  • 191. Data: 2009-11-17 16:19:51
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.11.2009 16:01), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > W każdym razie, pomijając mój problem -- nadal przydało by się jasno
    > sprecyzować, bo nadal nie wiemy na 100% czy ja mam rację czy Ty.

    Nadal TY nie wiesz na 100% kto ma rację. Nie widziałem nikogo na grupie
    w tej dyskusji kto by miał wąpliwości podobne do twoich.

    > Nie. Wtedy ruch odbywał się falami, o czym pisałem.

    > Wszystko zależy od budowy skrzyżowania.

    Wszystko zależy od budowy ronda.

    > Nie, bo ma osobny pas do prawoskrętu, więc ciąg nie jest przerwany, ciąg
    > przelotowy nadal leci na rondo ciągłym strumieniem.

    Jest przerwany, w strumieniu samochodów zrobiła się luka długości
    jednego samochodu + 2x odstęp między samochodami. Na oko jakieś 40 metrów.
    [...]
    > no więc chcę wiedzieć czemu umieszczenie znaku "biały okrąg ze strzałek
    > na niebieskim kółeczku" ma powodować zmianę z ,,ustąp temu po prawej''
    > na ,,zmuś tego po prawej do wstrzeliwania się''.

    Dlatego że ten znak występuje ze znakiem "odwrócony żółty trójkącik
    często z czerwoną obwódką", który mówi "ustąp pierszeństwa przejazdu".
    Dlatego jak jestem na rondzie, to ktoś kto ma ten znak musi mi ustąpić.

    > Nie popierasz tego przepisami.

    No wybacz mi że nie chce mi się grzebać po kodeksach żeby zacytować ci
    przepis tłumaczący znaczenie powszechnie znanych znaków.

    [...]
    > No tak jak na zwykłych skrzyżowaniach równorzędnych, jakich wiele.

    Znacząco inna - tam musisz ustąpić miejsca temu po prawej, tu musiałbyś
    wszystkim.

    No i zapomniałem o jednym - znak "skrzyżowanie o ruchu okrężnym"
    nakazuje mi objechać wysepkę zgodnie z kierunkiem strzałek, tylko brak
    wysepki :), więc sytuacja by była nienormalna.

    > Nie.

    Tak.

    > Albowiem? Jeżdżę tam codziennie i takie konflikty występują.

    Mógłbyś mi narysować taką sytuację gdzie 2 samochody się stuknęły na
    rondzie i żaden z nich na rondzie jeszcze nie jest? Może być na
    przykładzie tego twojego ronda. Bo nie jestem sobie jej w stanie wyobrazić.

    &Submit=Szukaj&long=18.76796615&lat=50.3101319&type=
    2&scale=1b&svActive=false

    > Owszem. Z opisanym przeze mnie dylematem wjazdowym.

    > No i? Obydwaj jesteśmy równorzędni. Wg mnie pierwszeństwo ma ten z
    > prawej. Wg ciebie ,,kto pierwszy ten lepszy''.

    Ale tutaj nie ma mowy o żadnym pierwszeństwie, bo jesteście na
    bezkolizyjnym torze.

    To tak jakbyś był na takim skrzyżowaniu (włącz czcionkę o stałej
    szerokości):

    ----------

    /---> /------>
    -----+ / +-------------------------------+ | +------
    | ^ | ____ | | | ______
    | ty | | | \/

    Bezsensem jest mówienie o tym że ty masz wobec niego pierszeństwo, bo
    wasze tory się nie przecinają. Co najwyżej możesz wjechać mu w d.. albo
    w bok, jeżeli bardzo szybko wjedziesz i będziesz jechał drogą (też b.
    szybko), zaś on będzie wjeżdżał niezwykle powoli.

    Ale prawo sobie z takim przypadkiem radzi, tak samo jak z analogicznym
    przypadkiem na rondzie (weź zawiń główną drogę i masz toczka w toczkę
    rondo, z pominięciem jednokierunkowości której już mi się w asciiarcie
    nie chciało rysować).

    > Albowiem? Obaj znajdujemy się na wjeździe.

    Albowiem widzi szybko zbliżający się pojazd z lewej, oraz widzi znak
    ustąp pierwszeństwa przejazdy. Naturalny odruch w takiej sytuacji -
    czekam aż przejedzie.

