  • 1. Data: 2008-07-13 19:18:37
    Temat: Allegro-przesyłka zaginęła a sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy
    Od: "wic1234" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam..

    Jakiś czas temu miałem niefajną sytuację zamawiając telefon za ok 320 zł i
    poczta zagubiła przesyłkę. Sprzedawca wysłał telefon zwykłym listem poleconym
    bez ubezpieczenia. Gdy upomniałem się o pieniądze ten powiedział, że "nie
    upomniałem się o ubezpieczenie więc nie może zwrócić całości".

    Jedyne dane odnośnie wpłaty i przesyłki to:

    "Opcje transportu
    Przesyłka pocztowa (list polecony/paczka)
    Przesyłka pocztowa priorytetowa (list polecony/paczka)
    Odbiór osobisty

    Formy płatności
    Wpłata na konto bankowe (płatność z góry) Koszt wysyłki: 10,00 zł"

    Nie upominałem się o żaden rodzaj ubezpieczenia bo uznałem to za oczywiste
    poza tym kupując podobny musiałem go odesłać i wysłanie z ubezpieczeniem na
    300 zł kosztowało mnie z 9zł.

    Domyślam się iż temat był wałkowany wiele razy jednak debaty nie rozwiązują
    tematu do końca. Podobnie jest na forach prawniczych.. jedne interpretują
    przepisy na korzyść sprzedawcy inne forum prawnicze twierdzi, że ten "nie ma
    szans w sądzie".

    Jestem o krok od wytoczenia sprawy cywilnej temu sprzedawcy jednak
    dowiedziałem się iż w razie przegranej koszty mogą skoczyć od 60 do nawet 600
    zł w zależności od różnych czynników.

    Dodam jeszcze, że zaradziłem rozpoczęcie reklamacji gdyż babka na poczcie
    powiedziała, że ja nie mogę w żaden sposób tego zlecić. Potem na forum
    prawniczym dowiedziałem się, że powinienem zażądać przelania praw do
    reklamacji na mnie to jak powiedziałem o tym sprzedawcy to się nie odzywał 2.5
    tygodnia i powiedział, że poczta już przyznała reklamację i jest to 120 zł..

    Czy ktoś miał już taką sytuację i udało mu się wygrać sprawę sądową?
    Szkoda by było nagle przegrać takie coś i jeszcze grubo dopłacić :p

    W skrócie: przesłałem pieniądze + koszta przesyłki, sprzedawca wysłał, poczta
    zagubiła, oddał reklamację... czy mogę zażądać zwrotu reszty czy nie mam na to
    szans?

  • 2. Data: 2008-07-13 20:24:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@N...gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    >
    > W skrócie: przesłałem pieniądze + koszta przesyłki, sprzedawca wysłał,
    > poczta zagubiła, oddał reklamację... czy mogę zażądać zwrotu reszty

    z tego co było kilka razy na grupie wynika iz:
    - sprzedawca powinien oddac ci odszkodowanie uzyskane z poczty
    - to ty jestes winien, ze nie pomyslales o wysłaniu z ubezpieczeniem.
    Powinienes był zapytac. Oczywiscie z handlowego punktu widzenia sprzedawca
    równiez powinien oto zadbac, niemniej z prawnego punktu widzenia towar jest
    u ciebie z chwila wydania przewoznikowi, wiec mogl sobie to odpuscic.
    - z powyzszego wynika ze nie masz szans na wygranie sprawy w sadzie.

    Jest Leżajsk, jest dobrze.
    Był Leżajsk, jest mi niedobrze.

  • 3. Data: 2008-07-13 21:01:57
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    wic1234 pisze:

    > reklamacji na mnie to jak powiedziałem o tym sprzedawcy to się nie odzywał 2.5
    > tygodnia i powiedział, że poczta już przyznała reklamację i jest to 120 zł..

    To jakim cudem dostal 120 zl, jak maksymalne odszkodowanie przy liscie
    poleconym to 110 zl? :D

    Jacek Kustra

  • 4. Data: 2008-07-13 21:06:14
    Temat: Re: Allegro-przesyłka zaginęła a sprzedawca odmawia zwrotu pieni
    Od: " " <w...@N...gazeta.pl>

    Dzięki za info...

    Czy są to pewne informacje?

    Dzięki wielkie za odpowiedź :)

  • 5. Data: 2008-07-13 21:34:16
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    w...@N...gazeta.pl pisze:
    > Dzięki za info...
    >
    > Czy są to pewne informacje?

    No pewne bo odszkodowanie maksymalne za list polecony = 50 x traktowanie
    przesylki listowej jako poleconej, a to obecnie wynosi 2,20 pln - czyli
    50 x 2,20 = 110 pln

    Jacek Kustra

  • 6. Data: 2008-07-13 21:44:28
    Od: "matusm" <m...@g...pl>

    wiadomości news:13072008.2F1ACBBB@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > u ciebie z chwila wydania przewoznikowi, wiec mogl sobie to odpuscic.
    > - z powyzszego wynika ze nie masz szans na wygranie sprawy w sadzie.

    Ciekaw jestem z czego wynika przekonanie ze nie ma szansy na wygrana w
    sadzie???

