  • 1. Data: 2008-07-13 15:52:33
    Temat: Re: skandal Pekao SA [crosspost]
    Od: sz <s...@b...no>

    Jotte wrote:
    > Ciekawe, czy Pekao SA przewiduje jakieś rekompensaty dla firmoidów-idiotów,
    > którzy przesłali im swoje zwierzenia zawierające zasadnicze dane osobowe, a
    > które mógł sobie przeczytać kto chciał?

    oficjalne stanowisko banku bylo ostatnio takie ze to wszystko wina
    hackerów i rzecznik pekao juz obiecal ze adresy IP z ktorych byly
    ogladane CV zostana przekazane policji. skoro bank jest niewinny to nie
    bedzie przeciez niczego rekompensowal :D
    wlasciwie to osoby ktorych CV zostaly upublicznione moga dzieki temu
    latwiej znalezc prace wiec moze pekao powinno sciagac od nich jakies
    oplaty za rozreklamowanie ich dokumentow na caly kraj? ;)

    ale ciekawsze jest dlaczego uwazasz za idiotów ludzi wysylajacych CV do
    potencjalnego pracodawcy?

  • 2. Data: 2008-07-13 16:14:59
    Od: "pp" <g...@p...onet.pl>

    >oficjalne stanowisko banku bylo ostatnio takie ze to wszystko wina hackerów

    hehe, jaaasnee...

    1. ewidentne zaniedbanie administratorów - błąd gorzej niż szkolny
    2. nieprzemyślane rozwiązanie - nigdy takich danych nie gromadzi się na
    serwerze wystawionym "na zewnątrz"

    po prostu ŻE-NA-DA - nie wiem, kogo oni tam zatrudniają...

    pp

  • 3. Data: 2008-07-13 16:16:43
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "sz" <s...@b...no> napisał w wiadomości
    Jotte wrote:
> [...]

    oficjalne stanowisko banku bylo ostatnio takie ze to wszystko wina
    hackerów i rzecznik pekao juz obiecal ze adresy IP z ktorych byly
    ================
    A niby dlaczego?

    skoro bank jest niewinny to nie
    bedzie przeciez niczego rekompensowal :D
    =================
    Jest winny.
    Wyciekły dane do niego skierowane.
    Niech sobie potem robi regres do hostingodawcy, ludzi to nie obchodzi.

[...]
    Świetny pomysł. Co oni na to?

    ale ciekawsze jest dlaczego uwazasz za idiotów ludzi wysylajacych CV do
    potencjalnego pracodawcy?
    =================
    Dla kogo jest to ciekawsze?

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-07-13 17:08:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "sz" <s...@b...no> napisał w wiadomości
    > ale ciekawsze jest dlaczego uwazasz za idiotów ludzi wysylajacych CV do
    > potencjalnego pracodawcy?

    Chodzi, że wysyłali do takiego syfiastego Peka(ł)o.

  • 5. Data: 2008-07-13 17:14:20
    Od: sz <s...@b...no>

    Jotte wrote:

    > Jest winny.
    > Wyciekły dane do niego skierowane.

    oczywiscie. ja tylko przedstawialem ich oficjalna wersje.
    pytasz przeciez o rekompensaty a dopoki nie bedzie jakiegos wyroku w tej
    sprawie to liczy sie wylacznie ich wersja :-D

    > ale ciekawsze jest dlaczego uwazasz za idiotów ludzi wysylajacych CV do
    > potencjalnego pracodawcy?
    > =================
    > Dla kogo jest to ciekawsze?

    na przyklad dla mnie. ale mysle ze wielu czytelnikow pl.praca.dyskusje
    tez bylaby zainteresowana wyjasnieniem. w koncu jestes znany z zarliwej
    obrony praw pracownikow w konfrontacji z pracodawcami a tutaj, w tak
    oczywistym przypadku lekcewazenia przepisow przez pracodawce to oni
    okazuja sie idiotami :-> cos tu nie gra!

  • 6. Data: 2008-07-13 17:27:29
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Jotte wrote:

> [...]

    oczywistym przypadku lekcewazenia przepisow przez pracodawce to oni
    okazuja sie idiotami :-> cos tu nie gra!
    ===============
    Walnąłem się, piszę nie ze swojej stacji bo mi padł monior, nie chce mi się
    przy niedzieli kręcić w nim i po szybkiemu trochę na ślepo transferowałem
    nastawy. To miało iść tylko na "pracę".

    Ad rem - co dziwnego? przecież zawsze pokpiwałem i lekceważaco odnosiłem się
    do firmoidów ślących dziesiątki cefałek, elemek, rozwiązujacych debilne
    testy, łaszących się ze służalczością do ewentualnych poracodawców i
    poddających się bezmyślnie ich wymaganiom.
    No i dobrze, że dostali nauczkę (choć wątpię, czy skorzystają) i gówno
    dostaną, nie zadośćuczynienie.
    Kiepska satysfakcja, ale zawsze, nie?

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-07-13 19:42:03
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    pp wrote:

    > po prostu ŻE-NA-DA - nie wiem, kogo oni tam zatrudniają...

    Hm...

    zainwestujwprzyszlosc.pl has address 79.96.7.13
    zainwestujwprzyszlosc.pl mail is handled by 10 zainwestujwprzyszlosc.pl.

    whois:

    % Information related to '79.96.0.0 - 79.96.127.255'

    inetnum: 79.96.0.0 - 79.96.127.255
    netname: HOMEPL
    descr: home.pl webhosting farm
    country: PL
    admin-c: hNA8-RIPE
    tech-c: hNA8-RIPE
    status: ASSIGNED PA
    mnt-by: HOMENET-MNT
    source: RIPE # Filtered

    Tam, to znaczy gdzie, że tak zapytam?

    Podejrzewam, że wykonawca całego serwisu miał mało wspólnego z bankiem.
    IT banku pewnie z tym tworem też miało mało do czynienia. HR chciało
    mieć ładny serwis rekrutacyjny, to sobie znalazło wykonawcę. Dokładnie
    tak samo jak marketing chce mieć ładne strony, to też sobie znajduje
    własnych wykonawców, najlepiej IT i bezpieki o nic nie pytając, bo oni
    dziwni są i się czepiają (to ironia jest).

    Takie wpadki były, są i będą, do czasu aż straty (utrata reputacji,
    ewentualne konsekwencje ze strony GIODO) wymuszą bardziej metodyczne
    podejście do tworzenia aplikacji (w tym tego typu serwisów).

    --
    Paweł Goleń
    mailto:p...@k...onet.pl