  • 1. Data: 2008-07-14 10:38:29
    Temat: Poczta nie chce wydac przesylki poleconej
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    Dzień dobry!

    Dostałam list polecony zaadresowany w następujący sposób

    SKRÓCONA NAZWA FIRMY
    MÓJ ADRES
    ZAMIESZKANIA

    Poszłam na pocztę a tam "miła" pani oznajmiła, że nie
    wyda tego listu jeżeli nie przyniosę (SIC!) pieczątki
    firmowej. Bo skąd ona ma wiedzieć, że ta firma to moja
    firma? :)

    Hmmm, no niby racja, pod tym adresem może ktoś inny
    prowadzić taką firmę. Ale do diaska, przecież nie będę
    latała wyrabiać pieczątkę (bo nie posiadam tego zbytku
    luksusu) tylko po to, aby odebrać jeden list na poczcie.

    W regulaminie PP znalazłam tylko to:

    "Przesyłka rejestrowana lub przekaz pocztowy podlegają doręczeniu po
    uprzednim:
    1) ustaleniu przez pracownika pocztowego osoby uprawnionej do odbioru,
    2) sprawdzeniu tożsamości odbiorcy, o ile nie jest znany doręczającemu
    osobiście,"

    I co teraz robić? Mogę zanieść dokumenty potwierdzające rejestrację
    firmy, ale jak i to nie poskutkuje? A poza tym, zawsze będę je musiała
    zabierać ze sobą na pocztę? :)

    Gwyn

  • 2. Data: 2008-07-14 10:41:35
    Temat: Re: Poczta nie chce wydac przesylki poleconej
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 lipiec 2008 12:38
    (autor Gwyn
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5fab6$61r$1@news.onet.pl>):

    > Hmmm, no niby racja, pod tym adresem może ktoś inny
    > prowadzić taką firmę. Ale do diaska, przecież nie będę
    > latała wyrabiać pieczątkę (bo nie posiadam tego zbytku
    > luksusu) tylko po to, aby odebrać jeden list na poczcie.

    przedstaw wpis do ewidencji albo jaki Regon...

    --
    Tristan

  • 3. Data: 2008-07-14 10:41:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gwyn pisze:
> [...]
    > wyda tego listu jeżeli nie przyniosę (SIC!) pieczątki
    > firmowej. Bo skąd ona ma wiedzieć, że ta firma to moja

    Niekiedy na poczcie można wyrobić pieczątkę. Poproś panią, aby Ci
    taką wyrobiła, a następnie weź list :)

> [...]
    >
    > I co teraz robić? Mogę zanieść dokumenty potwierdzające rejestrację
    > firmy, ale jak i to nie poskutkuje? A poza tym, zawsze będę je musiała

    Weź wpis do ewidencji, jak nie da rady, to może pogadaj z
    kierownikiem poczty?

    L.

  • 4. Data: 2008-07-14 10:43:37
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > latała wyrabiać pieczątkę (bo nie posiadam tego zbytku
    > luksusu) tylko po to, aby odebrać jeden list na poczcie.

    Czy pieczątka to dobre i wystarczające zabezpieczenie odnośnie
    odbierania na poczcie przesyłek poleconych, tego nie wiem.

    Ale do dupy z taką "firmą", co nawet pieczątki nie ma. W ogóle nie
    powinno się osobistej działalności gospodarczej nazywać firmą - to chyba
    taka polska specyfika, aby dodać sobie powagi, jednocześnie niestety
    dewaluując to piękne słowo.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2008-07-14 10:51:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 lipiec 2008 12:43
    (autor Any User
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5fakp$1cl9$1@opal.icpnet.pl>):

    > Ale do dupy z taką "firmą", co nawet pieczątki nie ma.

    I do dupy z taką firmą, co nawet maszyny do pisania nie ma. Ja mam dwie.

