  • 1. Data: 2011-03-26 21:47:04
    Temat: Po jakim czasie się przedawnia kradzież?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    sytuacja następująca: pracownik pracuje u pracodawcy, którego okrada
    (podbierając mu pieniądze z kasy). Potem przestaje pracować u tego
    gościa, sprawa się nie wydaje. Gość się jednak nawraca, czuje wyrzuty
    sumienia, że okradał pracodawcę. Chciałby oddać pieniądze i przeprosić
    okradzionego. Nie chciałby jednak trafić do więzienia, bo niespecjalnie
    ktokolwiek na tym zyska. Ile musi odczekać, żeby móc przyznać się
    okradzionemu do winy bez ryzyka, że tamten go wyśle do więzienia?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-03-27 07:02:09
    Temat: Re: Po jakim czasie się przedawnia kradzież?
    Od: "Andy Niemczuk" <l...@v...de>

    "Zakarm" <t...@s...com> schrieb im Newsbeitrag

    > Zamiast na policje powinien udac sie do psychiatry bo to wymaga dluugiego
    > leczenia.
    >
    > :):):):):)

    Ty za to udaj się do okulisty, bo ja się słowa "policja" nie dopatrzyłem w
    poście przedpiścy....

    :))))))

  • 3. Data: 2011-03-27 08:04:20
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Zakarm" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Zamiast na policje powinien udac sie do psychiatry bo to wymaga dluugiego
    > leczenia.

    Chodzi Ci o wyrzuty sumienia?? To ma leczyć??

    dK

  • 4. Data: 2011-03-27 11:24:01
    Temat: Odp: Po jakim czasie się przedawnia kradzież?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > sumienia, że okradał pracodawcę. Chciałby oddać pieniądze i przeprosić
    > okradzionego. Nie chciałby jednak trafić do więzienia, bo niespecjalnie

    troche dziwne te wyrzuty zatem... w kazdym razie przedawnienie
    nastepuje po uplywie:

    10 lat za czyn zagrożony karą pozbawienia wolności przekraczającą 3 lata

    5 lat za czyn zagrożony karą pozbawienia wolności nie przekraczającą 3 lat

    3 lat gdy czyn jest zagrożony karą ograniczenia wolności lub grzywną

    kradzierz jest zagrozona kara pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5
    czyli odczekac musi 10 lat chyba ze pracodawca mu odpusci bo ściganie
    nastepuje na żądanie pokrzywdzonego - chyba ze bylo to mniej niz 250 pln

    > Ile musi odczekać, żeby móc przyznać się
    > okradzionemu do winy bez ryzyka, że tamten go wyśle do więzienia?

    zakladajac ze nikt niczego nie nagral/nagra to poza wzajemnie sprzecznymi
    zeznaniami i tak nie bedzie pewnie zadnych dowodow, a wiec szanse na
    skazanie niewielkie

    a jak go sumienie gryzie na pol gwizdka to niech wysle przekaz pocztowy
    i zapomni o sprawie ;)

  • 5. Data: 2011-03-27 17:46:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:imlmso$3bb$2@news.onet.pl...
> [...]
    > ktokolwiek na tym zyska. Ile musi odczekać, żeby móc przyznać się
    > okradzionemu do winy bez ryzyka, że tamten go wyśle do więzienia?

    W tym wypadku przedawnienie zależy od kwoty. Dla spokoju sumienia, to można
    wysłać te pieniądze anonimowo zresztą.

  • 6. Data: 2011-03-27 18:14:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 27.03.2011 10:04, dK wrote:

    > Użytkownik "Zakarm" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Chodzi Ci o wyrzuty sumienia?? To ma leczyć??

    Dla niektorych kradziez jest najwyrazniej stalym, normalnym elementem
    zycia...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 7. Data: 2011-03-27 18:49:43
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-03-27 20:14, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Dla niektorych kradziez jest najwyrazniej stalym, normalnym elementem
    > zycia...

    A coś pan się tak tego rządu uczepił?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2011-03-27 19:34:02
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 27.03.2011 20:49, Maruda wrote:

    > A coś pan się tak tego rządu uczepił?

    Jakies projekcje masz, o zadnym rzadzie nic nie wspominalem.

    A skoro juz, to jakie spoleczenstwo, taki rzad...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2011-03-27 22:15:14
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-27 21:34, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Jakies projekcje masz, o zadnym rzadzie nic
    > nie wspominalem.

    Jak to piszą... "Powaga zabija powoli"
    Ale pewno i tak nie zrozumiesz :-(

    JK

  • 10. Data: 2011-03-28 07:45:21
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-03-26 22:47:04 +0100, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> said:

    > Ile musi odczekać, żeby móc przyznać się
    > okradzionemu do winy bez ryzyka, że tamten go wyśle do więzienia?

    Jakieś dwadzieścia lat.
    (bo pytasz o to, kiedy pracownik będzie mógł odetchąć z ulgą?)

    --
    Bydlę