  • 11. Data: 2004-08-11 12:54:20
    Temat: Re: Poczta Polska - potwierdzenie odbioru
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "gazebo" <g...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > Listonosz w takim wypadku pisze: "adresat odmówił przyjęcia". Spotykałem się
    > wiele razy z takimi adnotacjami.

    wlasnie o taka konsekwencje mi chodzilo
    --
    careful with this axe Eugene!

  • 12. Data: 2004-08-11 12:57:46
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Jotte wrote:

    > A to co innego, rozumiem. Chociaż sam nigdy bym czegoś takiego nie podpisał.

    ja sie spotkalem z zadaniem podpisania, ale nie byla to Poczta Polska a
    firma kurierska i doreczenie do domu, byly rozbieznosci adresu z
    adresatem, kurier zadal adnotacji z mojej strony o odmowie przyjecia
    czemu ja z kolei odmowilem
    --
    careful with this axe Eugene!

  • 13. Data: 2004-08-11 14:01:21
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > kurier zadal adnotacji z mojej strony o odmowie przyjecia
    > czemu ja z kolei odmowilem

    IMO słusznie. Z prawnego punktu widzenia podpis składany jest zawsze
    dobrowolnie (nie ma legalnych mechanizmów przymusu - pomijając sytuacje
    "pozaprawne").

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 14. Data: 2004-08-11 21:41:15
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jotte wrote:
    > Takie "coś" to on może zawsze napisać, nawet jeśli nie pofatygował się do
    > drzwi adresata, bo mu sie nie chciało, bo winda nie działała a to 8 piętro.

    Podobnie jak to o awizowaniu, powtórnym awizowaniu itd.

    > Czyżby niesprawdzalna co do prawdziwości adnotacja jakiegoś doręczyciela
    > miała moc faktotwórczą?

    Wystarczającą.
    Oczywiście możesz próbować wykazać, że było inaczej. :)

    KG

  • 15. Data: 2004-08-11 22:05:51
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Wystarczającą.

    To wiem, w ułomnym "prawie" chorego kraju są ustanowione takie absurdy. Nie
    ma się czym podniecać - kalectwo legislacji.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 16. Data: 2004-08-12 12:38:17
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jotte said the following on 2004-08-12 00:05:
    [...]

    > To wiem, w ułomnym "prawie" chorego kraju są ustanowione takie absurdy. Nie
    > ma się czym podniecać - kalectwo legislacji.
    Taaa. Poczekamy, aż będziesz chciał dłużnikowi doręczyć wezwanie do zapłaty.

    > --
    > Pozdrowienia
    > Jotte

    Popraw sobie sygnaturkę.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 17. Data: 2004-08-12 14:18:02
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jotte wrote:
    > To wiem, w ułomnym "prawie" chorego kraju są ustanowione takie absurdy. Nie
    > ma się czym podniecać - kalectwo legislacji.

    Rozumiem, że oświadczenie policjanta, że próbował doręczyć wezwanie, ale
    adresat odmówił też do niczego się nie nadaje? A jeśli jest inaczej to
    dlaczego?

    KG

  • 18. Data: 2004-08-12 14:32:37
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Taaa. Poczekamy, aż będziesz chciał dłużnikowi doręczyć wezwanie do
    zapłaty.

    Ależ czekajcie na zdrowie, nie ma sprawy.
    Skoro można prawnie pismo niedoręczone uznać za doręczone (wbrew oczywistemu
    faktowi), można bez dowodu uznać za pewnik że w każdym domu jest odbiornik
    telewizyjny i radiowy i pobrać za to haracz - kurczę, otwiera się ocean
    możliwości - ileż to jeszcze rzeczy można "uznać"..., będzie pięknie ;)

    > Popraw sobie sygnaturkę.
    A co jest nie tak?

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 19. Data: 2004-08-12 14:55:39
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Rozumiem, że oświadczenie policjanta, że próbował doręczyć wezwanie, ale
    > adresat odmówił też do niczego się nie nadaje?

    A dlaczego tak rozumiesz? Przecież cały czas mówimy o poczcie (patrz topic).
    Zresztą mniejsza o to, co można ew. uznać za dowód - oświadczenie dwóch
    policjantów, pięciu listonoszy czy 10-ciu świadków adresata poręczających,
    że był w innym mieście itd. itp. ;)
    Absurdem jest IMO prawne przyjęcie, że coś zaszło (tu: doręczenie pisma),
    choć w sposób oczywisty wiadomo, że nie zaszło. I następnie wyciągnięcie z
    nieistniejącego faktu konsekwencji.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 20. Data: 2004-08-12 16:29:39
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jotte wrote:
    > Absurdem jest IMO prawne przyjęcie, że coś zaszło (tu: doręczenie pisma),
    > choć w sposób oczywisty wiadomo, że nie zaszło. I następnie wyciągnięcie z
    > nieistniejącego faktu konsekwencji.

    Inaczej nie byłoby szans na doręczenie jakiejkolwiek korespondencji.
    Zawsze możesz odmówić, a twierdzisz że to nie jest doręczenie. Jak więc
    chcesz doręczyć?

    KG