    > Myślę, że będzie PLONK.

    Trudno.

    > Obrażasz mnie,

    Bardzo przepraszam jeżeli cię obraziłem, ale zanim mnie splonkujesz -
    mógłbyś powiedzieć chociaż czym?

    > a jednocześnie nie podajesz
    > podstawy prawnej. Do tego plączesz zeznania. Najpierw mówisz, że ma być
    > ,,kto pierwszy ten lepszy'',

    Tristan, zauważ że w całej naszej gorącej dyskusji ani razu nie
    napisałem "kto pierszy ten lepszy". To ty to z uporem powtarzasz.

    A poza tym, jak już się ktoś plącze - to ty. Najpierw piszesz o jakichś
    dodatkowych pasach zjazdowych, a potem dajesz do zrozumienia że chodzi
    ci o rondo którego zumilink podajesz i ja tam jako żywo żadnych osobnych
    zjazdowych pasów nie widzę.

    [...]
    > NIE. TAM WLOTY SIĘ STYKAJĄ. Powtarzam po raz setny.

    Jeżeli chodzi o to zdjęcie które pokazałeś - to wg. mnie tam się wloty
    ni cholery nie stykają.

    > NO JEST KOLIZJA. On wjeżdża, ja wjeżdżam i jest BUM. W wersji ze
    > zdjęcia.

    Jeżeli jest kolizja i uderzyłeś go w bok, na 99% wina jest jego
    (zakładam że on jest po prawej) - bo ty już jesteś na rondzie. Tam jest
    między wjazdami co najmniej 3 długości tego samochodu widocznego na
    zdjęciu, więc jakieś 10 metrów będzie. Zakładam że masz samochód tak jak
    99% populacji mieszczący się w tej długości.

    Jeżeli go uderzyłeś w tył, no to kwestia czy on wjechał a ty go
    dogoniłeś, czy też on ci "smyrnął" tuż przed maską a potem zahamował.
    Ale jak pisałem - jest to dylemat występujący także w ruchu nieokrężnym
    i prawo sobie z takimi przypadkami radzi.

    > W wersji większej owszem, prędzej masz rację, ale on wjeżdża a
    > ja nie mogę, bo kolega przed nim wjechał. I tak ja po prawej stoję, a
    > osobnicy po lewej jadą nieprzerwanym strumieniem.

    > Pokazałem zdjęcie. A ty wciąż mnie starasz się obrazić różnymi
    > popierduchami o mitach.

    No bo pokazałeś zdjęcie na którym nie ma żadnego wspólnego dojazdu.
    Widzę 3 wjazdy odseparowane okrężną drogą , między każdy z wjazdów co
    najmniej 10 metrów odległości. Gdzie tu ta wspólność?

    Dlatego piszę że mityczne - ciągle o tym czytam a nie widziałem jeszcze.

    > O ile jest duże. Co zresztą też prawnie nie jest uregulowane.

    A ty znowu swoje.

    Masz tą swoją podstawę prawną:

    "Art. 7.

    1. Znaki i sygnały drogowe wyrażają ostrzeżenia, zakazy, nakazy lub
    informacje.

    2. Minister właściwy do spraw transportu i minister właściwy do spraw
    wewnętrznych, w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej, uwzględniając
    w szczególności konieczność dostosowania sygnałów drogowych do
    postanowień umów międzynarodowych, określi, w drodze rozporządzenia,
    znaki i sygnały obowiązujące w ruchu drogowym, ich znaczenie i zakres
    obowiązywania.
    "
    A rozporządzenie na to:
    "
    § 36.

    1. Znak C-12 "ruch okrężny" oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa
    się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.
    2. Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
    kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie.
    "

    > Na małych,
    > jak z pokazanego zdjęcia, wloty całkiem się stykają i wtedy problem
    > pojawia się nie tylko przy ciągu pojazdów, ale nawet przy 1:1.

    Dodajmy że jesteś wśród nielicznych dla których on się pojawia.

    p. m.

  • 192. Data: 2009-11-17 16:24:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.11.2009 17:00), szerszen wrote:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:hducg8$35h$1@news.interia.pl...

