eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › PORD uwaga na ronda
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 200

  • 91. Data: 2009-11-10 17:57:06
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    >> A pojazd nr 1 pojechał w prawo z pasa lewego.
    >
    > Nie. Pojechał w lewo. Jedzie z północy na wschód, więc jest to skręt w
    > lewo. Czyli właściwie pojechał z pasa lewego.


    Więc *zjeżdżając* z ronda kręcił kierownicą w lewo?

    Będąc na pasie wewnętrznym - skręcił kierownicą w PRAWO, czyli w
    kierunku ręki, którą zazwyczaj jemy obiadek a konkretnie zupkę. Chwilę
    po jego skręceniu w PRAWO doszło do kolizji. A przed próbą zjazdu z
    ronda zapewnie mrugnął PRAWYM kierunkowskazem.

    Twoje rozumowanie przypomina logikę matematyka, który miał nakryć
    workiem jak największą powierzchnię, więc wlazł do środka i zrobił
    założenie, że jest na zewnątrz.


  • 92. Data: 2009-11-10 17:58:46
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WS wrote:
    > On 10 Lis, 18:41, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    >> szerszen wrote:
    >>
    >>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    >>> wiadomościnews:hdbsjs$io6$2@news.onet.pl...
    >>>> A czy to jego wina, że wedle prawa jest tyle pasów, ile się zmieści
    >>>> samochodów?
    >>> ale witek wie lepiej, a jesli prawo mowi inaczej, to tym gorzej dla prawa
    >> jak narazie prawo określa minimalną szerokość pasa i nic po za tym.
    >
    > a definicja pasa ruchu to co?
    >
    > Art.2
    > 7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do
    > ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nie
    > oznaczony znakami drogowymi,
    >

    siedmiometrowy podłużny pas jezdni też jest wystarczający do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych.

    słowo "wystarczający" nie jest wystarczające :) do określenia ile tych
    pasów tam jest.

    Co najwyzej tym artykułem możesz określić co pasem być nie może , ale w
    żaden sposob nei da sie zdefiniowac ilości tych pasów. Zresztą są
    precyzyjniejsze rozporządzenia do tego.

    jak chcesz dalej dyskutowac na temat tego przepisu doczytaj co to jest
    warunek konieczny i wystarczający z matematyki.


  • 93. Data: 2009-11-10 18:03:34
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:
    >
    > Twoje rozumowanie przypomina logikę matematyka, który miał nakryć
    > workiem jak największą powierzchnię, więc wlazł do środka i zrobił
    > założenie, że jest na zewnątrz.

    słuszne zresztą


  • 94. Data: 2009-11-10 18:07:02
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Lis, 18:58, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > jak chcesz dalej dyskutowac na temat tego przepisu doczytaj co to jest
    > warunek konieczny i wystarczający z matematyki.

    ze studiowna wydz. mat-fiz cos tam pamietam... ;)


    z matematycznego punktu widzenia definicja ta faktycznie jest taka
    sobie... ale trudno ja inaczej sformuowac

    ... a z praktycznego (i zapewne o to chodzilo ustawodawcy) jest
    prosta:
    jada/stoja dwa rzedy samochodow to oznacza, ze sa dwa pasy... i
    wykonujac wszelkie manewry nalezy brac to pod uwage... analogicznie
    jak miesci sie wiecej niz dwa ;)

    WS

    PS. w kwestii formalnej, to na podst. tej definicji nie mozesz
    okreslic, co pasem byc nie moze - chyba, ze znasz minimalna szerokosc
    pojazdu wielosladowego ;)


  • 95. Data: 2009-11-10 18:35:54
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WS wrote:
    >
    > .... a z praktycznego (i zapewne o to chodzilo ustawodawcy) jest
    > prosta:
    > jada/stoja dwa rzedy samochodow to oznacza, ze sa dwa pasy... i
    > wykonujac wszelkie manewry nalezy brac to pod uwage... analogicznie
    > jak miesci sie wiecej niz dwa ;)


    niestety prawo nie działa na zasadzie praktycznego punktu widzenia.


    >
    > WS
    >
    > PS. w kwestii formalnej, to na podst. tej definicji nie mozesz
    > okreslic, co pasem byc nie moze - chyba, ze znasz minimalna szerokosc
    > pojazdu wielosladowego ;)



    stwierdzenie pojazd wielośladowy nie określa czy to ma być najmniejszy
    czy największy.
    Więc ma się zmieści każdy standardowy dopuszczony do ruchu pojazd
    wielośladowy. A te akurat maksymalną szerokość mają określoną.
    Wiec wiadomo, ze pas nie moze byc wezszy niz ...
    zresztą to dalej jest nieprecyzyjne bo trzebaby określi co to znaczy
    "miesci sie" i czy na wcisk to tez mieszczenie sie czy juz nie.
    Dlatego są rozporządzenia określające szerokosci pasow.


  • 96. Data: 2009-11-10 18:42:48
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    >>>> http://img14.imageshack.us/i/beztytuuwqv.jpg/
    >>>
    >>> Pojazd numer 2, który pojechał w lewo z pasa prawego.
    >>
    >>
    >> A pojazd nr 1 pojechał w prawo z pasa lewego.
    >
    > Nie. Pojechał w lewo. Jedzie z północy na wschód, więc jest to skręt w
    > lewo. Czyli właściwie pojechał z pasa lewego.

