  • 1. Data: 2011-03-26 18:16:16
    Temat: Wypowiedzenie umowy poleconym
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Uwaga na kolejnych szmaciarzy. Tak nazywam firmy, które w chamski sposób
    próbują utrzymac klientów jak najdłużej ściągając za zaszczyt bycia klientem
    odpowiednia kasę.
    Chodzi o jedną z platform telewizji satelitarnej.

    Umowy tejże platformy nie można wypowiedzieć w ich punktach sprzedaży.
    Panienka a moze już pani oznajmiła, że trzeba napisać wypowiedzenie.
    W wypowiedzeniu należy podać numer karty, adres i i PESEL, a następnie
    wysłać Pocztą poleconym.

    Byłoby może to i tylko oznaką braku profesjonalizmu firmy, ale panienka/pani
    oznajmiła dodatkowo, że okres trzymiesięcznego wypowiedzenia będzie liczony
    nie od daty nadania listu poleconego, ale od dnia kiedy mój list raczy Firma
    odebrać(!!!!)
    Wysyłając list nie mam oczywiście żadnego potwierdzenia, że wola rozwiązania
    umowy znajduje sie w kopercie, a tym bardziej zupłnie nieistotny jest dla
    szmaciarzy ani termin kiedy taka wola formalnie została sporządzona, ani
    nawet data stępla pocztowego. Chodzi o to, że za te kilka dni a może i
    wiecej, bo nie mogę zakąłdać w 100% że moja wola wypowiedzenia w ogóle
    dotrze do "kompetentnych" osób klient będzie dojony z kasy.
    Nie mam tu oczywiście pretensji do tych 3 miesiecy, bo było to w umowie jak
    byk, ale nic w umowie nie napisano o terminie w którym wypowiedzeni zaczyna
    biec.

    Pozdrawiam
    dK

  • 2. Data: 2011-03-26 18:24:32
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy poleconym
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-26 19:16, dK pisze:

    > od dnia kiedy mój list raczy Firma odebrać(!!!!)

    Co w tym dziwnego? To jest norma.

    > Nie mam tu oczywiście pretensji do tych 3 miesiecy, bo było to w umowie

    To właściwie o co masz pretensję, bo nie paniałem?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-03-26 18:31:37
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > Co w tym dziwnego? To jest norma.

    > To właściwie o co masz pretensję, bo nie paniałem?

    Znam oczywiście przepis KC
    "§ 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z
    chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego
    treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło
    jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej."

    Chodzi mi o to, że nie ma innej drogi rozwiazania umowy, a to rodzi
    możliwość różnego rodzaju naduzyć w świetle prawa.

    dK

  • 4. Data: 2011-03-26 18:52:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-26 19:31, dK pisze:

    > Chodzi mi o to, że nie ma innej drogi rozwiazania umowy, a to rodzi
    > możliwość różnego rodzaju naduzyć w świetle prawa.

    Wydaje mi się, że pismo złożone w siedzibie też byłoby ważne.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-03-26 19:16:12
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 19:24:32 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Co w tym dziwnego? To jest norma.
    > To właściwie o co masz pretensję, bo nie paniałem?

    Pewnie o to, że do Cyfrowego Polsatu, bo chyba o nim tu mowa :) list
    dochodził w dniu D, a w rozmowie telefonicznej w dniu D+10 konsultant
    twierdził, że żadnego listu jeszcze nie ma. Na jakość pracy listonosza
    magicznie wpływało wówczas, pardon my French, wydarcie ryja na rzeczonego
    konsultanta.

    AK

  • 6. Data: 2011-03-26 20:21:13
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > twierdził, że żadnego listu jeszcze nie ma. Na jakość pracy listonosza
    > magicznie wpływało wówczas, pardon my French, wydarcie ryja na rzeczonego

    Trafiłeś w sedno :)
    Natomiast kierujac się cytowanym artykułem KC zadzwoniłem do firmy i
    przedstawicielowi tej fiirmy oznajmiłem o wysłaniu listu w której
    jest moja wola rozwiazania umowy.Rozmowa była oczywiście nagrywana, a na
    moich uszach pani z infolini coś tam wklepywała.
    Pytanie więc, czy moja rozmowa telefoniczna z konsultantem, wypełnia Art 61.

[...]

    i, czy wysłany mail wypełnia poniższe.

    § 2. Oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej jest złożone innej
    osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w
    taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią.

    dK

  • 7. Data: 2011-03-27 00:10:00
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2011-03-26 19:52, Liwiusz pisze:

    > Wydaje mi się, że pismo złożone w siedzibie też byłoby ważne.

    O ile posiada się kwit na to że takie pismo zostało złożone.

  • 8. Data: 2011-03-27 00:10:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/26/2011 1:16 PM, dK wrote:

    > Umowy tejże platformy nie można wypowiedzieć w ich punktach sprzedaży.

    o ile punkt sprzedaz to siedziba firmy to można. Moze sie nie dac jesli
    to zupełnie inna bajka sprzedająca tylko usługi innej firmy.

    > Panienka a moze już pani oznajmiła, że trzeba napisać wypowiedzenie.
    zdecydowanie trzeba napisać

    > W wypowiedzeniu należy podać numer karty, adres i i PESEL, a następnie
    > wysłać Pocztą poleconym.

    dostarczyć firmie. polecony jest z możliwych form. całkiem wygodna i
    wiarygodna.

> [...]
    > wypowiedzenia będzie liczony nie od daty nadania listu poleconego, ale
    > od dnia kiedy mój list raczy Firma odebrać(!!!!)

    raczej kiedy do firmy dotarło.
    zwykle okres wypowiedzenia liczy sie od nastepnego okresu
    rozliczeniowego, wiec o ile to nie ejst na granicy, to bez znaczenia
    jest kiedy oni to dostaną.

    > Wysyłając list nie mam oczywiście żadnego potwierdzenia, że wola
    > rozwiązania umowy znajduje sie w kopercie,

    to oni muszą udowodnić co było w kopercie, nie ty.

> [...]
    > za te kilka dni a może i wiecej, bo nie mogę zakąłdać w 100% że moja
    > wola wypowiedzenia w ogóle dotrze do "kompetentnych" osób klient będzie

    j.w.
    zwykle bez znaczenia, a wysłać zawsze możesz wcześniej, żeby dotarło na
    tyle wcześnie, żebyś nie czuł się dojony.

  • 9. Data: 2011-03-27 00:11:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/26/2011 7:10 PM, Kamikazee wrote:

    > O ile posiada się kwit na to że takie pismo zostało złożone.

    raczej, potrafi sie udowodnic, ze takie pismo zostało złożone i
    niekoniecznie ten dowód musi mieć formę potwierdzenia z drugiej strony.

  • 10. Data: 2011-03-27 00:19:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/26/2011 3:21 PM, dK wrote:

> [...]
    > treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło
    > jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej.

    zgubiłeś jeszcze fakt, że wypowiedzenie musi miec formę pisemną.
    Wiec, o ile mail nie jest z podpisem elektronicznym to nie.