    > bo po pierwsze wjezdzajac na rondo nie masz nikogo po prawej, ktory
    > bylby na torze kolizyjny z twoim, a po drugie, tak wlasnie mowia
    > przepisy, pojazd wjezdzajacym ma pierszenstwo przed bedacym na rondzie,
    > jesli nie ma innych znakow, czego jeszcze nie rozumiesz?
    > przeciez tu wlasnie obowiazuje regula prawej strony, wjezdzajacy na
    > rondo sa z prawej strony, wiec maja pierszenstwo

    Nie wprowadzaj zamieszania - akurat jest zupełnie odwrotnie (wg.
    przepisów nie ma prawa być ronda bez znaku "ustąp pierwszeństwa").

    Swoją drogą ciekawe co jeżeli jednak takie rondo się znajdzie? Mam
    założyć że ten znak ma jednak być i zachowywać się tak jakby był, czy
    też odwrotnie - mam jechać wg. znaku "ruch okrężny", teoretycznie
    niewystępującego samodzielnie, ale jednak mówiącego że mam pierwszeństwo.

    p. m.

  • 193. Data: 2009-11-17 18:56:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie wprowadzaj zamieszania - akurat jest zupełnie odwrotnie (wg.
    > przepisów nie ma prawa być ronda bez znaku "ustąp pierwszeństwa").

    ze co, a ktory to przepis zabrania takiego ronda?

> [...]
    > też odwrotnie - mam jechać wg. znaku "ruch okrężny", teoretycznie
    > niewystępującego samodzielnie, ale jednak mówiącego że mam pierwszeństwo.

    cos ci sie zupelnie pozajaczkowalo, nie ma przepisu o ktorym mowisz i jesli
    kiedys trafisz na takie rondo to ty masz pierszenstwo i tyle

  • 194. Data: 2009-11-17 19:35:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    mvoicem pisze:
    > Nie wprowadzaj zamieszania - akurat jest zupełnie odwrotnie (wg.
    > przepisów nie ma prawa być ronda bez znaku "ustąp pierwszeństwa").

    Dopiero od 2012 no i to dotyczy Polski i terenu dróg publicznych.
    Ale ja zupełnie nie o tym piszę w swoich wypowiedziach. Nie ma znaczenia
    czy jest ustąp czy nie, bo jeśli mówimy o priorytetach wlotów, to czy
    jest znak ustąp, czy nie, to mamy do czynienia ze skrzyżowaniem
    równorzędnym.

    > Swoją drogą ciekawe co jeżeli jednak takie rondo się znajdzie? Mam
    > założyć że ten znak ma jednak być i zachowywać się tak jakby był,

    w żadnym wypadku. Tu masz szerzej na ten temat:
    http://ww6.tvp.pl/6287,808591,1.view
    Tylko, że ja nie o tych aspektach pisałem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 195. Data: 2009-11-17 20:35:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    mvoicem pisze:
    > Nadal TY nie wiesz na 100% kto ma rację.

    No ja wiem, że ja. I na poparcie mam PoRD Art. 25.1.
    Niestety kierowcy go nie przestrzegają, tylko snują dziwne teorie,
    podobne do Twoich, których nie jesteś w stanie poprzeć żadnymi
    uregulowaniami prawnymi.

    > Jest przerwany, w strumieniu samochodów zrobiła się luka długości
    > jednego samochodu + 2x odstęp między samochodami. Na oko jakieś 40 metrów.

    Nie, bo nikt nie skręca w prawo, bo do skręcania w prawo jest oddzielny
    pas, więc na pasie przelotowym nie ma skręcających w prawo. Powtarzam Ci
    to po raz trzeci i ostatni.

    > Dlatego że ten znak występuje ze znakiem "odwrócony żółty trójkącik
    > często z czerwoną obwódką", który mówi "ustąp pierszeństwa przejazdu".

    a nawet pierwszeństwa. Tylko, że wszyscy z nich mają ten znak.
    Co czyni sytuację równorzędną.

    > Dlatego jak jestem na rondzie, to ktoś kto ma ten znak musi mi ustąpić.

    Owszem, ale ja wciąż dyskutuję sytuację gdy obydwaj znajdujemy się na
    wlotach.