    Jesli nie zartujesz to mam nadzieję, że nie posiadasz prawa jazdy!
    Od kiedy to kierunki geograficzne mają jaki kolwiek związek z pierwszeństwem
    przejazdu?
    Nawet trudno wyobrazić sobie przepisy które by to normowały w taki sposób.

    boropi



  • 97. Data: 2009-11-10 18:46:09
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    szerszen pisze:

    > nie, ale jak sie trafi kilku takich matolow, a ty bedziesz na
    > wewnetrznym, to w zyciu z ronda nie zjedzisz, chyba ze z pomoca
    > wymuszenia pierszenstwa

    Trzeba mieć refleks, dziadku!
    A tak poważnie, to kilku takich matołów na wewnętrznym i kolejka do
    wjazdu na ten pas daje możliwość sprawnego przejechania każdego
    prowincjonalnego ronda
    BTW. w PORD jest podobno gdzieś wzmianka o konieczności trzymania się
    prawej krawędzi czegośtam.

    pozdrawiam,

    mirek


  • 98. Data: 2009-11-10 18:48:27
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Lis, 19:35, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > WS wrote:

    > niestety prawo nie dzia a na zasadzie praktycznego punktu widzenia

    ;) w tym przypadku raczej tak dziala

    jesli beda jechaly 2 rzedy pojazdow i ktos np. przy zmianie tego
    "pasa", czy skrecie nie ze skrajnego pasa... itp spowoduje kolizje to
    tak to zostanie potraktowane przez sad...

    > stwierdzenie pojazd wielo ladowy  nie okre la czy to ma by najmniejszy
    > czy najwi kszy.

    matematycznie patrzac to wystarczajacy oznacza najmniejszy ;)

    ale nie o to tu chodzi
    konkretna jezdnia moze miec nawet rozna ilosc pasow w zaleznosci od
    sytuacji (np. korek - uformuja sie trzy, jak juz jakos to jedzie to
    dwa...)

    wazne jest tylko to, ze jesli jedzie kilka rzedow pojazdow
    (wielosladowych), to automatycznie wyznaczaja one pasy ruchu i nalezy
    sie stosowac do zwiazanych z tym przepisow
    np. wyprzedzanie tylko z lewej, skrety ze skrajnych pasow, ustapienie
    pierszenstwa przy zmianie pasa...


    > Wi c ma si zmie ci ka dy standardowy dopuszczony do ruchu pojazd
    > wielo ladowy. A te akurat maksymaln szeroko maj okre lon .

    to juz nadinterpretacja...

    > Wiec wiadomo, ze pas nie moze byc wezszy niz ...
    > zreszt to dalej jest nieprecyzyjne bo trzebaby okre li co to znaczy
    > "miesci sie" i czy na wcisk to tez mieszczenie sie czy juz nie.
    > Dlatego s rozporz dzenia okre laj ce szerokosci pasow.

    szrokosci pasow sa istotne dla projektujacych drogi, w praktyce
    wystepuja przerozne kombinacje (drozki na 1 waski samochod, szerokie
    jezdnie bez namalowanych pasow np. po remoncie) i PoRD reguluje ruch
    na nich...


  • 99. Data: 2009-11-10 18:51:04
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 10 Nov 2009 12:14:21 +0100, qnick napisał(a):

    > W Radomiu na rondzie "warszawskim" winna by była 2 bo tam są pasy
    > wymalowane w kratkę i 1 zmieniałaby pas ruchu.

    Tu zgoda. To jest tzw "rondo turbinowe". W tym miejscu było bardzo
    potrzebne takie malowanie, bo bajzel tam był nie gorszy niż na słynnym
    Radosława AK Babka w DC.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek


  • 100. Data: 2009-11-10 18:55:01
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:hdcbqa$gtj$21@inews.gazeta.pl...
    > WS wrote:
    >> .... a z praktycznego (i zapewne o to chodzilo ustawodawcy) jest
    >> prosta:
    >> jada/stoja dwa rzedy samochodow to oznacza, ze sa dwa pasy... i
    >> wykonujac wszelkie manewry nalezy brac to pod uwage... analogicznie
    >> jak miesci sie wiecej niz dwa ;)
    > niestety prawo nie działa na zasadzie praktycznego punktu widzenia.
    >> WS
    >> PS. w kwestii formalnej, to na podst. tej definicji nie mozesz
    >> okreslic, co pasem byc nie moze - chyba, ze znasz minimalna szerokosc
    >> pojazdu wielosladowego ;)
    > stwierdzenie pojazd wielośladowy nie określa czy to ma być najmniejszy
    > czy największy.
    > Więc ma się zmieści każdy standardowy dopuszczony do ruchu pojazd
    > wielośladowy. A te akurat maksymalną szerokość mają określoną.
    > Wiec wiadomo, ze pas nie moze byc wezszy niz ...
    > zresztą to dalej jest nieprecyzyjne bo trzebaby określi co to znaczy
    > "miesci sie" i czy na wcisk to tez mieszczenie sie czy juz nie.
    > Dlatego są rozporządzenia określające szerokosci pasow.

    Jesli pasów na jezdni nie wyznaczono znakami poziomymi, to należy to
    rozumieć tak, że ich liczba może się w czasie zmieniać. Jak pojedzie
    ciężarówka na tyle szeroka, ze nie da się obok zmieścić nawet samochód
    osobowy, to będzie jeden pas. Jak pojadą dwa "maluchy", to będą dwa pasy.
    Jak będą dwa pasy, to ten z lewego nie może przykąłdowo nagle zajechać
    drogi temu z pawego.



strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1