  • 21. Data: 2004-08-12 22:36:52
    Temat: Re: Poczta Polska - potwierdzenie odbioru
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Inaczej nie byłoby szans na doręczenie jakiejkolwiek korespondencji.

    Nie jakiejkolwiek. Co najwyżej niechcianej przez adresata.
    Czyli spamu ;)))

    > Jak więc chcesz doręczyć?

    Szczerze? Nie potrafię wskazać idealnego rozwiązania, ale to nie oznacza, że
    istniejące obecnie nie może wydawać mi się absurdalne.
    Czasem na filmach rodem z USA są sceny jak prawnicy polują na adresata aby
    przy świadkach wręczyć mu pozew, nie wiem czy tak jest naprawdę. A oni tam
    mają przecież wszystko takie dobre... ;)

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

    PS. Wyobraź sobie, że w Polsce można zgodnie z prawem zostać zaocznie
    obwinionym, osądzonym przez kolegium (dwa posiedzenia), skazanym na grzywnę,
    a o wszystkim dowiedzieć się po znalezieniu w drzwiach(!) kartki od
    komornika przeprowadzającego egzekucję na skutek nie zapłacenia grzywny w
    terminie. I to tylko dlatego, że nieodebrane pismo zostało uznane za
    skutecznie doręczone (przykład autentyczny).

  • 22. Data: 2004-08-13 05:44:59
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jotte wrote:
> [...]
    > terminie. I to tylko dlatego, że nieodebrane pismo zostało uznane za
    > skutecznie doręczone (przykład autentyczny).

    Nie widzę w tym nic złego.
    Jesli nie wypełniasz swoich obowiązków ponosisz konsekwencje.

    KG

  • 23. Data: 2004-08-13 06:02:42
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jotte said the following on 2004-08-12 16:32:

    > zapłaty.
    >
    > Ależ czekajcie na zdrowie, nie ma sprawy.
    > Skoro można prawnie pismo niedoręczone uznać za doręczone (wbrew oczywistemu
    Ee. Ty negowałeś, że "Czyżby niesprawdzalna co do prawdziwości adnotacja
    jakiegoś doręczyciela miała moc faktotwórczą?" Czyli dalczego listonosz
    może sobie napisać "adresat odmówił przyjęcia" bez podpisu tegoż.
    Nie zmieniaj tematu.
    (Prawdą jest, ze później takie pismo uznaje sie za "doręczone", ale....
    to już zmartwienie adresata - nikt mu nie bronił odebrać)

    > A co jest nie tak?
    >
    > --
    jest kreska kreska enter
    a powinno być kreska kreska spacja enter.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 24. Data: 2004-08-13 06:04:59
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    kam said the following on 2004-08-13 07:44:

    [...]

    > Nie widzę w tym nic złego.
    > Jesli nie wypełniasz swoich obowiązków ponosisz konsekwencje.

    Mam wrażenie, ze akurat tu mu chodziło o sytuację kiedy wierzyciel
    wysyła korepsondencje na błędny adres. Wtedy przesyłka wraca (może
    wrócić) adnotacją "nie podjęto w terminie" i ... też jest uznawana za
    doręczoną (i to jest chore)
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 25. Data: 2004-08-13 06:31:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Jotte wrote:

    > można bez dowodu uznać za pewnik że w każdym
    > domu jest odbiornik telewizyjny i radiowy i pobrać za to haracz -

    Dokładie taką postać abonamentu mają ochotę wprowadzić niektórzy
    posłowie

  • 26. Data: 2004-08-13 08:37:24
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Kamil Jońca wrote:

> [...]
    > wysyła korepsondencje na błędny adres. Wtedy przesyłka wraca (może
    > wrócić) adnotacją "nie podjęto w terminie" i ... też jest uznawana za

    a tak przy okazji, wyprostowane sa juz roznice miedzy dzialaniami poczty
    i ich przepisami a sadowymi? chodzi mi o rozbieznosc w kwestii
    oczekiwania sadu na potwierdzenie a poczta i zwrotem do nadawcy w
    dluzszym terminie.
    --
    careful with this axe Eugene!

  • 27. Data: 2004-08-13 10:09:41
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Nie widzę w tym nic złego.
    Trudno.

    > Jesli nie wypełniasz swoich obowiązków ponosisz konsekwencje.
    Jakich obowiązków? Siedzenia cały czas w kraju i czatowania przy drzwiach bo
    może przyjść jakieś pismo?
    BTW zazwyczaj wstrzymuję się od opinii kategorycznie ocennych bez
    dostatecznej wiedzy o materii.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 28. Data: 2004-08-13 10:18:17
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Mam wrażenie, ze akurat tu mu chodziło o sytuację kiedy wierzyciel
    > wysyła korepsondencje na błędny adres.

    Nie. Wzmiankowana sprawa dotyczyła drobnego wykroczenia drogowego (jeszcze
    przed kolegium). "Zbrodniarz" nawet nie wiedział, że jest obwiniony - nikt
    go nie zatrzymywał, nie sprawdzał dokumentów (spisano nr rej.). A potem po
    prostu wyjechał na kilka miesięcy, tym samym pogrążając się całkowicie. ;(

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 29. Data: 2004-08-13 10:26:41
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Ee. Ty negowałeś, że "Czyżby niesprawdzalna co do prawdziwości adnotacja
    > jakiegoś doręczyciela miała moc faktotwórczą?"
    To nie negacja, to jest pytanie. Wskazuje na to znak "?" umieszczony na
    końcu zdania. ;)

    > (Prawdą jest, ze później takie pismo uznaje sie za "doręczone", ale....
    > to już zmartwienie adresata - nikt mu nie bronił odebrać)
    Cóż - mnie znacznie bardziej podoba się koncepcja, że prawidłowe i
    _rzeczywiście_ skuteczne doręczenie to powinno być zmartwienie nadawcy; w
    końcu adresat nie wie, że ktoś usilnie pragnie mu coś podesłać.

    > jest kreska kreska enter
    > a powinno być kreska kreska spacja enter.
    Aa, chodzi Ci o delimiter (dywiz dywiz enter) - wydawało mi się, że mam OK,
    nie zauważyłem, poprawiam:

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 30. Data: 2004-08-13 10:59:03
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Aa, chodzi Ci o delimiter (dywiz dywiz enter) - wydawało mi się, że mam
> [...]

    Wredny OE, trzeba będzie QF zainstalować, a na razie ręcznie powinno
    zadziałać:
    dywiz dywiz spacja enter:

    --
    Pozdrowienia