  • 1. Data: 2008-05-13 08:31:52
    Temat: PoRD - w nawiazaniu do posta Tristana
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Wczoraj bylo co nieco o PoRD.
    A co w takim przypadku:

    http://tiny.pl/nlrw

    Kto ma pierwszenstwo, 1 czy 2?
    Czy cos sie zmieni, gdy 1 bedzie pojazdem szynowym?

  • 2. Data: 2008-05-13 08:46:12
    Temat: Re: PoRD - w nawiazaniu do posta Tristana
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=598948>

    > Czy cos sie zmieni, gdy 1 bedzie pojazdem szynowym?

    Nic.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-05-13 17:57:40
    Od: "Ryba" <N...@p...onet.pl>

    > Witam
    >
    > Wczoraj bylo co nieco o PoRD.
    > A co w takim przypadku:
    >
    > http://tiny.pl/nlrw
    >
    > Kto ma pierwszenstwo, 1 czy 2?

    1.

    > Czy cos sie zmieni, gdy 1 bedzie pojazdem szynowym?

    W tym wypadku nic.

    Zdróweczko
    Ryba cos się może mylić.

  • 4. Data: 2008-05-13 18:25:23
    Od: "jarx" <j...@n...pl>

    > <http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=598948>
    >
    > --
    > Tomasz Nycz
    > [priv-->>X-Email]

    To ja dorzuce cos ze Szczecina, problem, taki o jaki pytal sie autor watka

    http://ww6.tvp.pl/video/2007/05/14/121491/film.asf

    pozdr
    jarx

  • 5. Data: 2008-05-13 18:27:43
    Od: "jarx" <j...@n...pl>

    > 1.

    Oj, jestes na bakier z PoRD.
    Zobacz na link od Tom`a i odemnie.

    pozdr
    jarx

  • 6. Data: 2008-05-13 18:35:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Ryba w <news:g0ckql$kpj$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    > 1.

    Wojciech Kotowski - zawodowo związany z organami prokuratury i wymiaru
    sprawiedliwości. Pełni funkcję sekretarza redakcji miesięcznika "Prokuratura
    i Prawo", organu prasowego Prokuratury Krajowej, i redaktora naczelnego
    miesięcznika "Paragraf na Drodze", wydawnictwa Instytutu Ekspertyz Sądowych
    im. dr. Jana Senna w Krakowie. Od wielu lat profesjonalnie zajmuje się
    prawnymi problemami ruchu drogowego. Autor kilkunastu publikacji
    książkowych, m.in. Przestępstwa i wykroczenia drogowe. Analiza zdarzeń
    (Warszawa 2001) i około 750 artykułów prasowych poświęconych bezpieczeństwu
    ruchu drogowego.

    Ten pan powyżej twierdzi, że 2.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-05-13 18:47:32
    Od: "Ryba" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jarx" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Oj, jestes na bakier z PoRD.
    > Zobacz na link od Tom`a i odemnie.
    >
    > pozdr
    > jarx

    Art. 5. PoRD:
    1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    stosować
    się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub
    uprawnione
    do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet
    wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany
    przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
    2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do
    jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami
    drogowymi.
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    pierwszeństwo przejazdu.

    Rozdzial 5. Rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych:
    Sygnaly swietlne nadawane przez urzadzenia umieszczone na drodze
    Sygnaly swietlne dla kierujacych i pieszych
    § 95. 1. Sygnaly swietlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczaja:
    1) sygnal zielony - zezwolenie na wjazd za sygnalizator,
    2) sygnal zolty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba ze w chwili zapalenia
    tego sygnalu pojazd znajduje sie tak blisko sygnalizatora, ze nie moze byc
    zatrzymany przed nim bez gwalownego hamowania; sygnal ten oznacza
    jednoczesnie, ze za chwile zapali sie sygnal czerwony,
    3) sygnalczerwony - zakaz wjazdu za sygnalizator,
    4) sygnal czerwony i zoly, nadawane jednoczesnie - zakaz wjazdu za
    sygnalizator; sygnaly te oznaczaja takze, ze za chwile zapali sie sygnal
    zielony.

    Z powyższego wynika, że pierwszeństwo ma pojazd z nr. 1.

    Zdróweczko
    Ryba ci się może mylić

  • 8. Data: 2008-05-13 18:49:40
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    jarx w <news:g0cmlf$iqc$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Ryba w <news:g0ckql$kpj$1@news.onet.pl>:
    ^^^^^^^^

    > Oj, jestes na bakier z PoRD.
    > Zobacz na link od Tom`a i odemnie.

    Ten pan ^^^^^^^ twierdzi, że TV kłamie, że kłamie niejaki Pok i Kotowski.
    Również ci, którzy przygotowali testy egzaminacyjne się mylą (dziwne, że
    przy pytaniach o pierwszeństwo, jeżeli jest włączona sygnalizacja świetlna
    nie ma znaków A-7, D-1, B-20...), jak i mylą się instruktorzy oraz
    egzaminatorzy.
    Szkoda pary...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2008-05-13 18:50:22
    Od: "Ryba" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > książkowych, m.in. Przestępstwa i wykroczenia drogowe. Analiza zdarzeń
    > (Warszawa 2001) i około 750 artykułów prasowych poświęconych

    Cóż, swego czasu niektórzy twierdzili, że Ziemia znajduje się w centrum
    Wszechświata, a niedowiarkom (na wszelki wypadek) ścinali głowy tudzież
    palili na stosie.

    Zdróweczko
    Ryba co się może mylić

  • 10. Data: 2008-05-13 19:06:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Ryba w <news:g0cntg$d6t$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > Cóż, swego czasu niektórzy twierdzili, że Ziemia znajduje się w centrum
    > Wszechświata, a niedowiarkom (na wszelki wypadek) ścinali głowy tudzież

    Jestem ciekaw, czy tak samo przed sądem byś się wypowiadał -- mając po
    drugiej stronie jednego z panów (Poka, Kotowskiego lub Dworaka)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]