  • 1. Data: 2004-08-10 08:51:36
    Temat: Dorabianie kluczy
    Od: Immer Unzufrieden <i...@n...chce.spamu.polbox.w.domenie.com>

    Witam,

    wiadomo, że jedną z najlepszych metod na kradzież samochodu, jest
    dorobienie kluczyków przez złodzieja, w czasie pobytu samochodu w
    warsztatcie. Wiele osób pozbyło się aut tuż po powrocie z warsztatów.

    Jeden gość twierdzi, że samo dorabianie kluczyków przez warsztat jest
    legalne i że oni sobie to mogą robić, a złapani na samym dorabianiu nie
    poniosą żadnych konsekwencji. Logika wskazuje, że nie powinno być legalne,
    choćby dlatego, że dorabiając, zmniejszają moje bezpieczeństwo, nawet jeśli
    dorbiają sobie na pamiątkę do kolekcji...

    Co o Tym sądzicie?
    --
    bis bald,
    Immer Unzufrieden

  • 2. Data: 2004-08-10 09:01:22
    Temat: Re: Dorabianie kluczy
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <i...@n...chce.spamu.polbox.w.domenie.com> napisal(a):
> [...]
    > choćby dlatego, że dorabiając, zmniejszają moje bezpieczeństwo, nawet jeśli
    > dorbiają sobie na pamiątkę do kolekcji...

    Oczywiście, że nie jest legalne, chyba, że im pozwolisz. Ja bym od razu
    na policję zadzwonił.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-08-10 09:16:24
    Od: Immer Unzufrieden <i...@n...chce.spamu.polbox.w.domenie.com>

    Samotnik:

    > Oczywiście, że nie jest legalne, chyba, że im pozwolisz. Ja bym od razu
    > na policję zadzwonił.

    Pytanie tylko, dlaczego nie jest legalne? To przypadek nie mój, a z opisu. I
    mój oponent w rozmowie twierdzi, że to legalne i już. Bo co nie jest
    zabronione, jest dozwolone.

    --
    bis bald,
    Immer Unzufrieden

  • 4. Data: 2004-08-10 23:14:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Immer Unzufrieden" <i...@n...chce.spamu.polbox.w.domenie.com>
    napisał w wiadomości news:cfa3p9$6ld$1@serwus.bnet.pl...

    > Pytanie tylko, dlaczego nie jest legalne? To przypadek nie mój, a z opisu.
    > mój oponent w rozmowie twierdzi, że to legalne i już. Bo co nie jest
    > zabronione, jest dozwolone.

    No bo niestety nie ma przepisu tego zabraniającego, a przynajmniej ja nie
    znam. A moim zdaniem masz słuszność. Dorabianie kluczyków przez osobę
    postronną powinno być zakazane. Ja bym to umieścił w okolicach posiadania
    wytrychów w kodeksie wykroczeń.

  • 5. Data: 2004-08-10 23:49:42
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 11/08/2004 01:14, Robert Tomasik wrote :

> [...]
    > znam. A moim zdaniem masz słuszność. Dorabianie kluczyków przez osobę
    > postronną powinno być zakazane. Ja bym to umieścił w okolicach posiadania

    Hmm, a jeśli przyjmiemy, że samochód jest "schowaniem" to czy wystarczy
    Art. 129. § 1. Kto:
    [...]
    3) wyrabia, posiada lub nabywa klucze do cudzego domu, mieszkania lub
    innego pomieszczenia albo schowania bez zezwolenia osoby uprawnionej lub
    organu administracji, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo
    grzywny.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 6. Data: 2004-08-11 08:56:59
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > znam. A moim zdaniem masz słuszność. Dorabianie kluczyków przez osobę
    > postronną powinno być zakazane. Ja bym to umieścił w okolicach posiadania

    czy jest roznica pomiedzy wytrychem a Łamakiem? (jest) W takim razie czy
    ŁAmaki też są zabronione?

    BTW gdzies w necie mozna leglanie zakupic zestaw nazredzi do otwierania
    roznorakich samochodow.
    Jak to sie ma do tego ?

    P.

  • 7. Data: 2004-08-11 21:05:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > czy jest roznica pomiedzy wytrychem a Łamakiem? (jest) W takim razie czy
    > ŁAmaki też są zabronione?

    Ani wytrych, ani łamak nie jest zdefiniowany. Gdyby to było przestępstwo, to
    pewnie mieli byśmy precedens, ale nie sądzę, by policjantowi chciało się aż
    tak zaangażować, by przekonać sąd o tym w postępowaniu o wykroczenie.

    > BTW gdzies w necie mozna leglanie zakupic zestaw nazredzi do otwierania
    > roznorakich samochodow.
    > Jak to sie ma do tego ?

    To musiał byś podać adres, byśmy zobaczyli, co i na jakich zasadach
    sprzedają.

  • 8. Data: 2005-01-20 13:37:00
    Od: ciekawski<w...@o...pl>

    a czy posiadanie w domu przeróznych wytrychów w celach np
    kolekcjonerskich jest legalne?? zalozmy ze mam takie hobby i
    zbieram wytrychy ale nie wynosze ich z domu czy grozi mi w takim
    wypadku odpowiedzialnosc karna??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2005-01-20 13:39:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ciekawski wrote:
> [...]
    > kolekcjonerskich jest legalne?? zalozmy ze mam takie hobby i
    > zbieram wytrychy ale nie wynosze ich z domu czy grozi mi w takim

    Art. 129. Kodeksu Wykroczeń głosi:

    § 1. Kto:
    1) wyrabia, posiada lub nabywa wytrychy, jeżeli nie trudni się
    zawodem, w którym są one potrzebne;
    2) dostarcza wytrychów osobie nie trudniącej się takim zawodem;
[...]
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wyrabia, posiada lub nabywa narzędzia
    przeznaczone do dokonywania kradzieży albo kto dostarcza takich narzędzi
    innym osobom.
    § 3. Wytrychy, klucze lub narzędzia podlegają przepadkowi choćby nie
    stanowiły własności sprawcy.

  • 10. Data: 2005-01-20 15:02:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > § 1. Kto:
    > 1) wyrabia, posiada lub nabywa wytrychy, jeżeli nie trudni się
    > zawodem, w którym są one potrzebne;

    szkoda ze polciaj ktora sie wypowiada przed kamerami nie zna prawa :(