    > No wybacz mi że nie chce mi się grzebać po kodeksach żeby zacytować ci
    > przepis tłumaczący znaczenie powszechnie znanych znaków.

    Słowem: Mam swoje zdanie, nie mam nic na poparcie, a Tristan i tak nie
    ma racji.

    > [...]
    > Znacząco inna - tam musisz ustąpić miejsca temu po prawej, tu musiałbyś
    > wszystkim.

    W przypadku identycznej hierarchii znaków (dwa wloty ze znakiem ustąp)
    wracamy do zasad ogólnych z PoRD. I analogicznie przy większej liczbie
    znaków ustąp. Gdy masz znak ustąp, ustępujesz wszystkim, także tym
    pozostałym co mają znaki ustąp?

    > Tak.

    Jeżeli fakty świadczą przeciwko Tobie, tym gorzej dla faktów?

    > Mógłbyś mi narysować taką sytuację gdzie 2 samochody się stuknęły na
    > rondzie i żaden z nich na rondzie jeszcze nie jest? Może być na
    > przykładzie tego twojego ronda. Bo nie jestem sobie jej w stanie wyobrazić.

    A kto mówi, że żaden nie jest na rondzie. Obydwa są na rondzie w
    momencie zderzenia. Podobnie jak obydwa są na skrzyżowaniu równorzędnym.

    > Ale tutaj nie ma mowy o żadnym pierwszeństwie, bo jesteście na
    > bezkolizyjnym torze.

    Nie jesteśmy, co Ci próbuję po raz dwusetny wyjaśnić. I na tym kończę.

    > To tak jakbyś był na takim skrzyżowaniu (włącz czcionkę o stałej
    > szerokości):

    Nie tak. Po pierwsze jak już to tak:

    > /---> /------>
    > -----+ / +---------+ | +------

    Po drugie, owinięcie wokoło wysepki oznacza, że przelot pomiędzy wlotami
    to jazda prawie na wprost, a nie dwa skręty wymuszające fizycznie bardzo
    wolną jazdę.

> [...]
    > w bok, jeżeli bardzo szybko wjedziesz i będziesz jechał drogą (też b.
    > szybko), zaś on będzie wjeżdżał niezwykle powoli.

    No właśnie obaj wyskakujemy równo z tych wlotów.

    > Albowiem widzi szybko zbliżający się pojazd z lewej, oraz widzi znak
    > ustąp pierwszeństwa przejazdy. Naturalny odruch w takiej sytuacji -
    > czekam aż przejedzie.

    No właśnie... Z lewej. Więc on po prawej ma pierwszeństwo. Forsujesz
    prawo dżungli. A to nie tak na drodze.

    Poza tym, nie szybko przelatujący, bo ja jadę tak samo jak on. I żeby
    się nie zderzyć, ustępuję mu, bo on jest z prawej.

    > Bardzo przepraszam jeżeli cię obraziłem, ale zanim mnie splonkujesz -
    > mógłbyś powiedzieć chociaż czym?

    Rozmawiam z Tobą, objaśniam swoje punkty widzenia, a ty wciąż o
    mitycznych rondach, o tym, że nie umiem jeździć... Wcześniej naśmiewałeś
    się złośliwie z buldożera, choć to była tylko żartobliwa opowiastka
    mająca na celu zobrazowanie identyczności sytuacji, którą różni tylko
    parę kwiatków.

    > Tristan, zauważ że w całej naszej gorącej dyskusji ani razu nie
    > napisałem "kto pierszy ten lepszy". To ty to z uporem powtarzasz.

    Ja tam mówię pierwszy, no ale załóżmy, że w przybliżeniu to to samo.

    Napisałeś. Choćby tu: ,,Albowiem widzi szybko zbliżający się pojazd z
    lewej''. Albo wcześniej, gdy mówiłeś, że mam czekać na przerwę i się
    wstrzelić.

    Ja próbuję Ci przekazać, że znak ustąp to -10pktów mocy. I skoro
    wszystkie wloty go mają, to nadal są one równorzędne, tak jakby tego
    znaku nie było.

