  • 21. Data: 2011-03-29 15:24:11
    Temat: Re: Po jakim czasie się przedawnia kradzież?
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"

    > Nic się nie pozmieniało. Prawo Boże zawsze cię obejmowało.

    Z tego co czytałem to akurat zmieniali się i bogowie i ich kompetencje i
    wykładnie stosowania ich rzekomych zaleceń. Ale AFAIK w ostatnim czasie, nie
    słyszałem aby boskie prawa, w zakresie VII przykazania, zostały
    skodyfikowane z naszymi przepisami prawa.

    pzdr
    olo

  • 22. Data: 2011-03-30 08:27:34
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 16:19:22 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Od kiedy to odszkodowanie podlega opodatkowaniu? To kwestia odpowiedniego
    > pisania przelewu.

    Jakie odszkodowanie?
    Wynikające z czego?
    Jeżeli to takie proste, to właśnie każdy będzie wpisywał w tytule przelewu
    "odszkodowanie" - i już podatek z głowy :) /wedle Twojej teorii).

  • 23. Data: 2011-03-30 08:29:10
    Od: Kamil <a...@a...com>

> [...]

    > Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Od kiedy to odszkodowanie podlega opodatkowaniu? To kwestia odpowiedniego

    Zresztą "oddanie", "zwrot" to nie odszkodowanie.
    Chyba że ukradł jakąś RZECZ a teraz tej rzeczy już nie ma i chce oddać kasę
    - to wtedy byłoby to odszkodowaniem.

  • 24. Data: 2011-03-30 14:17:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > przelewu
    > "odszkodowanie" - i już podatek z głowy :) /wedle Twojej teorii).

    No bo bedzie z głowy. Zgodnie z prawem nie stanowi dochodu. Co najwyżej
    służby skarbowe bedą ścigały wpłacajacych.

  • 25. Data: 2011-03-30 14:18:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zresztą "oddanie", "zwrot" to nie odszkodowanie.
    > Chyba że ukradł jakąś RZECZ a teraz tej rzeczy już nie ma i chce oddać
    > kasę
    > - to wtedy byłoby to odszkodowaniem.

    A jak ukradł pieniądze, to Twoim zdaniem odda te same? Bo nie za bardzo
    rozumiem w czym problem.

  • 26. Data: 2011-03-30 14:52:09
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > No bo bedzie z głowy. Zgodnie z prawem nie stanowi dochodu. Co najwyżej
    > służby skarbowe bedą ścigały wpłacajacych.
    Hm, powiedz jeszcze jak księgowa ma zadekretować taką wpłatę żeby uniknąć
    podatku od "zysku nadzwyczajnego" bo nawet jeżeli odszkodowanie przewyższa
    wartość "szkody" to jest opodatkowane. W topikowym przypadku zaś szkoda
    raczej nie została zaksięgowana.
    http://e-prawnik.pl/biznes/interpretacje-podatkowe/r
    o443542005.html

    pzdr
    olo

  • 27. Data: 2011-03-30 15:03:47
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 29.03.2011 17:24, olo wrote:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"

    > Z tego co czytałem to akurat zmieniali się i bogowie i ich kompetencje i
    > wykładnie stosowania ich rzekomych zaleceń.

    Przyszla globalizacja, i lokalni Swietowit, Trzyglow czy Jarowit zostali
    wyparci krzyzem...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 28. Data: 2011-03-30 16:05:30
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski"

    > Przyszla globalizacja, i lokalni Swietowit, Trzyglow czy Jarowit zostali
    > wyparci krzyzem...

    [...]
    Żywot grabarza jest wesoły.
    Grzebie systemy, wiary, szkoły,
    Ubija nad tym ziemię gładko
    Piórem, naganem czy łopatką,
    Pełen nadziei, że o wiośnie
    Cudny w tym miejscu kwiat wyrośnie.
    A wiosny nima. Zawsze grudzień.
    Nie rozpraszajmy jednak złudzeń.
    [...]
    Czesław Miłosz

    pzdr
    olo

  • 29. Data: 2011-04-01 07:11:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Mar 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Od kiedy to odszkodowanie podlega opodatkowaniu?

    Od wprowadzenia podatku dochodowego w Polsce?
    :)

    NIEKIEDY odszkodowanie jest zwolnione.

    Warunkami zwolnienia są jednak:
    - wynikanie *WPROST* z przepisów ustawy; w takim przypadku z ustawy musi
    wynikać również kwota należnego odszkodowania.
    Oczywiście, że w przypadku zwrotu zagrabionego mienia mamy do czynienia
    z takim przypadkiem - ale wcale nie jest oczywiste, że taki przypadek
    ma występować zawsze :), do tego od niego mogą być wyłączenia (patrz
    niżej)
    - w części przypadków, nie wyłączonych niżej, warunkiem nieopodatkowania
    nie wynikającego "wprost z ustawy" jest *sądowy* wyrok lub ugoda;
    ustawodawca zabezpiecza się przed samowolną "wyceną" wartości przez
    rzeczowej opłacona pieniędzmi pod to się chyba łapie)
    - to że odszkodowanie nie może być "zamiast szkody w zarobku"; jest to
    pewne uproszczenie (w przepisach literalnie jest specyfikacja), ale
    idea jest taka, że jeśli odszkodowanie jest np. za "to co bym zarobił
    jakby", a to co bym zarobił byłoby opodatkowane, to i odszkodowanie
    jest opodatkowane; szkody od "nieosiągniętego spodziewanego zysku"
    nie są więc zwolnione
    - nie wliczanie do DG; chodzi o to, że jeśli w DG jest mechanizm
    pozwalający zaliczyć szkody do strat - a tym samym odliczyć je
    od podstawy opodatkowania.

    PDoOF art.21 ust.1:

    I tym konkretnym omawianym przypadku pojawi się dość niewygodne
    pytanie na które trzeba odpowiedzieć: CO SIĘ *KSIĘGOWO* stało
    z TYMI pieniędzmi?
    Kto je pokrył? A może zachachmęcił w dokumentacji, aby ten
    przypadek celowo ukryć?
    Tłumacząc na polski - dopuścił do "nierzetelności ksiąg".

    W rachubę wchodzi jeszcze pytanie: czy okradany rozlicza się
    na pełnej księgowości (i odpowiedź jest równie trudna dla
    osoby fizycznej i prawnej), czy też KPiR lub innych form
    uproszczonych - bo wtedy pieniądze stanowią jego majątek
    osobisty w tym rozumieniu, że nie są ewidencjonowane do DG,
    a tym samym odpowiedź jest łatwiejsza (choć pytanie o to
    dlaczego nie wykazał szkody choć *mógł* pozostaje).

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2011-04-01 07:17:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Mar 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał

    > No bo bedzie z głowy. Zgodnie z prawem nie stanowi dochodu.

    Optymista :D
    (link do przepisów w poście obok)
    Zwróć uwagę: zwrot szkody (przedmiotu) rzeczywiście nie stanowi dochodu.
    Ale zwrot *wartości* szkody który podlega "wycenie" (szkoda rzeczowa)
    może być problematyczny (bezspornie "bezpieczna" podatkowo jest ugoda
    sądowa), zaś w przypadku szkody w DG co do której przysługiwało prawo
    do zaliczenia jej w koszty (i Skarbu nie interesuje czy podatnik
    skorzystał czy nie, miał prawo) przychód się "liczy" z definicji.
    A o ile dobrze zrozumiałem o takim przypadku mowa.

    pzdr, Gotfryd