    Jezeli zawiazalem umowe ze sprzedawca i on Poczta wyslal towar za ktory
    wczesniej zaplacilem to kradziez przez Poczte zostala dokonana na szkode
    wysylajacego paczke a nie zamawiajacego towar.Zreszta reklamacje na Poczcie
    moze skladac jedynie zamawiajacy przesylke paczki a nie odbiorca.

    Poczta nie bierze zadnej odpowiedzialnosci za swiadczone przez siebie
    uslugi?????W ten sposob to szewc bierze za naprawe butow i ich nie naprawia
    tylko niszczy cale buty itd itp oddaje tylko rownowartosc samej naprawy
    butow.

    Nie wiem jak jest z Poczta????Kiedys za dodatkowa oplata bylo mozna nadac
    paczke wartosciowa ale chyba chodzi o kwote powyzej 1000zl

    --
    Pozdrowienia
    matusm

  • 7. Data: 2008-07-13 22:03:14
    Od: " " <w...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Nie wiem jak jest z Poczta????Kiedys za dodatkowa oplata bylo mozna nadac
    > paczke wartosciowa ale chyba chodzi o kwote powyzej 1000zl

    Beznadziejne nie? ;p
    Generalnie wszyscy sugerują się artykułami prawnymi, które dają nutkę do
    wyobraźni. Albo głupie prawo albo nie dopracowane do dzisiejszych perspektyw
    sprzedaży wysyłkowej...

    Co do reklamacji to prawa do niej może nadawca na ciebie przelać pod warunkiem
    zrzeknięcia się przesyłki. Jednak w moim wypadku nie zrobił tego bo "co
    będzie jak paczka i tak dotrze?".

    Myślę nad tą sprawą sądową lecz nie chciałbym się wpakować w większe kłopoty
    jak wyjdzie, że nie mam szans.

    Dlatego szukam kogoś kto mimo aktów prawnych (bo na ich podstawie to już 2
    fora prawnicze się o to kłócą) miał taką sytuację i bezpośrednio w niej
    uczestniczył. Np prowadził sprawę, lub o takowej słyszał?

    Konkrety! Konkrety! ;]

  • 8. Data: 2008-07-13 22:09:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ciekaw jestem z czego wynika przekonanie ze nie ma szansy na wygrana w
    > sadzie???

    czyzby wyzej nie było napisane wyraznie?

> [...]
    > na szkode wysylajacego paczke a nie zamawiajacego towar.Zreszta
    > reklamacje na Poczcie moze skladac jedynie zamawiajacy przesylke

    ale czego to dowodzi?
    czy ja mowie ze kupujacy nie poniosl szkody? Albo ze reklamacje składa
    kupujacy?
    To ustawodawca stwierdził, ze wydanie towaru nastepuje w momencie wydania
    go przewoznikowi, nie ja...

> [...]
    > siebie uslugi?????W ten sposob to szewc bierze za naprawe butow i ich
    > nie naprawia tylko niszczy cale buty itd itp oddaje tylko rownowartosc

    oczywiscie ze bierze.
    masz mozliwosc otrzymania odszkodowania standardowej wysokosci.
    ??Jezeli przesyłasz cos bardziej wartosciowego - masz mozliwosc
    ubezpieczenia paczki.

    > Nie wiem jak jest z Poczta????Kiedys za dodatkowa oplata bylo mozna
    > nadac paczke wartosciowa ale chyba chodzi o kwote powyzej 1000zl

    skoro nie wiesz, to nie rozumiem ani oburzenia, ani podwazania w/w teorii.

    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 9. Data: 2008-07-13 22:43:24
    Od: Heming <n...@n...pl>

    matusm pisze:

    > Ciekaw jestem z czego wynika przekonanie ze nie ma szansy na wygrana w
    > sadzie???

    Z prawa cywilnego.

    kradziez przez Poczte zostala dokonana na szkode
    > wysylajacego paczke a nie zamawiajacego towar.

    I tu sie mylisz. Swiadczenie zostalo przez sprzedajacego spelnione z
    chwila przekazania paczki operatorowi pocztowemu i z ta chwila ryzyko
    przypadkowego uszkodzenia rzeczy lub jej utraty PRZECHODZI NA
    KUPUJACEGO, chyba ze sprzedajacy i kupujacy umowili sie innaczej. Czy to
    jest sluszne rozwiazanie czy tez nie to inna sprawa, ale tak jest.

  • 10. Data: 2008-07-14 00:23:16
    Od: " " <w...@N...gazeta.pl>

    Heming <n...@n...pl> napisał(a):
> [...]
    > KUPUJACEGO, chyba ze sprzedajacy i kupujacy umowili sie innaczej. Czy to
    > jest sluszne rozwiazanie czy tez nie to inna sprawa, ale tak jest.

    Ok.. ale czy słyszałeś gdzieś o tym rozwiązaniu w praktyce czy też
    przeczytałeś kupę forów prawniczych (jak ja ;p ) i po prostu uważasz, że tak
    jest? ;p

    Szczerze bez urazy bo szanuję każdą wypowiedź bo to jakoś oświeca człowieka
    czy też daje nauczkę ale chciałbym by ktoś na realnym doświadczeniu mógł
    potwierdzić porażkę lub przegraną w sądzie.

    Na necie są 'tony' forów prawniczych i szczerze to jedne mówią tak a drugie
    inaczej i tu mamy podobne problemy z interpretacją przepisów. :)