  • 61. Data: 2008-07-15 19:17:13
    Temat: Re: Poczta nie chce wydac przesylki poleconej
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 15 lipiec 2008 13:37
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5i2g0$h2m$1@inews.gazeta.pl>):

    > Taaa. Własnie słyszałam jak zadowolony był lekarz piszący na maszynie;-)
    > Używał całkiem nieparlamentarnych określeń, kiedy przyszło mu kasować
    > pomyłki ;-)

    No co ja ci poradzę. Specjalnie dla nich utrzymujemy zdezelowaną maszynę.

    --
    Tristan

  • 62. Data: 2008-07-15 19:20:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 15 lipiec 2008 09:55
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Azaliż pisawszy na grupie jurydycznej zdałoby się formy klarownej
    > trzymać, pokusie potoczności mowy pisanej nie ulegać.

    Po pierwsze primo, gdyby rozmawiać prawniczym językiem, to by nikt nie
    rozumiał ani słowa :D

    Po drugie primo, w sytuacjach nieistotnych sformułowanie ,,firma'' jest po
    prostu wygodne i pojemne, zwłaszcza w sformułowaniu nie-firma, bo jak
    zauważył Gotfryd, nie ma dobrej nazwy na to :D

    --
    Tristan

  • 63. Data: 2008-07-15 19:27:01
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > prostu wygodne i pojemne, zwłaszcza w sformułowaniu nie-firma, bo jak
    > zauważył Gotfryd, nie ma dobrej nazwy na to :D

    Według mnie właściwym słowem jest po prostu "działalność", względnie
    "ciułactwo", jeśli ktoś chce nadać temu określeniu pewne emocje.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 64. Data: 2008-07-15 19:56:59
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Według mnie właściwym słowem jest po prostu "działalność", względnie
    > "ciułactwo", jeśli ktoś chce nadać temu określeniu pewne emocje.

    A bez firmy nie można działać? ciułać?

  • 65. Data: 2008-07-15 21:43:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2008, Tristan wrote:

    > Po drugie primo, w sytuacjach nieistotnych sformułowanie ,,firma'' jest po
    > prostu wygodne i pojemne, zwłaszcza w sformułowaniu nie-firma, bo jak
    > zauważył Gotfryd, nie ma dobrej nazwy na to :D

    Stanowczo protestuję jakoby!
    Nie-firma nie jest dobrym określeniem na to coś, na co nie ma
    dobrego określenia :[
    Do obiektów leżących po złej stronie podziału firma-niefirma leżą
    rolnicy NIEryczałtowi tudzież wszelakie stowarzyszenia nie prowadzące
    DG, tak dla przykładu (zależnie od kontekstu niepasowania do tego
    co chcemy wyrazić).

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2008-07-15 22:04:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Tzn?

    Kompakt po polsku to "zintegrowany", w znaczeniu "parę rzeczy
    w jednej obudowie".
    Angielskie znaczenia są dużo szersze, zawierają m.in. "upakowany"
    (takich wynalazków jak ugoda nie licząc :)).
    Anglicyzm już się dość mocno rozplenił, sam przez (podłą bo podłą
    ale zawsze) znajomość angielskiego wtopiłem...
    Przykładowo "kompaktowy aparat fotograficzny" nie oznacza "mały
    aparat foto", lecz aparat w którym istotne części (w praktyce
    korpus i obiektyw, bo lampa jest w dzisiejszych czasach niemal
    w każdym) są zintegrowane w jedno (niewymienne).
    Sprawdzałem w słownikach - zawsze tak było, spłuczka kompaktowa
    to taka z "przyrośniętą" muszlą, a nie miniaturka spłuczki
    a lustrzanka kompaktowa to taka z "przyrośniętym" obiektywem
    a nie (dlatego) że mała.
    Niestety wszelkie "shopy" i podobne manie (nie od "mieć", a od
    "manii") powodują skuteczne ogłupienie :[, jeszcze chwila
    a wszyscy będziemy pisać że coś jest kul (znaczy z angielskim
    znaczeniem a polskimi literami).

    > Noś boś tyś sięś uparłeś naś definicjęś kodeskowąś.

    Nie zaprzeczam, że uparłem się, ale akurat tu jestem nomen omen
    w ... prawie. Znaczy w hierarhii grupy takie słowo jak "prawo"
    jak to piszesz:

    > występywa.

    ...o to to :)

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2008-07-15 22:07:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2008, krys wrote:

    > Chyba nie ma czego żałować.

    Może tak, może nie.
    Pełniące tę rolę podpisy certyfikowane też jakoś szczególnie
    za darmo nie działają :|

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2008-07-16 08:41:27
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "blad"

    > mail poszedł na s...@c...poczta-polska.pl
    > i już po paru godzinach miałem zwrotne zapytanie o mój adres do
    > korespondencji pomimo, że skargę złożyłem w imieniu mamy podając jej
    > adres i pełne dane

    skarga podzialala - juz po paru dniach pracownica UPT zjawila sie pod
    drzwiami mojej mamy z przeprosinami.
    Zadzialalo powolanie sie na te same puntky regulaminu co u twórcy tego
    wątku (tyle że nasza przesylka nie pyla polecona) - poczta nie wymaga
    dokumentu "z orłem" jak ubzdurali sobie pracownicy (o pieczątce przy
    odbiorze w regulaminie tez nic nie ma)
    *** blad ***

  • 69. Data: 2008-07-16 10:23:59
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Gwyn" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Poszłam na pocztę a tam "miła" pani oznajmiła, że nie
    > wyda tego listu jeżeli nie przyniosę (SIC!) pieczątki
    > firmowej. Bo skąd ona ma wiedzieć, że ta firma to moja
    > firma? :)

    w polsce nie ma dla firmy obowiazku posiadania pieczatki. niektore banki juz
    nawet odstapily od obowiazku pieczatki.

  • 70. Data: 2008-07-16 10:25:49
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale do dupy z taką "firmą", co nawet pieczątki nie ma. W ogóle nie powinno
    > się osobistej działalności gospodarczej nazywać firmą - to chyba taka
    > polska specyfika, aby dodać sobie powagi, jednocześnie niestety dewaluując
    > to piękne słowo.

    podaj mi przepis, ktory wymaga od firmy pieczatki. ja osobiscie znam osoby
    fizyczne prow. dzialalnosc gospodarcza z wielkim rozmachem i wielkimi
    obrotami i nie woybrazam sobie ich nazwac inaczej jak tymi umownymi
    firmami:)