  • 1. Data: 2008-07-13 17:24:08
    Temat: wykroczenie / podejrzany / adwokat
    Od: "info" <p...@w...pl>

    Czy w sprawie o wykroczenie, kiedy osoba jest wzywana w charakterze
    "swiadka - podejrzanego" moze przyjsc z adokatem? I jaka podstawa prawna?
    Czy podejrzany jest juz obwinionym czy tez wciaz nie w postepowaniu
    przygotowawczym?

  • 2. Data: 2008-07-13 20:56:50
    Temat: Re: wykroczenie / podejrzany / adwokat
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "info" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    Możesz przyjść z adwokatem. Adwokat będzie na pewno znał podstawę prawną.
    Jeśli koniecznie chcesz, to poszukaj w Kodeksie postępowania w sprawach o
    wykroczenia odpowiedniego numerka, ale nikt tego raczej kwestionować nie
    będzie. Słowo "obwiniony", to synonim słowa "podejrzany" w postępowaniu w
    sprawach o wykroczenie.

  • 3. Data: 2008-07-13 23:37:30
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Słowo "obwiniony", to synonim słowa "podejrzany" w postępowaniu w
    > sprawach o wykroczenie.

    Nie bardzo. Obwiniony to raczej "oskarzony" (po wniesieniu wniosku o
    ukaranie za wykroczenie).

    Cezar

  • 4. Data: 2008-07-13 23:42:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Słowo "obwiniony", to synonim słowa "podejrzany" w postępowaniu w
    > Nie bardzo. Obwiniony to raczej "oskarżony" (po wniesieniu wniosku o
    > ukaranie za wykroczenie).

    Nie chce mi się kłócić, bo to raczej problem akademicki, tym nie mniej
    protokół przesłuchania jest zatytułowany "Protokół przesłuchania
    obwinionego". Może go błędnie zatytułowano.

  • 5. Data: 2008-07-14 05:53:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > tym nie mniej
    > protokół przesłuchania jest zatytułowany "Protokół przesłuchania
    > obwinionego". Może go błędnie zatytułowano.

    No, błędny tytuł.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 6. Data: 2008-07-14 08:06:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Jul 2008, info wrote:

    > Czy w sprawie o wykroczenie, kiedy osoba jest wzywana w charakterze
    > "swiadka - podejrzanego"

    Niedawno w którymś wątku wskazywano, że takie sformułowanie to chwyt
    poniżej pasa (ale AFAIR szło o przestępstwo).
    Idzie o to, że w danym wezwaniu albo jedno albo drugie.
    Może ktoś objaśnić, czy w przypadku wykroczenia jest identycznie?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-07-14 11:04:31
    Od: "info" <p...@w...pl>

> [...]
    > Idzie o to, że w danym wezwaniu albo jedno albo drugie.
    > Może ktoś objaśnić, czy w przypadku wykroczenia jest identycznie?

    i wlasnie to mnie ciekawi, bo jednak wg stosownych organow podejrzany to nie
    obwiniony i nie ma takich samych praw....

    jak to obalic?

  • 8. Data: 2008-07-14 20:15:10
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Nie chce mi się kłócić, bo to raczej problem akademicki, tym nie mniej
    > protokół przesłuchania jest zatytułowany "Protokół przesłuchania
    > obwinionego".

    chyba jednak nie...
    ale już nie pamiętam

    KG

  • 9. Data: 2008-07-14 20:17:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > chyba jednak nie...
    > ale już nie pamiętam

    Dawno byłeś tym obwinionym :) ?

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 10. Data: 2008-07-16 12:34:13
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Nie chce mi się kłócić, bo to raczej problem akademicki, tym nie mniej
    > protokół przesłuchania jest zatytułowany "Protokół przesłuchania
    > obwinionego". Może go błędnie zatytułowano.

    Pisz tylko tyle ile wiesz;)
    Protokół nazywa się protokołem przesłuchania osoby podejrzanej.
    A tegoroczne zarządzenie Komendanta Głownego zabrania udziału adwokata/radcy
    na etapie czynności wyjaśniających. Zabrania też dawania odpisów z
    dokumentów na tym etapie.

    --
    Pzdr
    Leszek