    > W ogóle nie
    > powinno się osobistej działalności gospodarczej nazywać firmą - to chyba
    > taka polska specyfika, aby dodać sobie powagi, jednocześnie niestety
    > dewaluując to piękne słowo.

    A co ma wspólnego uproszczenie z dewaluacją? Firma to nazwa pod jaką
    prowadzi się działalność gospodarczą. Więc się w uproszczeniu nazywa samą
    DG firmą.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-07-14 10:55:50
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

> [...]
    > wyda tego listu jeżeli nie przyniosę (SIC!) pieczątki
    > firmowej. Bo skąd ona ma wiedzieć, że ta firma to moja

    Kiedyś też miałem kłopot na mojej PP z odebraniem przesyłki bo nie miałem
    pieczątki (przy sobie)
    Sprawa oparła się o kierowniczkę która stwierdziła, że jeżeli adres
    zameldowania w Dowodzie Osobistym jest identyczny z adresem na liście to PZO
    ma wydać przesyłkę.

    Stara carska szkoła, że dokument musi być podbity a pieczęć wazniejsza od
    podpisu.

    boropi

  • 7. Data: 2008-07-14 11:02:28
    Od: "Maxiuca" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Ale do dupy z taką "firmą", co nawet pieczątki nie ma.

    A niby posiadanie pieczątki to jest jakiś wyznacznik poważności czy ważności
    firmy? Bo ja osobiście związku nie widzę. Dla mnie pięczątka to jest relikt
    przeszłości. Niby po co mi ona?
    Sam ostatnio się z taką bzdurą spotkałem jak załatwiałem formalności celne.
    Firma która odprawiała przesyłkę poprosiła mnie o upoważnienie do odbioru
    przesyłki w moim imieniu z pieczątką albo na papierze firmowym. Nie mam ani
    jednego ani drugiego, wiec spytałem się czy nie wystarczy mój podpis
    (wystarcza w banku jak zaciągam zobowiązania, wystarcza urzędowi skarbowemu)
    no i usłyszałem "nie, musi być pieczątka albo papier firmowy, wie Pan w
    jakim kraju żyjemy". No niestety wiem...

    A wracając do poczty to widziałem ostatnio taką akcje u siebie. Jakiś
    człowiek odbierał polecony na firmę i jak pani poprosiła o pieczątkę to
    wyciągnał z portfela kopię wpisu do rejestru, pokazał i dostał list.

    --
    Max

  • 8. Data: 2008-07-14 11:08:20
    Od: "info" <p...@w...pl>

    > Stara carska szkoła, że dokument musi być podbity a pieczęć wazniejsza od
    > podpisu.

    niestety....

    swoja droga kiedys w holandii spotkalem sie z odwrotna praktyka, powazna
    umowa i wystarczy podpis dwoch stron, zadnych pieczatek, firmowych papierow,
    tylko podpis osob uprawnionych do reprezentowania... i cos mi sie zdaje, ze
    to generalnie standard na zachodzie

  • 9. Data: 2008-07-14 11:11:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gwyn napisał(a):

    > Poszłam na pocztę a tam "miła" pani oznajmiła, że nie
    > wyda tego listu jeżeli nie przyniosę (SIC!) pieczątki
    > firmowej. Bo skąd ona ma wiedzieć, że ta firma to moja
    > firma? :)

    Proponuję napisać skargę - którą można wysłać mailem:
    http://www.poczta-polska.pl/napisz_do_nas.htm - zawierającą prośbę o
    podanie podstawy prawnej dla żądania przez pracowników operacyjnych
    pieczątki firmowej. Oczywiście musisz pamiętać, że skarga musi być
    podpisana z podaniem Twojego pełnego adresu ;)

    j.

  • 10. Data: 2008-07-14 11:23:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > pieczątki firmowej. Oczywiście musisz pamiętać, że skarga musi być
    > podpisana z podaniem Twojego pełnego adresu ;)

    I z pieczątką ;)

    L.