  • 51. Data: 2008-05-15 16:39:29
    Temat: Re: PoRD - w nawiazaniu do posta Tristana
    Od: "Ryba" <N...@p...onet.pl>

    news:g0d0pf$apf$1@news.onet.pl...

    > wiadomości news:g0ct9n$hbb$3@nemesis.news.neostrada.pl...

    > 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    > regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
    >
    > Maja pierwszenstwo, to nie znaczy to samo, co uchylaja waznosc.
    >
    > To jest tak. Widze znak B-20 i obok niego pali sie zeilone swiatlo.
    > Znak i sygnalizator wysylanja mi sprzeczne info:
    >
    > S-1 mowi "mozesz wjechac za sygnaloizator"
    > B-20 mowi "zatrzymaj sie"
    >
    > Sa to sprzeczne dyspozycje. [...]

    I znowu moje czepiactwo.
    Ja tu nie widzę żadnej sprzeczności. Zielone światło nie daje Ci NAKAZU
    jazdy a tylko i wyłącznie ZEZWALA na wjazd za sygnalizator. A to, jak
    poprzednio zauważyłeś istotna różnica. Natomiast znak B-20 faktycznie
    NAKAZUJE Ci zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa. Co innego, gdyby
    sygnalizator NAKAZYWAŁ jazdę - ale tego (póki co) nie robi.

    > [...]
    >

    > Jest przepis, ze S1 zezwala na wjazd za sygnalizator
    > i ze S1 ma pierwszenstwo przed znakami regulujacymi pierwszenstwo.
    > Pierwszenstwo, czyli nie, ze wylacza waznosc, ale ze w przypadku konfliktu
    > wynikajacych z ich dyspozycji przyjmujemy dyspozycje S-1 zamiast
    > sprzecznej z nia dyspozycji D-1, A-7 czy B-20. I nic poza tym!
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Ale tu nie ma żadnych "konfliktów". W tym zakresie PoRD wraz z RoZiSD jest
    jak najabardziej jednoznaczne i logiczne. Insza inszość to to, że zapisane
    jest to w bardzo niezrozumiały sposób oraz znajduje się nie w jednym miejscu
    a wielu dokumentach i w dodatku w różnych miejscach.

    Zdróweczko
    Ryba co się może mylić

  • 52. Data: 2008-05-15 20:35:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Ryba wrote:

> [...]
    > NAKAZUJE Ci zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa. Co innego, gdyby
    > sygnalizator NAKAZYWAŁ jazdę - ale tego (póki co) nie robi.

    To weź sobie najprostszy przypadek. Mamy takie skrzyżowanie
    http://www.eti.agh.edu.pl/brd/skrzyzowania/s_syg10.j
    pg
    Zgodnie z Twoją tezą, kierujący tramwajem *musi* ustąpić pierwszeństwa
    pojazdom numer 1 i 4, bo:

    S-1 mowi "mozesz wjechac za sygnalizator"
    A-7 mowi "zatrzymaj sie"

    M.

  • 53. Data: 2008-05-16 16:42:48
    Od: "Ryba" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > pojazdom numer 1 i 4, bo:
    >
    > S-1 mowi "mozesz wjechac za sygnalizator"

    1. A-7 mówi ustąp pierwszeństwa
    2. Pojazdom 1 i 4 nie wolno wjechać za sygnalizator.
    3. Pierwszeństwo przejazdu pozostaje niezmienne w tej stytuacji (przysługuje
    pojazdom 1 i 4), niezależnie od koloru światła wyświetlanego przez
    sygnalizator.
    4. To nie jest moja teza tylko zapisy w PoRD.

    Zatem przejazd odbywa się w kolejności: 2, 3, 1 i 4.

    Nie bardzo rozumiem Twoich wątpliwości w tym zakresie.

    Zdróweczko
    Ryba co się może mylić

  • 54. Data: 2008-05-17 17:03:56
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Maciej Bebenek napisał(a) :

    > To co powiesz na takie oznakowanie. Szczególną uwagę zwracam na
    > oznakowanie poziome *przed* wjazdem na rondo
    >
    > http://bi.gazeta.pl/im/4/4913/m4913084.jpg

    Łojeny. Mi z kolei na pierwszy rzut oka wpadło oznakowanie
    liniami ciągłymi i przerywanymi na samym rondzie. Jak ktoś
    wpakuje się na wewnętrzny pas, to już chyba nigdy nie zjedzie z
    niego :-) Bardzo krótkie przerwy, gdzie można zmienić pas na
    środkowy lub na zewnętrzny.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B