  • 1. Data: 2008-05-12 22:13:25
    Temat: Prawo drogowe
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Zalozmy, ze puste auto ciezarowe wazy 20 ton, a wraz z ladunkiem 50 ton. Czyli
    jego ciezar calkowity wynosi 50 ton i to ma zapisane np. na tabliczce
    znamionowej. Czy takie auto, jesli nie wiezie ladunku, albo np. tylko czesc
    ladunku (np. 5 ton), moze wjechac na most o nosnosci 30 ton? Tzn. czy przy
    kontroli drogowej policja bierze pod uwage to, ze auto jedzie puste, albo z
    niecalkowitym ladunkiem i dopuszcza wowczas wjazd takiego auta na most, czy tez
    policja nie wnika w to, czy auto jest zaladowane czy nie?
    adam

  • 2. Data: 2008-05-12 22:45:59
    Temat: Re: Prawo drogowe
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Znak mówi "Zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej".
    Definicje różnych mas znajdziesz w Ustawie prawo o ruchu drogowym, na
    początku. Zwróć uwagę na różnicę między rzeczywista a dopuszczalna masa
    całkowita, IMO liczy się stan faktyczny, ile to auto waży tu i teraz.

  • 3. Data: 2008-05-12 23:10:39
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > początku. Zwróć uwagę na różnicę między rzeczywista a dopuszczalna masa
    > całkowita, IMO liczy się stan faktyczny, ile to auto waży tu i teraz.

    Ustawa mowi:
    "rzeczywista masa całkowita - masa pojazdu łącznie z masą znajdujących się na
    nim rzeczy i osób;"

    OK, ale w jaki sposob policjant moze sprawdzic ciezar faktyczny wjezdzajacego na
    most auta? Do tej pory slyszalem, ze policja nie bawi sie w takie ceregiele,
    tylko sprawdza jaka jest dopuszczalna calkowita masa pojazdu. Bo inaczej, to
    kierowcy zawsze wykrecaliby sie, ze ich ladunek nie jest taki duzy.
    adam

  • 4. Data: 2008-05-12 23:17:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    adam pisze:

> [...]
    > tylko sprawdza jaka jest dopuszczalna calkowita masa pojazdu. Bo inaczej, to
    > kierowcy zawsze wykrecaliby sie, ze ich ladunek nie jest taki duzy.
    W przypadku auta ciężarowego (przeważnie) do przewożonego ładunku
    dołączone są papiery przewozowe, w których jest określona masa ładunku i
    inne jego parametry. Choćby dlatego, żeby kierowca wiedział czy dany
    ładunek w ogóle może jechać na danym aucie, czy może jechać danymi
    drogami/mostami, czy wiezie substancje niebezpieczne itp.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2008-05-12 23:32:04
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > ładunek w ogóle może jechać na danym aucie, czy może jechać danymi
    > drogami/mostami, czy wiezie substancje niebezpieczne itp.

    OK, czyli policja bierze za podstawe ile wazy puste auto + to co jest w
    papierach o przewozonym ladunku? A wiec np. auto wazy 20 ton, w papierach ma, ze
    ladunek wynosi aktualnie 5 ton i wobec tego moze przejechac przez most o
    nosnosci 30 ton. Ale tylko powiedzmy, ze dopuszczalny ladunek tego auta wynosi
    30 ton i ze faktycznie taki jest wieziony aktualnie. Wobec tego pzrez most o
    nosnosci 30 ton pzrejechal legalnie ciezar 50 ton. I dlatego wydawalo mi sie, ze
    policja za podstawe bierze calkowita dopuszczalna mase pojazdu i nie wnika ile w
    danej chwili jest zaladowanego towaru.
    adam

  • 6. Data: 2008-05-13 07:06:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    >A wiec np. auto wazy 20 ton, w papierach ma, ze
    > ladunek wynosi aktualnie 5 ton i wobec tego moze przejechac przez most o

    Tak.

    >Ale tylko powiedzmy, ze dopuszczalny ladunek tego auta wynosi
    > 30 ton i ze faktycznie taki jest wieziony aktualnie. Wobec tego pzrez most
    > nosnosci 30 ton pzrejechal legalnie ciezar 50 ton.

    Nie, skoro most miał zakaz dla pozjazdów powyżej rzeczywistej masy
    całkowitej 30 ton, a w tym przypadku rzeczywista masa całkowita wynosiła 50
    ton, więc było przekroczenie masy.
    Kierowca ma wiedzieć ile waży jego auto z ładunkiem, który wiezie i tym ma
    się kierować.

    >I dlatego wydawalo mi sie, ze
    > policja za podstawe bierze calkowita dopuszczalna mase pojazdu i nie wnika
    > ile w
    > danej chwili jest zaladowanego towaru.

    Niech sobie bierze co chce. Są dokumenty przewozowe, są wagi itd. Jak ma
    podejrzenie to może auto zważyć. A kierowca może mandatu nie przyjąć, wtedy
    będą musieli się w sądzie namęczyć jak tu udowodnić ile ważył.
    IMO Jedyne co można ustalić na podstawe dowodu rejestracyjnego to
    przekroczenie nośności mostu przez masę WŁASNĄ, tu wątpliwości nie będzie.

  • 7. Data: 2008-05-13 08:33:49
    Od: "|<onrad" <b...@g...com>

    adam pisze:

> [...]
    > nim rzeczy i osób;"
    >
    > OK, ale w jaki sposob policjant moze sprawdzic ciezar faktyczny wjezdzajacego na

    Inspekcja Transportu Drogowego (to na nia raczej wlasciciel ciezarowki
    sie natknie a nawet jak bedzie to policja to wezwie ITD do pomocy) ma
    ze soba odpowiednie wagi. Takie jakby plytki podkladane pod kola.
    Samochod najezdza i wiadomo ile wazy

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 8. Data: 2008-05-13 08:38:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2008, adam wrote:

    > OK, ale w jaki sposob policjant moze sprawdzic ciezar faktyczny wjezdzajacego na
    > most auta?

    Z rzadka bo z rzadka, ale kontrolę wyposażoną w wagę już widziałem.
    BTW: I jest to mój ulubiony kontrargument wobec powiadających, że rowerem
    nie trzeba przestrzegać ograniczenia prędkości :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-05-13 08:53:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Z rzadka bo z rzadka, ale kontrolę wyposażoną w wagę już widziałem.
    > BTW: I jest to mój ulubiony kontrargument wobec powiadających, że rowerem
    > nie trzeba przestrzegać ograniczenia prędkości :)

    Czyli jaki kontrargument? Rowerem trzeba przestrzegać ograniczeń
    prędkości, bo czasem policjanci ważą ciężarówki?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-05-13 09:39:58
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > ton, więc było przekroczenie masy.
    > Kierowca ma wiedzieć ile waży jego auto z ładunkiem, który wiezie i tym ma
    Ale ja mowie o tym, ze w papierach bylo przeklamanie. Powinna byc brana pod
    uwage calkowita masa dopuszczalna. A tak, to kierowcy zawsze moga miec w
    papierach podana mala mase towaru i "legalnie" niszczyc mosty.