  • 1. Data: 2004-08-10 09:59:34
    Temat: Prawo autorskie
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Witam,
    mam problem prawny. Jestem autorem książki i wydawnictwo w którym ją napisałem
    robi jakieś chore szopki. W związku z tym jak wygląda możliwość rozwiązania
    przezemnie umowy? Takiego punktu moja umowa o dzieło nie zawiera. Interesuje
    mnie problem jak to określa prawo, jak bezboleśnie dla siebie mogę rozwiązać
    umowę z wydawnictwem, które chce wbrew mnie dokonać zmian w książce.
    Wprawdzie w umowie jest punkt, że oni mogą takie zmiany robić, ale tylko jezeli
    nie naruszają one artystycznej formy utworu - a te naruszają diametralnie.
    Umowa mówi ksiązka max 250 stron, a oni chcą jej rozszerzenia między innymi.

    Z góry dzięki za pomoc

    Marcin

  • 2. Data: 2004-08-10 10:38:05
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    Marcin napisał(a):

> [...]
    > Umowa mówi ksiązka max 250 stron, a oni chcą jej rozszerzenia między innymi.

    IMO umowa o dzielo charakteryzuje sie tym ze, przyjmujacy zamowienie
    deklaruje sie wykonania _sciśle określonego rezultatu pracy_ w scisle
    okreslonym terminie. Wiec jezeli Twoja umowa o dzielo okreslala 250 str.
    maszynopisu, oddaj je w terminie. Wywiazesz sie wtedy z umowy.
    Standartowa umowa o dzielo zawiera tylko punkt o przeniesieniu
    autorskich praw _majatkowych_. W umowach o dzielo przyjmujacy
    zobowiazuje sie do tzw. starannego wywiazania sie z umowy, czyli na moj
    skromny gust musi byc merytorycznie spojna z przedmiotem zamowienia.
    Penie zamawiajacy moze sie z toba spierac o pewne kwestie a tu juz
    sprawe bedzie rozstrzygal sad.
    i najwazniejszy punkt dla Ciebie w tej umowie to taki:
    >Wszelkie zmiany w niniejszej umowie muszą być dokonane pod rygorem
    >nieważności i za obopólną zgodą umawiających się Stron.
    Powinien sie znajdowac w Twojej umowie i to daje Ci podstawe do
    negocjacji, ewentualnie zerwania umowy, jednakze zanim to zrobisz
    proponuje zapoznac sie z opinia prawnika bieglego w prawie autorskim i
    prawach pokrewnych.

    pozdr./ag

    --
    .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    :: /||\|_| /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...

  • 3. Data: 2004-08-10 10:46:17
    Od: m...@o...pl

> [...]
    >         .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    >         ::  /||\|_| /||\| ::   stabilizacja motylka to szpilka ...

    Dziękuje za pomoc.
    Marcin

  • 4. Data: 2004-08-10 10:47:24
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    adhan diWhizZ napisał(a):

    > _sciśle określonego rezultatu pracy_

    powinno byc: _ściśle określonej pracy_

  • 5. Data: 2004-08-11 08:37:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2004, adhan diWhizZ wrote:

    > + adhan diWhizZ napisał(a):
    > +
    > + > _sciśle określonego rezultatu pracy_
    > +
    > + powinno byc: _ściśle określonej pracy_

    Ależ nie - poprzednio napisałeś dobrze ;)
    (przypominam że cytat pochodzi z "umowa o dzieło" - liczy się "efekt"
    a nie "ilość roboty" !)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-08-12 17:17:46
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ależ nie - poprzednio napisałeś dobrze ;)
    > (przypominam że cytat pochodzi z "umowa o dzieło" - liczy się "efekt"
    > a nie "ilość roboty" !)

    :) fakt, druga wersja wskazywalaby bardziej na umowe zlecenie