> [...]
    > dodatkowych pasach zjazdowych, a potem dajesz do zrozumienia że chodzi
    > ci o rondo którego zumilink podajesz i ja tam jako żywo żadnych osobnych

    Nie, mówiłem już wcześniej, że chodzi o dwa różne ronda. Na pierwszym,
    malutkim, istnieje problem 1:1 i równoczesnego wjeżdżania na ciasne
    rondo, gdzie następuje kolizja. Na drugim znów jest tak jak piszesz --
    oddalenie i brak kolizji 1:1, za to jest problem z ciągiem samochodów
    jadących na przestrzał i brakiem możliwości wjazdu z wlotu ,,bocznego''
    dla tego ciągu. Wg mnie taki wjazd powinien zostać zapewniony, gdyż n-ty
    samochód w ciągu zbliżając się do znaku USTĄP widzi kolegę po prawej,
    który ma również znak USTĄP. Dokładnie tak, jak na skrzyżowaniu bez wyspy.

    Czy jeżeli na skrzyżowaniu równorzędnym będzie sznur samochodów
    północ-południe, to też powiesz, że wlot zachodni ma czekać? Nie.
    Powiesz, że sznur ma się przerwać, bowiem wlot zachodni ma priorytet
    przed wlotem północnym.

    Dorysowanie wyspy nic wg mnie nie zmienia, bo przepisy nie opisują ronda
    inaczej w tym zakresie

    > [...]
    > Jeżeli chodzi o to zdjęcie które pokazałeś - to wg. mnie tam się wloty
    > ni cholery nie stykają.

    To zapraszam do eksperymentu przejazdu. Przy prędkości 5km/h pewnie nie,
    ale przy przepisowych 40 już taki problem się pojawia wg mnie.

    > No bo pokazałeś zdjęcie na którym nie ma żadnego wspólnego dojazdu.
    > Widzę 3 wjazdy odseparowane okrężną drogą , między każdy z wjazdów co
    > najmniej 10 metrów odległości. Gdzie tu ta wspólność?

    Choćby wlot wschodni i południowy. Dzieli je odległość samochodu, co
    przy prędkości 40km/h oznacza dylemat ,,jechać/nie jechać''

> [...]
    > kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    > wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie.

    Ale to zupełnie nie ma związku z tym, że wloty są o jednym priorytecie.

    > Dodajmy że jesteś wśród nielicznych dla których on się pojawia.

    Nie nielicznych, bo prawie codziennie widuję hamowanie i konfliktowe
    przejazdy na styk.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 196. Data: 2009-11-17 23:40:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.11.2009 19:56), szerszen wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > ze co, a ktory to przepis zabrania takiego ronda?

    No masz, źle spojrzałem na przepis. Ktoś na grupie kilka dni temu coś
    takiego napisał, dzisiaj dla Tristana oglądałem przepisy to i tak mi się
    odczytało.

    [...]
    > cos ci sie zupelnie pozajaczkowalo, nie ma przepisu o ktorym mowisz i
    > jesli kiedys trafisz na takie rondo to ty masz pierszenstwo i tyle

    No dobra, nie ma jednego przepisu mówiącego "jak widzisz taki znak -
    masz pierwszeństwo", ale reguła prawej dłoni i tak dalej w praktyce to
    oznacza.

    Co i tak nie ma znaczenia bo rond takich prawie nie ma.

    p. m.

  • 197. Data: 2009-11-18 00:00:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.11.2009 21:35), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    [...]

    Tristan, ja wymiękam. Ani ja ciebie nie przekonam, ani twoje wątpliwości
    zupełnie do mnie nie trafiają. Nie widzę sensu kontynuowania tej dyskusji.

    Może kiedyś się na jakimś rondzie zderzymy (oby niegroźnie) to będziemy
    szansę żeby sąd rozstrzygnął kto ma rację.

    p. m.

  • 198. Data: 2009-11-21 11:08:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Nov 2009, szerszen wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > ze co, a ktory to przepis zabrania takiego ronda?

    Była na grupie teza, że taka zasada *ma być* wprowadzona.
    Kiedyś.
    Ale tylko w odniesieniu do zasad oznakowywania dróg, znaczy
    jeśliby weszło w życie, to "nie powinno" się spotykać normalnych
    rond (bez A-1 na wjazdach).

    pzdr, Gotfryd

  • 199. Data: 2009-11-21 11:27:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Nov 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > a) Nie wiem co ma jedno do drugiego.

