  • 51. Data: 2008-07-14 22:53:08
    Temat: Re: Poczta nie chce wydac przesylki poleconej
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 lipiec 2008 22:40
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807142236370.3032@quad>):

    > Tak w ogóle, to ktoś na .podatki (chyba się wkurzył po fafnastym
    > natrafieniu na mur "a ja chcę pieczątkę") zapodał niezły numer.
    > Otóż ... potrzebna jest pieczątka.
    > O treści: "firma nie ma pieczątki"

    Oczywiście musi ona zawierać REGON, tak przynajmniej mówi tam zawsze taki
    jeden Gotfryd.

    Swoją drogą, nie wiem czemu sporo państwowych instytucji nie lubi nipu.
    Czasami używam ich pieczątek do do ,,spisania'' sobie danych do faktury i
    zawsze gdzieś latają osobno po osobny sztempelek z NIPem albo dopisują go
    ręcznie.
    --
    Tristan

  • 52. Data: 2008-07-14 23:35:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 lipiec 2008 17:58
    > (autor mvoicem
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g5fthf$3oo$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > A to ja przepraszam. Myślałem, że ,,poważna'' firma, to taka, z którą
    > warto robić interesy i można na niej polegać.

    Owszem, w takim znaczeniu *też* występuje ...

    > Faktycznie, ,,poważna'' w
    > znaczeniu ,,może przypierdolić'' bardziej wiąże się z wielkością.

    ... ale odnoszę wrażenie że w takim częściej ....

    > No słownik nic nie mówi o znaczeniu ,,może przypierdolić'':
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2506494
    > chyba że p. 6 tak rozwijasz. Ja bardziej szedłem w kierunku p. 3, bo ten
    > wg mnie pasuje najlepiej do firmy.

    Mi chodziło bardziej o pkt. 5 :).

    p. m.

  • 53. Data: 2008-07-15 04:15:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    krys napisał(a):

    > Ostatnią maszynę do pisania na własne oczy widziałam w ośrodku zdrowia
    > dobrych parę lat temu. Dziurawiła wydruki.

    Ja ostatnio widzialem pisanie protokolu recznie przez kalkę ;) Protokol
    kontroli z Sanepidu... XXI wiek ;P

    j.

  • 54. Data: 2008-07-15 05:29:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > Ja ostatnio widzialem pisanie protokolu recznie przez kalkę ;) Protokol
    > kontroli z Sanepidu... XXI wiek ;P

    A co, dwa razy to samo miała pisać? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 55. Data: 2008-07-15 07:51:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jul 2008 18:22:12 +0200, Andrzej Kubiak napisał(a):

    > Dobra, zaraz dojdziemy do pieczątek i legitymacji KGB, CIA i Mosadu.
    > Mowa była o zwykłej pieczątce "firmowej", a taką faktycznie może zrobić
    > sobie ktoś z ulicy, podając dowolną treść.

    Nie polemizuję.
    Natomiast w dyskusji często się pojawia argument, że każdy może zrobić
    każdą pieczątkę. Otóż nie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 56. Data: 2008-07-15 07:55:40
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 15 Jul 2008 00:38:32 +0200, Tristan napisał(a):

    > Noś boś tyś sięś uparłeś naś definicjęś kodeskowąś. A SJP daje szerszą.
    > Ponieważ ludzie mówią językiem polskim a nie kodeksowym, to i znaczenie
    > szersze występywa.

    Azaliż pisawszy na grupie jurydycznej zdałoby się formy klarownej
    trzymać, pokusie potoczności mowy pisanej nie ulegać.

  • 57. Data: 2008-07-15 11:37:55
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > U nas w szpitalu jest też i część poważnych lekarzy właśnie woli na
    > niej wypisywać wypisy :D

    Taaa. Własnie słyszałam jak zadowolony był lekarz piszący na maszynie;-)
    Używał całkiem nieparlamentarnych określeń, kiedy przyszło mu kasować
    pomyłki ;-)

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 58. Data: 2008-07-15 11:45:59
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Obawiam się, że usługodawcy telekomunikacyjni nie oferują już
    > możliwości
    > zawarcia umowy na świadczenie tego chronionego (swojego czasu, nie mam
    > pojęcia czy nadal - pewnie nie) prawem środka komunikacji.

    Chyba nie ma czego żałować.

    > W jakim celu? Autoryzacji? :)

    Nie, dla urozmaicenia;-)

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 59. Data: 2008-07-15 12:37:59
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Tristan wrote:

    > Tyle, że papier z popisem czy z pieczątką równie bez sensu jest. Niestety
    > jedyna sensowna alternatywa -- podpis elektroniczny -- jest zdupcona
    > koncepcyjnie, droga i niewdrożona.

    I tu masz moje poparcie. Czytałem jednak niedawno, że Plusgsm juz mocno
    zaawansowane kroki poczynił w kierunku wdrozenia systemu podpisów
    elektronicznych w połączeniu z systemem swojej telefonii - rozwiązanie
    proste i tanie i podobno ma poparcie urzędasów.

    --

    Pozdrowienia

  • 60. Data: 2008-07-15 12:39:00
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Paszczak wrote:

    > A może mam jeszcze pieczęcie w laku odciskać? Do dupy z taką firmą,
    > co nie zakleja kopert lakową pieczęcią.

    Zapomniałeś dodać, że koperta musi być firmowa. Bez tego nawet lakowa
    pieczęć to kit. ;-)

    --

    Pozdrowienia