zaje..ste ;-)

    -----
    > Parę razy byłam
    > Raz
    > ani razu nie było

  • 122. Data: 2019-08-28 06:40:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mieliśmy już prezydenta-elektryka i premiera-kierowcę taksówki.

    -----

  • 123. Data: 2019-08-28 06:42:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To jest dowód na istnienie Boga: nikt nie zarzuci, że to widział i nie grzmiał.

    -----

  • 124. Data: 2019-08-28 10:55:52
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .08.2019 o 23:46 Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Oczywiście zauważyłaś bardzo celnie. Ale jak nie da rady przeskakiwać,
    > to kicać w przysiadzie tym bardziej.

    Ależ się przyczepiłeś.
    Przecież od dawna rozmawiamy ogólnie o piorunach i napięciu krokowym.
    Gdziekolwiek, niekoniecznie w górach.
    Możesz nawet poruszać się saltami w tył, byle dotykać podłoża złączonymi
    stopami:

    https://www.youtube.com/watch?v=IvZ71XiGh6k

    Że Animka się przyczepiła do gór to pewnie dlatego, że miała pokój z
    widokiem na Giewont i się zapatrzyła :)

    Napięcie krokowe dotyczy każdego terenu i należy tak się poruszać, żeby
    nigdy nie dotykać równocześnie oddalonych od siebie miejsc na ziemi.

    EOT

    --
    Trefniś

  • 125. Data: 2019-08-28 14:09:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-26, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Myślę, że takie przesłanki to istnieją bezwarunkowo dla tego typu
    > wyładowań, ale jak rozumiem, chciałeś powiedzieć, że istniała spora
    > szansa, że tam ebnie. Z doniesień prasowych wynika, że istniała i ZCP
    > nawet odradzano, żeby nie parli. Gdzieś widziałem nawet zdjęcia
    > poklatkowe z Gubałówki czy coś - trochę to trwało od pierwszych oznak
    > zminy pogody.

    https://joemonster.org/art/47630/Giewont_i_tragedia_
    do_ktorej_musialo_dojsc_Relacja_czlowieka_ktory_unik
    nal_burzy

    --
    Marcin

  • 126. Data: 2019-08-28 16:33:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2019 o 17:38, Trefniś pisze:

    > Ludzie, przestańcie już kombinować :)
    > Piorun można oskarżać o wszystko, ale na pewno nie o losowość w działaniu!

    No więc jednak nie do końca. A już chciałem cię pochwalić, ze wyjątkowo
    mądrze gadasz.

    > Zawsze wybierze najbardziej optymalną dla siebie drogę do uziemienia.

    No więc nie.

    > Na podobnej zasadzie, jak droga światła w przestrzeni.

    Zupełnie nie.

    Hint - bierzesz dwa identyczne układy. Szansa, że w obu piorun pójdzie
    tą samą drogą jest IMHO równa zero. BTW - prawdopodobieństwo zero nie
    oznacza zdarzenia niemożliwego;)

    --
    Shrek

  • 127. Data: 2019-08-28 16:44:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A co do anglojęzycznych słów, to przypomniał mi się stary kabaret, to
    > było chyba studio 202, gdzie był dialog tego typu:

    W szkole kumpla nauczycielka od geografi złapała na paleniu i nie
    wiedzieć czemu (normalnie to raczej luzacka byłą) zatargała go do dyra.
    Ten kazał mu usunąć wszelkie wulgarne i kompromitujące napisy w kiblu
    męskim na parterze. Był tam miedzy innymi chujami, kurwami itp napis
    "jebać wiatraka" (jak się można domyśleć to nawisko pewnego nauczyciela)
    wsparte rysunkiem czteroramiennego wiatraka.

    Kumpel powycierał pierwsze litery z każdego wątpliwego wyrazu i zgłosił
    się do odbioru prac - przy chujach się nie musiał napracować zbyt wiele,
    bo w owych czasach królowała pisownia przez samo ha. Oprócz hujów, urew,
    up, zostało "ebać atraka" oraz znikło jedno z czterech ramion na rysunku
    wiatraka;) Dyro robotę odebrał. Atrak się wściekł.

    Historia ma też smutny aspekt - koleś mało co u Atraka nie kiblował
    potem;) Miła też zabawny akcent - Wiatrak dostał nową ksywkę - Taki
    psiktas bez W;)

    --
    Shrek

  • 128. Data: 2019-08-28 20:37:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-28, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Hint - bierzesz dwa identyczne układy. Szansa, że w obu piorun pójdzie
    > tą samą drogą jest IMHO równa zero. BTW - prawdopodobieństwo zero nie
    > oznacza zdarzenia niemożliwego;)

    Skoro są identyczne, czyli zgodne włącznie ze stanami kwantowymi to
    prawdopodobieństwo będzie = 1 :)

    --
    Marcin

  • 129. Data: 2019-08-28 20:51:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Skoro są identyczne, czyli zgodne włącznie ze stanami kwantowymi to
    > prawdopodobieństwo będzie = 1 :)

    Próbuj;)

    --
    Shrek

  • 130. Data: 2019-08-28 21:18:43
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .08.2019 o 16:33 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No więc jednak nie do końca. A już chciałem cię pochwalić, ze wyjątkowo
    > mądrze gadasz.

    Włóż sobie w buty :)

    > No więc nie.

    > Zupełnie nie.

    Na podobnej zasadzie jak światło - d o k ł a d n i e tak!

    > Hint - bierzesz dwa identyczne układy. Szansa, że w obu piorun pójdzie
    > tą samą drogą jest IMHO równa zero. BTW - prawdopodobieństwo zero nie
    > oznacza zdarzenia niemożliwego;)

    Zapewnij dwa i d e n t y c z n e układy.
    A to zwyczajnie niemożliwe, sam to przyznajesz w swoich kombinacjach!
    Jeśli układy będą absolutnie (sic!) identyczne - piorun uderzy dokładnie
    tak samo. Dokładnie tak, jak dzieje się to z falą świetlną.

    Kombinujesz jak koń Biedronia pod górkę (czyli bezsensownie i bezpłodnie).

    Zwyczajnie nie chce mi się kontynuować - zamiast uczyć się postępowania w
    burzy, bezskutecznie próbujecie rozruszać zastałe mózgi.

    A Animki czytają i pewnie nadal nie wiedzą, co z burzą. Będą się modlić!

    Apeluję - zasady postępowania (pisałem i podlinkowałem odpowiednie
    materiały) są proste, choć nie zawsze pewne na 100%. Ale przy naszym
    stanie wiedzy nie podlegają negocjacjom - EOT.

    --
    Trefniś