    Powoływałeś się na oznaczenia zmiany kierunku.
    IMO mamy po prostu namieszane w przepisach - brak precyzji, w określaniu
    czy dane użycie "kierunku" ma dotyczyć "kierunku pasa względem drogi",
    czy "kierunku" względem czego innego.
    Oznakowanie na rondzie, na które się powołujesz, bazuje (?) właśnie
    na tym braku precyzji.

    > b) nie, bo kierunkowskazem sygnalizuję zmianę kierunku jazdy. Nie chodzi
    > tu jednak o zmianę kierunku z punktu widzenia fizyki, ale o zmianę w
    > sytuacji, gdy następuje rozgałęzienie i jest możliwość wyboru.

    > Owszem. Jestem za tą interpretacją. Tak prowadzi pas. Jest wiele
    > skrzyżowań i przebiegu pasów innym niż proste (z punktu widzenia
    > fizyki), a nie są to skrzyżowania o ruchu okrężnym.

    No i tu się zgadzamy.
    Pozostaje do uzgodnienia sprawa, czy honorujemy przepisy dotyczące
    "przecięcia ruchu" jako mające pierwszeństwo przed przepisami
    dot. pierwszeństwa na skrzyżowaniu, czy też JEDNAK uznajemy, że
    rondo jest "skrzyżowaniem złożonym", i fakt że *istnieją* regulacje
    generalne, dotyczące ronda jako całości, w niczym nie uchyla
    interpretacji skrzyżowań w postaci wjazdów jako składowych
    ronda.

    Zauważ: przyjęcie, że jednak mamy "małe skrzyżowania wjazdowe",
    NIEZALEŻNIE od faktu że SKŁADAJĄ się one na duże skrzyżowanie
    o ruchu okrężnym, uwalnia Cię od trudów szukania dziury w całym
    w zakresie tego, czy wjeżdżający z prawej ma pierwszeństwo :)
    W odróżnieniu od stosowania zasad ogólnych, określanych
    mianem "reguły prawej ręki", które na skrzyżowaniu określają
    pierwszeństwo w DRUGIEJ kolejności (z czym trzeba się zgodzić,
    a wielu kierowców zapomina, przekonanych że jak już obrócili
    się w lewo to "są na drodze z pierwszeństwem"), zastosowanie
    zasad szczególnych z art.25.1 w odniesieniu do "małego
    skrzyżowania na wjeździe" uwalnia Cię od dalszych rozważań,
    bo bardziej szczegółowe zastosowanie art.25.1 ma pierwszeństwo
    przed ogólniejszym zastosowaniem tego samego 25.1 :)
    Pasuje?

    > No właśnie sensowna. W lewo do Makro, w prawo do kościoła św. Wojciecha,
    > a na wprost na Mikulczyce.

    To ustępujesz wjeżdżającym z prawej czy nie? ;)

    > Niestety nie działa.

    Hm... :(
    Jak znajdę to poślę, a może ktoś ma działający link.
    Chodzi o znak strzałki w lewo z eleganckim "wcięciem" z prawo
    na linii przed strzałką.

    > Niestety Thunderbird sssie.

    Niemożliwe, żeby nie dało się w nim fomtu zmienić :O

    > O ile nie ma innych jeszcze, to bym stawiał, że jednak C to dalsza część
    > A. Tu jednak mówimy o skrzyżowaniu z 4 wlotami, normalny krzyż. Tylko
    > pośrodku jest wyspa. Więc da się skręcić w lewo.

    Przyjęcie Twojej tezy prowadzi do wniosku, że skręt w lewo ma DWA
    znaczenia. Różne.
    Co zrobiła ta pani z filmiku ze szkoły jazdy?

    pzdr, Gotfryd

  • 200. Data: 2009-11-21 15:09:51
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (21.11.2009 12:08), Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Ale tylko w odniesieniu do zasad oznakowywania dróg, znaczy
    > jeśliby weszło w życie, to "nie powinno" się spotykać normalnych

    Widać to właśnie przeczytałem i mi się utrwaliło :).

    p. m.