  • 11. Data: 2009-11-09 22:34:21
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 9 Lis, 22:52, mvoicem <m...@g...com> wrote:
    >logiczniej było przed zmianą, kiedy to pas wewnętrzny
    > miał pierwszeństwo.

    hm... jak zmiana? i na jakiej podstawie pas wewnetrzny mial niby to
    pierszenstwo?

    WS

  • 12. Data: 2009-11-09 22:34:52
    Od: "news.gazeta.pl" <n...@g...pl>

    W dniu 2009-11-09 22:01, Michał pisze:
    > Zanim klikniecie na 2 i 3 linka - zastanówcie się, kto Waszym zdaniem
    > był sprawcą kolizji: 1-czerwony, czy
    > 2-niebieski?
    > http://img14.imageshack.us/i/beztytuuwqv.jpg/
    >

    > Orzecznictwo Sądu i opinia eksperta ruchu drogowego w tej sprawie:
    > http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=
    13839

    > a tutaj również opinia eksperta ruchu drogowego, tylko żeby było
    > śmieszniej - negująca poprzednią:
    > http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    090211/POWIAT0206/99895490

    > Mój wniosek: Prawodawca dał ciała.
    >

    > Pozdrawiam,
    > Michał

    Ciała dał samochód nr 2 i jego jest wina.
    W tym przypadku, z prawego pasa jedziemy prosto lub w prawo, z lewego
    pasa jedziemy prostu lub w lewo (i równiez zawracamy). Tyle.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 13. Data: 2009-11-09 22:37:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.11.2009 23:03), castrol wrote:

    > Na standardowym skrzyzowaniu o dwoch pasach ruchu, takze chcialbys
    > wykonac manewr skretu w prawo z pasa lewego argumentujac to, ze nie
    > sposob sprawdzic czy pas zewnetrzny masz wolny?

    Standardowe skrzyżowanie o dwóch pasach ruchu nie jest skrzyżowaniem o
    ruchu okrężnym. Więc raz - panują na nim inne reguły, dwa - pasy mają w
    przybliżeniu proste.

    Przecież będąc na wewn. pasie ronda, samochód który masz przepuścić
    masz mniej więcej za zagłówkiem tylnego siedzenia, często lewego.

    p. m.

  • 14. Data: 2009-11-09 22:44:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    castrol pisze:

    > Z tego co wyczytalem to na samym rondzie nie ma w ogole namalowanych
    > pasow, ale jest na tyle szeroko, ze mieszcza sie dwa samochody.

    To zawinił ten idiota, co takie "rondo" zrobił ;)

    A jeśli nie ma świateł, to w drugiej kolejności numer 1.

  • 15. Data: 2009-11-09 22:51:34
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Zanim klikniecie na 2 i 3 linka - zastanówcie się, kto Waszym zdaniem był
    > sprawcą kolizji: 1-czerwony, czy
    > 2-niebieski?
    > http://img14.imageshack.us/i/beztytuuwqv.jpg/

    Definitywnie winny pojazd nr 1
    Ten cały "ekspert" radomski specjalista bezpieczeństwa ruchu drogowego
    powinien wiecej nie wypowiadać się publicznie bo później efektem są takie
    stłuczki.
    Pamiętam jak kiedyś w mieście Ostrów Wlkp o mało co zostałbym potącony na
    przejściu przy rondzie.
    Jechało sobie auto rondem (chyba 2 pasmowe, już nie pamiętam) z włączonym
    kierunkowskazem lewym, w pewnym momencie kierowca wyłączył kierunek i
    zjeżdza z ronda.
    Potem zacząłem zwracać tam uwagę na to jak tam jeżdzą i okazało się, że w
    ten sposób jeździła zdecydowana większość. Po prostu tak ich tam uczono w
    jakiejś szkółce.

    Pozdrawiam

    boropi

  • 16. Data: 2009-11-09 23:03:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.11.2009 23:34), WS wrote:

    > hm... jak zmiana? i na jakiej podstawie pas wewnetrzny mial niby to
    > pierszenstwo?

    Pewnie na podstawie prawa o ruchu drogowym, ewentualnie może to była
    jakaś szalona interpretacja, wiem że tak mnie uczono na kursie (tego
    wymagano na egzaminie i było to powszechnie stosowane - więc raczej nie
    był to wymysł mojego instruktora). Jakiś rok później to się zmieniło -
    okolice 1997.

    p. m.

  • 17. Data: 2009-11-09 23:11:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Nov 2009, witek wrote:

    > no to ciała dał ten co nie jechał dokładnie środkiem, tak żeby ani z lewej
    > ani z prawej nikt mu się nie wepchał.

    Trzeba przyznać, że akcent na słowo "wyznaczone" w art.16.4 PoRD
    nie zawsze rzuca się w oczy.
    Ale jest i druga strona takiego podejścia - sławne flejmy o rowerzystach
    jadących "środkiem".
    Osobiście tak nie robię (może z wyjątkiem "bezpośrednio przed
    skrzyżowaniem", ze względu na 'yntelygentnych inaczej', zajeżdżających
    rowerzyście drogą na łuku na skutek *hamowania* bądź braku znajomości
    podstaw geometrii), niemniej pogląd j.w. bywa ... no, źle widziany ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-11-10 00:03:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Trzeba przyznać, że akcent na słowo "wyznaczone" w art.16.4 PoRD
    > nie zawsze rzuca się w oczy.

    z opisu wynika, ze tam nie bylo pasa zewnetrznego i wewnetrznego. Bylo
    tylko rondo z formalnie jednym pasem.

  • 19. Data: 2009-11-10 00:29:28
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Michał pisze:

    > Mój wniosek: Prawodawca dał ciała.

    PORD: Wina zjeżdżającego z ronda
    ZDROWY ROZSĄDEK I MENTALNOŚĆ: Winna skończona pizda objeżdżająca
    rondo zewnętrznym pasem

    6008

  • 20. Data: 2009-11-10 01:26:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Lis, 00:03, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    >Jakiś rok później to się zmieniło -
    > okolice 1997.

    hm.. jakos nie pamietam, zeby bylo odwrotnie...

    dawno temu (tzn. nie pamietam juz kiedy) byla zmiana pierszenstwa na
    rondzie, tzn. wczesniej pierszenstwo mial jadacy po rondzie, obecnie
    ma wjezdzajacy jako bedacy z prawej strony (ale wtedy wlasciwie
    wszedzie dolozyli znak A-7 i w praktyce zostalo po staremu...)

    pozniej (2001?) bodajze dolozyli
    w art. 22
    "4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest
    obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na
    który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z
    prawej strony.";

    ale to wlasciwie niczego nowego nie wprowadzalo...

    WS