  • 21. Data: 2009-11-10 01:52:22
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WS wrote:

    > pozniej (2001?) bodajze dolozyli
    > w art. 22
    > "4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest
    > obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na
    > który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z
    > prawej strony.";

    Była kiedyś draka, że dwóch postanowiło wjechał na środkowy pas. Jeden z
    e prawego, drugi z lewego. No i było bum.

  • 22. Data: 2009-11-10 06:06:52
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > PORD: Wina zjeżdżającego z ronda
    > ZDROWY ROZSĄDEK I MENTALNOŚĆ: Winna skończona pizda objeżdżająca rondo
    > zewnętrznym pasem

    Rozsądek i mentalność kapelusznika.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 23. Data: 2009-11-10 08:10:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Lis, 02:52, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > WS wrote:

    > Była kiedyś draka, że dwóch postanowiło wjechał na środkowy pas. Jeden z
    > e prawego, drugi z lewego. No i było bum.

    ale to juz wynika(lo) z zasad ogolnych - jadacy z prawej ma
    pierszenstwo...

    Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo -
    także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w
    prawo.
    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się
    kierunków ruchu poza skrzyżowaniem.

    WS

  • 24. Data: 2009-11-10 08:14:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Moim zdaniem to nie błąd przepisów, tylko błąd pierwszego z
    > "biegłych". Samochód nr 1 wyjeżdżając z ronda miał samochód nr 2 po
    > prawej stronie i w dodatku wjeżdżał na jego pas - powinien zatem mu
    > ustąpić pierwszeństwa.

    Na rysunku nie widze wyznaczonych pasow ruchu.

    W takiej sytuacji winny jest 2, bo juz wjezdzajac na rondo powinien
    samochodowi numer 1 ustapic pierwszenstwa. Chociaz 1 tez nie bez winy,
    bo powinien jechac przy prawej krawedzi jezdni... 8-)

    MJ

  • 25. Data: 2009-11-10 08:19:51
    Od: GK <g...@g...pl>

    witek pisze:

    > Była kiedyś draka, że dwóch postanowiło wjechał na środkowy pas. Jeden z
    > e prawego, drugi z lewego. No i było bum.

    Pierwszeństwo miał wjeżdzający z prawego pasa.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 26. Data: 2009-11-10 08:23:55
    Od: GK <g...@g...pl>

    witek pisze:

    > no to ciała dał ten co nie jechał dokładnie środkiem, tak żeby ani z
    > lewej ani z prawej nikt mu się nie wepchał.

    Ciała kolego ty dajesz. To, że nie ma wymalowanych pasów nie oznacza, że
    tam nie ma DWÓCH PASÓW. Brak wymalowanych pasów na drodze o dwóch pasach
    skutkuje tym, że NIE WOLNO wyprzedzać jadąc po zewnętrznej. W tej
    sytuacji obu ukarałbym mandatem. Tego po lewej, że nie upewnił się, czy
    może bezpiecznie wykonać manewr skrętu, a tego po prawej za wyprzedzanie
    po zewnętrznej.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 27. Data: 2009-11-10 08:24:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Michał pisze:
    > Zanim klikniecie na 2 i 3 linka - zastanówcie się, kto Waszym zdaniem
    > był sprawcą kolizji: 1-czerwony, czy
    > 2-niebieski?
    > http://img14.imageshack.us/i/beztytuuwqv.jpg/

    Pojazd numer 2, który pojechał w lewo z pasa prawego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2009-11-10 08:26:05
    Od: GK <g...@g...pl>

    witek pisze:

    > z opisu wynika, ze tam nie bylo pasa zewnetrznego i wewnetrznego. Bylo
    > tylko rondo z formalnie jednym pasem.

    To, że są nieoznaczone, nie oznacza, że ich nie ma. Radzę poczytać
    PORD... dokładnie.

  • 29. Data: 2009-11-10 08:35:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    GK <g...@g...pl> writes:

    > To, że są nieoznaczone, nie oznacza, że ich nie ma. Radzę poczytać
    > PORD... dokładnie.

    Pasy moga byc wyznaczone lub nie i NIEKTORE z przepisow prawa stosuja
    sie tylko do ruchu po pasach wyznaczonych.

    MJ

  • 30. Data: 2009-11-10 09:05:35
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > PORD: Wina zjeżdżającego z ronda
    > ZDROWY ROZSĄDEK I MENTALNOŚĆ: Winna skończona pizda objeżdżająca rondo
    > zewnętrznym pasem

    To po co jest wewnętrzny pas ?

    Pozdrawia mPrzemek