  • 1. Data: 2019-08-23 22:55:28
    Temat: Kara za wegańskie odżywianie dziecka
    Od: u2 <u...@o...pl>

    ano, Matki Natury nie da się oszukać:)

    https://www.msn.com/pl-pl/zdrowie/nasze-zdrowie/kara
    -za-wegańskie-odżywianie-dziecka-zaniedbanie/ar-AAGb
    oZk

    Australijscy rodzice odżywiali swoje dziecko przez półtora roku tylko
    wegańskimi produktami. Dziecko jest bardzo poważnie cofnięte w rozwoju.
    Para Australijczyków, która swoją 19-miesięczną córeczkę trzymała na
    wegańskiej diecie, została skazana przez sąd w Sydney na 300 godzin
    pracy społecznej dla każdego z rodziców. Sąd zrezygnował z wymierzenia
    im kary pozbawienia wolności.

    33-letnia matka i 35-letni ojciec przez pierwsze półtora roku życia
    córeczki nie podawali jej mięsa ani żadnych innych produktów pochodzenia
    zwierzęcego. Dziecko ożywiane było owocami, płatkami owsianymi,
    ziemniakami, ryżem, tofu, chlebem, masłem orzechowym i mlekiem ryżowym.
    Półtoraroczne dziecko było na poziomie normalnego rozwoju 3-miesięcznego
    dziecka.

    Niewystarczające odżywianie

    Mając półtora roku, dziewczynka nie miała zębów, miała zbyt cienkie
    kości i ważyła niecałe 5 kg. Stan dziecka został stwierdzony, kiedy
    trafiło ono do szpitala ze skurczami. W procesie wytoczonym rodzicom
    matka i ojciec przyznali się do winy, potwierdzając, że zaniedbali
    dziecko i narazili je na niebezpieczeństwo. Groziła im kara do pięciu
    lat więzienia. Kiedy sąd ogłaszał wyrok, rozpłakali się.
    Sędzia Sarah Huggett stwierdziła, że odżywiania dziecka było absolutnie
    niewystarczające. ,,Wszyscy rodzice są odpowiedzialni za to, by odżywiać
    dzieci w sposób wyważony i podawać im dostatecznie dużo składników
    odżywczych, aby mogły się prawidłowo rozwijać" - napisała w orzeczeniu.
    Dziecko jest obecnie pod opieką krewnych. Rodzice mogą je regularnie
    odwiedzać.

    Ewidentny brak wiedzy

    Przewodniczący Niemieckiego Towarzystwa Wegańskiego Christian Vagedes
    krytykuje brak wiedzy u australijskich rodziców. - Mleko ryżowe jest
    definitywnie najgorszym z mlek roślinnych do podawania dzieciom. Po tym
    widać, że rodzice nie mieli pojęcia. Kto odżywia swoje dziecko wegańsko,
    musi zważać na to, żeby pożywienie zawierało wszystkie najważniejsze
    składniki odżywcze. Mleko matki albo inny adekwatny produkt musi
    zawierać dostateczną ilość witaminy B12, bo jest to konieczne dla
    prawidłowego wzrostu. Inaczej szkodzi się zdrowiu dziecka - podkreśla
    Vagedes.

    Dietetyczka Antje Gahl z Niemieckiego Towarzystwa Dietetyki podkreśla,
    że niemowlęta mają bardzo duże zapotrzebowanie na składniki odżywcze.
    - Zasadniczo dzieci mogą być na wegetariańskiej albo wegańskiej diecie -
    podkreśla Christian Vagedes. Znamy ogromne zwierzęta, które odżywiają
    się wegetariańsko, jak np. nosorożce. Świadczy to o tym, że karmienie
    mlekiem matki doskonale funkcjonuje.

    Surowe kary za zaniedbanie dzieci

    Nie jest to pierwszy przypadek dziecka, które rodzice trzymali na
    wegańskiej diecie. Przypadki takie miały już miejsce w Europie. W roku
    2017 rodzice w Belgii stanęli przed sądem za spowodowanie śmierci
    7-miesięcznego niemowlęcia, które było nieprawidłowo odżywiane. Ponieważ
    karmienie piersią nie udawało się, dziecko przez kilka miesięcy
    dostawało tylko płyny: mleko ryżowe, owsiane, gryczane i z komosy
    ryżowej - jak donosiła agencja prasowa Belga. Sąd w Dendermonde skazał
    rodziców na sześć miesięcy więzienia w zawieszeniu.

    Także w Niemczech były przypadki zaniedbania dzieci przez niedostateczną
    higienę czy niedostateczne odżywianie, co jest czynem karalnym. W roku
    2004 np. wegańska rodzina z Bad Driburga po śmierci małego synka została
    skazana na karę więzienia w zawieszeniu za uszkodzenie ciała ze skutkiem
    śmiertelnym. Niedożywiony chłopczyk zachorował na zapalenie płuc, lecz
    rodzice odmawiali pójścia z nim do lekarza.

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-08-23 23:03:41
    Temat: Re: Kara za wegańskie odżywianie dziecka
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 22:55, u2 pisze:

    > Surowe kary za zaniedbanie dzieci

    Będzie autoprojekcja?

  • 3. Data: 2019-08-23 23:17:00
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.08.2019 o 23:03, cef pisze:

    > Będzie autoprojekcja?

    znowu chcesz cenzurować usenet ?:)))))))))))

    --
    I love love

  • 4. Data: 2019-08-23 23:39:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 23:17, u2 pisze:

    > znowu chcesz cenzurować usenet ?:)))))))))))

    Dlaczego znowu?
    Wystarczyła by netykieta.

  • 5. Data: 2019-08-23 23:49:02
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.08.2019 o 23:39, cef pisze:

    > Dlaczego znowu?
    > Wystarczyła by netykieta.

    albo zmiana kodowania:)

    --
    I love love

  • 6. Data: 2019-08-24 11:21:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 23:49, u2 pisze:

    > albo zmiana kodowania:)

    W kwestii kodowania jestem tak samo niereformowalny jak Ty
    w kwestiach zasadniczych.
    Jest ustawione, tylko program jest słaby.

  • 7. Data: 2019-08-24 12:12:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Vegan parents whose strict diet left baby 'severely malnourished' avoid jail:
    https://edition.cnn.com/2019/08/22/australia/austral
    ia-vegan-baby-intl-hnk-trnd/

  • 8. Data: 2019-08-24 12:19:42
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.08.2019 o 11:21, cef pisze:

    > W kwestii kodowania jestem tak samo niereformowalny jak Ty
    > w kwestiach zasadniczych.
    > Jest ustawione, tylko program jest słaby.

    doczytałeś już jak można przekierować wywołania ?:)

    --
    I love love

  • 9. Data: 2019-08-24 14:52:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-24 o 12:19, u2 pisze:

    > doczytałeś już jak można przekierować wywołania ?:)

    Nie potrzebuję tej wiedzy.
    Tobie z kolei brak wiedzy podstawowej o
    środowisku sieciowym, z którego korzystasz.

  • 10. Data: 2019-08-24 17:01:07
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.08.2019 o 14:52, cef pisze:

    > Nie potrzebuję tej wiedzy.