  • 1. Data: 2009-11-09 21:01:57
    Temat: PORD uwaga na ronda
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    Zanim klikniecie na 2 i 3 linka - zastanówcie się, kto Waszym zdaniem
    był sprawcą kolizji: 1-czerwony, czy
    2-niebieski?
    http://img14.imageshack.us/i/beztytuuwqv.jpg/

    Orzecznictwo Sądu i opinia eksperta ruchu drogowego w tej sprawie:
    http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=
    13839

    a tutaj również opinia eksperta ruchu drogowego, tylko żeby było
    śmieszniej - negująca poprzednią:
    http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    090211/POWIAT0206/99895490

    Mój wniosek: Prawodawca dał ciała.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2009-11-09 21:15:14
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 9 Nov 2009 22:01:57 +0100, Michał napisał(a):

    > Zanim klikniecie na 2 i 3 linka - zastanówcie się, kto Waszym zdaniem
    > był sprawcą kolizji: 1-czerwony, czy
    > 2-niebieski?
    > http://img14.imageshack.us/i/beztytuuwqv.jpg/

    1.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2009-11-09 21:49:48
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 9 Nov 2009 22:01:57 +0100, Michał napisał(a):

    > Mój wniosek: Prawodawca dał ciała.

    A mój wniosek jest taki, że w Radomiu nikt nie potrafi jeździć po rondach,
    bo radomscy instruktorzy i egzaminatorzy to debile. Oni uczą, że jak się ma
    zamiar z ronda wyjechać drugim zjazdem, to jest to skręt w lewo i atakują
    rondo kręcąc na wjeździe kierownicą w prawo i walcząc z wyłączającym się
    kierunkowskazem w lewo.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 4. Data: 2009-11-09 21:52:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.11.2009 22:15), MadMan wrote:

    > 1.

    Też tak myślę, chociaż jest to wg. mnie bez sensu. Jadąc wewnętrznym
    pasem nie sposób sprawdzić czy pas zewnętrzny mamy wolny - logiczniej
    było przed zmianą, kiedy to pas wewnętrzny miał pierwszeństwo.

    Pomijając taki drobny szczegół że rondo wielopasowe to aberracja jakaś.

    p. m.

  • 5. Data: 2009-11-09 22:00:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał pisze:
    > Zanim klikniecie na 2 i 3 linka - zastanówcie się, kto Waszym zdaniem
    > był sprawcą kolizji: 1-czerwony, czy
    > 2-niebieski?
    > http://img14.imageshack.us/i/beztytuuwqv.jpg/

    A jak tam są pasy?

    Bo jeśli są "w kółko", to zawinił numer 1.

    A jeśli są "w kratkę", to zawinił numer 2.

  • 6. Data: 2009-11-09 22:03:53
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    mvoicem pisze:

    > Też tak myślę, chociaż jest to wg. mnie bez sensu. Jadąc wewnętrznym
    > pasem nie sposób sprawdzić czy pas zewnętrzny mamy wolny - logiczniej
    > było przed zmianą, kiedy to pas wewnętrzny miał pierwszeństwo.

    Na standardowym skrzyzowaniu o dwoch pasach ruchu, takze chcialbys
    wykonac manewr skretu w prawo z pasa lewego argumentujac to, ze nie
    sposob sprawdzic czy pas zewnetrzny masz wolny?

    Jacek Kustra

  • 7. Data: 2009-11-09 22:05:17
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A jak tam są pasy?
    >
    > Bo jeśli są "w kółko", to zawinił numer 1.
    >
    > A jeśli są "w kratkę", to zawinił numer 2.

    Z tego co wyczytalem to na samym rondzie nie ma w ogole namalowanych
    pasow, ale jest na tyle szeroko, ze mieszcza sie dwa samochody.

    Jacek Kustra

  • 8. Data: 2009-11-09 22:11:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem to nie błąd przepisów, tylko błąd pierwszego z "biegłych".
    Samochód nr 1 wyjeżdżając z ronda miał samochód nr 2 po prawej stronie i w
    dodatku wjeżdżał na jego pas - powinien zatem mu ustąpić pierwszeństwa.
    Przyjęcie innej wykładni powodowałoby, że nie ma możliwości bezpiecznej
    jazdy zewnętrznym pasem, bo zawsze ktoś może nagle z wewnętrznego zajechać
    nam drogę.

  • 9. Data: 2009-11-09 22:19:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:
> [...]
    13839

    > a tutaj również opinia eksperta ruchu drogowego, tylko żeby było

    to zależy co tam dokładniej jest na tym rondzie.
    Czasami jest tak, ze prawy pas "zjeżdża" z ronda i nie da się jechać tak
    jak pojechał niebieski bez zmiany pasa na "wewnętrzny".
    Bez zobaczenia zdjęcia tego ronda na podstawie samego obrazka ciężko coś
    powiedzieć.

  • 10. Data: 2009-11-09 22:22:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    castrol wrote:

    > Z tego co wyczytalem to na samym rondzie nie ma w ogole namalowanych
    > pasow, ale jest na tyle szeroko, ze mieszcza sie dwa samochody.

    no to ciała dał ten co nie jechał dokładnie środkiem, tak żeby ani z
    lewej ani z prawej nikt mu się nie wepchał.