  • 1. Data: 2008-05-13 08:05:16
    Temat: BIK - pismo do banku
    Od: z...@t...pl

    Witam

    Czy jest jakiś wzór pisma do banku z prośba o usunięcie wpisu w BIK?
    Od ponad roku nie mam kredytów a jak sie dowiadywałem widnieje jakiś
    wpis....
    Zdobyłem wydruk ale nie potrafię go zinterpretować. Notabene żeden
    bank też nie może. W więc nikt nic nie wie a wpis jest. Poradzono mi
    aby wysmażyc pisemko do wszystkich banków w których miałem kredyty z
    prośbą aby przesłali do BIK informacje o wygaśnięciu zobowiązań. Tak
    też zamierzam uczynić bo innego wyjścia nie widzę. BIK nie udziela
    informacji osobą fizycznym a jedynie bankom zainteresowanym. Czy
    kwadratura koła.
    Bardzo prosze o pomoc w napisaniu takiego pisemka.

    Pozdrawiam

    GP

  • 2. Data: 2008-05-13 08:24:18
    Temat: Re: BIK - pismo do banku
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <z...@t...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
[...]

    BIK jak najbardziej udziela informacji osobom fizycznym
    Raz na pól roku można dostać raport za darmo, a w każdej chwili płacąc 30
    PLN.
    Wspominasz coś o jakimś zdobuytum wydruku. Przecież musisz mieć go z BIK.
    Jeśli to jest raport, to jest on bardzo czytelny, więc nie wiem na czym
    polega problem.
    Pisanie do wszyustkich banków nie ma sensu, bo oni i tak mają obowiązek co
    miesiąc aktualizować dane.
    I nie polega to na usuwaniu wpisu, tylko stwierdzeniu że zaległość nie
    istnieje. po 6 miesi ącach od takiej adnotacji
    informacja o zaległościach przestaje być widoczna dla inych zainteresowanych

    macso

  • 3. Data: 2008-05-13 08:40:06
    Od: z...@t...pl

    On 13 Maj, 10:24, "macso" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > istnieje. po 6 miesi ącach od takiej adnotacji
    > informacja o zaległościach przestaje być widoczna dla inych zainteresowanych

    Problem w tym że minął juz ponad rok a informacja nadal jest !!!

    Mam wydruk z BIK ale z niego nie wynika aby jakakolwiek zaległość była
    - to nawet opinia mojego banku.
    Nie wiem jak ugryżć ten temat.
    Na 100 % zaległości nawet najmniejszej nie ma.

    2 lata temu skradziono mi auto i należnoś za kredyt porywał
    ubezpieczyciel a że zeszło mu sie 3 miesiące to na mnie wylądowała
    zaległość ;-(
    tak czy siak juz 2 lata temu została zlikwidowana.
    Nie wiem co mam traz zrobić

    GP

  • 4. Data: 2008-05-13 09:10:00
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    z...@t...pl wrote:
> [...]
    > zaległość ;-(
    > tak czy siak juz 2 lata temu została zlikwidowana.

    Oprócz BIKu jest jeszcze międzybankowy rejestr nierzetelnych klientów.
    Może na to się załapałeś?

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 5. Data: 2008-05-13 09:16:46
    Od: z...@t...pl

    On 13 Maj, 11:10, Wojciech Malinowski <v...@w...pl> wrote:

    > Oprócz BIKu jest jeszcze międzybankowy rejestr nierzetelnych klientów.
    > Może na to się załapałeś?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Wojciech Malinowski

    W jaki sposób mogę się dowiedzieć czy tak sie stało?
    Chciałem wziąć kredyt teraz, ale o ile pamiętam pracowik banku mówil o
    BIK

    gp

  • 6. Data: 2008-05-13 10:19:26
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    z...@t...pl wrote:

    > W jaki sposób mogę się dowiedzieć czy tak sie stało?
    > Chciałem wziąć kredyt teraz, ale o ile pamiętam pracowik banku mówil o
    > BIK

    Zależy czy pracownikiem banku był rzeczywiście jakiś bankowiec, czy
    osoba z łapanki do sprzedaży kredytów. Ci drudzy często nie wiedzą o
    istnieniu bankowego rejestru albo nie rozumieją różnicy - więc mówią
    BIK. Sam wcześniej stwierdziłeś, że w BIK masz czysto.

    Wpisz w Google: "bankowy rejestr" to dowiesz się więcej.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 7. Data: 2008-05-13 12:57:14
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik

    W jaki sposób mogę się dowiedzieć czy tak sie stało?
    Chciałem wziąć kredyt teraz, ale o ile pamiętam pracowik banku mówil o
    BIK

    spróbuj go przycisnąć niech powie dokładnie o co chodzi.
    przecież jeśli to BIK, to on wyciąga w twojej obecności aktyalny wypis i
    widzi czarno a białym co tam jest.

    macso

  • 8. Data: 2008-05-13 14:24:51
    Od: z...@t...pl

    On 13 Maj, 14:57, "macso" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    >  spróbuj go przycisnąć niech powie dokładnie o co chodzi.
    > przecież jeśli to BIK, to on wyciąga w twojej obecności aktyalny wypis i

    podobno ma tylo informacje o zadłużeniu bez szczegółów

    Wysyłam dzisiaj wniosek do KRD - zobaczymy co tam słychać
    ale nie wiem jak dobic sie do rejestru międzybankowego

    gp

  • 9. Data: 2008-05-13 20:13:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <z...@t...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    BIK ma obowiązek udzielić Ci informację na Twój temat. Na ich stronie są
    stosowne wnioski.

  • 10. Data: 2008-05-14 06:48:35
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 14.05.2008 macso <m...@p...onet.pl> napisał/a:
    > miałem w ING konto któego nie używałem ( zablokowane przez urząd skarbowy)

    O prosze, znowu ING ;) Mnie wpisali z tytulu zadluzenia w wysokosci 0,01 PLN.
    Cala historia tu:

    http://www.frasunek.com/ing.pdf

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *