  • 1. Data: 2011-03-26 19:27:14
    Temat: Z Cyklu ,,Wesołe opowieści''
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    dzisiaj w gliwickim CCMie wypowiadał się jakiś bytomski policmajster na
    temat oszustw. Wychodzi na to, że każde oszustwo jest przestępstwem i
    podawał przykład gościa, który przekleił cenę na konserwie na targowisku
    i grozi mu za to 2 lata (a groziło 8, ale sąd uznał że mała
    szkodliwość). Gdyby jednak ukradł tę konserwę i jeszcze do tego coś
    jeszcze, to by mu mogli nagwizdać, bo do 250zł to nie przestępstwo.

    Wesołe prawo, lecz prawo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-03-26 20:10:03
    Temat: Re: Z Cyklu ,,Wesołe opowieści''
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    No nie żartuj, że nie wiesz, że poniżej 250 zł to lepiej ukraść, a nie
    oszukać. Wygląda na to, że byle lump spod budki w piwem ma większą wiedzę
    prawną niż ty - bo ci panowie wiedzą, że lepiej kraść, i do jakiej kwoty.

  • 3. Data: 2011-03-26 21:44:57
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.03.2011 21:10, jb pisze:
    > No nie żartuj, że nie wiesz, że poniżej 250 zł to lepiej ukraść, a nie
    > oszukać. Wygląda na to, że byle lump spod budki w piwem ma większą wiedzę
    > prawną niż ty - bo ci panowie wiedzą, że lepiej kraść, i do jakiej kwoty.

    Akurat niespecjalnie czuję się zgaszony faktem, że moja wiedza w
    zakresie ,,jak korzystniej ociulać bliźniego'' jest niska.

    Po prostu dziwi mnie to, że za 8 groszy można iść do pierdla, a za 200zł
    nie.

    ATPO: Czy kradzieże się sumują? Powiedzmy, że złodziej kradnie przez
    miesiąc codziennie coś za 200zł tej samej osobie. Czy po drugiej
    kradzieży to już jednak jest przestępstwo, czy nadal można mu nagwizdać?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2011-03-27 00:39:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/26/2011 3:10 PM, jb wrote:
    > Wygląda na to, że byle lump spod budki w piwem ma większą wiedzę
    > prawną niż ty

    w bardzo wąskim zakresie
    i nie wiedzę, a doświadczenie

  • 5. Data: 2011-03-28 07:59:45
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    Mnie sie wydaje, że tu chodzi o to czy "gość" to Kowalski-obywatel
    czy "gość" to Kowaski-podmiot gospodarczy. To jednak są dwie różne
    osoby w tej samej osobie.

    Andrzej.

  • 6. Data: 2011-03-28 09:44:29
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > ATPO: Czy kradzieże się sumują? Powiedzmy, że złodziej kradnie przez
    > miesiąc codziennie coś za 200zł tej samej osobie. Czy po drugiej
    > kradzieży to już jednak jest przestępstwo, czy nadal można mu nagwizdać?

    Czyn ciagly ?

  • 7. Data: 2011-03-28 19:28:41
    Od: "le fourmi" <f...@6...pl>

    Użytkownik "Artur Kosmal" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czyn ciagly ?

    czyn ciągły to by był jakby zapierdalał codziennie po jednej części i w domu
    składał np. TUPOLEWA