  • 1. Data: 2006-03-22 20:07:17
    Temat: POLICJA czy wymusza kasę ??
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    O ten tekst chodzi

    http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,3205852.
    html

    Czy to próba wymuszenia rozbójniczego ????. Co na to prawnicy ??

    Pozdr. A

  • 2. Data: 2006-03-22 21:50:05
    Temat: Re: POLICJA czy wymusza kasę ??
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    A napisał(a):

    > http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,3205852.
    html

    > Czy to próba wymuszenia rozbójniczego ????. Co na to prawnicy ??

    Nie jest to przestępstwo tylko zwykła sprawa cywilna. I w dodatku nie
    taka oczywista jak wydaje się to tym kmiotkom dziennikarzom.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-03-22 22:07:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:
    html
    > Nie jest to przestępstwo tylko zwykła sprawa cywilna. I w dodatku
    nie
    > taka oczywista jak wydaje się to tym kmiotkom dziennikarzom.

    Przy czym moim zdaniem pozwany powinien powiadomić ubezpieczyciela o
    roszczeniu, gdyż jest przecież ubezpieczony od odpowiedzialności
    cywilnej. Wówczas ubezpieczyciel byłby obowiązany przystąpić do sporu.
    Jeśli sprawca przegra i będzie musiał zapłacić odszkodowanie, to ma
    zwrotne roszczenie do ubezpieczyciela o pokrycie odszkodowania, gdyż
    jest ubezpieczony. Z tym, że ubezpeiczyciel może podnieść zarzut, że
    gdyby wiedział o roszczeniu, to by sprawę w sądzie wygrał. Natomiast
    samo roszczenie Policji moim zdanie nie jest pozbawione sensu.

    Generalnie dziennikarze nie do końca przemyśleli zarzuty. Bo problem
    jest raczej w niewłaściwym postępowaniu sprawcy, niże w wysuwaniu
    roszczeń przez Policję. Dziennikarze próbują po prostu grać na
    ludzkich uczuciach i tyle.

  • 4. Data: 2006-03-22 22:11:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Przy czym moim zdaniem pozwany powinien powiadomić ubezpieczyciela o
    > roszczeniu, gdyż jest przecież ubezpieczony od odpowiedzialności
    > cywilnej. Wówczas ubezpieczyciel byłby obowiązany przystąpić do sporu.

    Tak jest. To się nazywa przypozwanie.

    > Natomiast samo roszczenie Policji moim zdanie nie jest pozbawione sensu.

    Pewnie że roszczenie wydaje się sensowne. Problemem w tej sprawie będzie
    tylko kwestia udowodnienia iż podnoszona szkoda ma związek z wypadkiem.

  • 5. Data: 2006-03-22 22:32:43
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeśli sprawca przegra i będzie musiał zapłacić odszkodowanie, to ma
    > zwrotne roszczenie do ubezpieczyciela o pokrycie odszkodowania, gdyż

    W TV był program o tym. Ubezpieczyciel wie i sporze policji z emerytem. Ale
    umywa ręce. Mówił rzecznik firmy ,że umowa OC nie dotyczy tego zdarzenia (
    dlaczego nie wiem ). Policja wie , że z ubezpieczycielem nie wygra więc
    szarpie biednego emeryta.

    > Bo problem
    > jest raczej w niewłaściwym postępowaniu sprawcy, niże w wysuwaniu
    > roszczeń przez Policję.

    Sprawca ma adwokata sobie wziąć ??. Adwokatom pewnie takie państwo jest na
    rękę.

    Pozdr. A

  • 6. Data: 2006-03-22 23:00:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A [###p...@p...onet.pl.###] napisał:

> [...]
    > zdarzenia ( dlaczego nie wiem ). Policja wie , że z
    ubezpieczycielem
    > nie wygra więc szarpie biednego emeryta.

    To, że ubezpieczyciel wie nie zmienia faktu, że emeryt powinien go o
    tym powiadomić. Z tym powiadomieniem prawo wiąże określone skutki
    prawne. W szczególności pozbawia ubezpieczyciela argumentu, że gdyby
    go przypozwano, to by wygrał.

    Natomiast stanowisko ubezpieczyciela jest dziwne. Umowa OC obejmuje
    odpowiedzialność cywilną z tytułu szkód spowodowanych przez
    kierującego pojazdem. Czemuż akurat szkoda wynikająca z niezdolności
    do pracy przez Policjanta miała by być z tego wyłączona, to tego już
    nie wiem.

    > Sprawca ma adwokata sobie wziąć ??. Adwokatom pewnie takie państwo
    jest
    > na rękę.

    Sprawca ma przypozwać ubezpieczyciela. To jedno pismo, które może za
    niego ktokolwiek napisać. Do tego nie trzeba adwokata.

  • 7. Data: 2006-03-23 08:00:34
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "A" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    html

    > Czy to próba wymuszenia rozbójniczego ????. Co na to prawnicy ??

    sprawca szkody obowiazany jest do jej naprawienia

    emeryt spowodowal szkode w postaci uszkodzonego pojazdu i "choroby "
    policjanta a wiec winien szkode ta naprawic /kwestia tylko wykazania zwiazku
    przyczynowego/

    nie widze tutaj niczego niestosownego.. wrecz przeciwnie , dlaczego inni
    podatnicy maja placic za szkode spowodowna przez okreslonego sprawce???

    IMHO rozstrzygniecie Sadu jak najbardziej sluszne

    BTW ubezpieczyciel jest za to odpowiedzialny tylko, ze teraz moze sie bronic
    tym ,ze nie zostal przypozwany

    tak czy siak IMHO sprawca winien zwroc sie do ubezp o zwrot kasy

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-03-23 16:54:15
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    Lookasik napisał(a):

    [...]
    > emeryt spowodowal szkode w postaci uszkodzonego pojazdu i "choroby "
    > policjanta a wiec winien szkode ta naprawic /kwestia tylko wykazania zwiazku
    > przyczynowego/

    No właśnie wszyscy omijacie kwestię, że szkoda takiej wielkości nie bardzo
    jest normalnym skutkiem tak drobnej kolizji jak opisana.

    Paweł Marcisz

  • 9. Data: 2006-03-23 17:32:56
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > No właśnie wszyscy omijacie kwestię, że szkoda takiej wielkości nie bardzo
    > jest normalnym skutkiem tak drobnej kolizji jak opisana.

    Ciekawe, czy policjant mial zapiete pasy. Oczywiscie, mogl nie miec, jezeli
    uprawnia go do tego przepis... ale co wtedy z odpowiedzialnoscia za szkode,
    wyrzadzona z powodu braku zapietych pasow? No i jeszcze pozostaje prawo do
    obrony, ktorego emeryt nie otrzymal... Dla mnie to dziwna sprawa i pachnie
    nieludzkim postepowaniem na kilometr... bo w sumie "na skutek zaniechania"
    ktos nie wyciagnal od ubezpieczyciela pieniedzy - a to od niego powinien w
    pierwszej linii... i z tego powodu emeryt zostal doprowadzony do
    niekorzystnego rozporzadzania swoim mieniem. To tak na moj chlopski rozum
    ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 10. Data: 2006-03-23 17:33:09
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Pawel Marcisz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Lookasik napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > No właśnie wszyscy omijacie kwestię, że szkoda takiej wielkości nie bardzo
    > jest normalnym skutkiem tak drobnej kolizji jak opisana.

    nie jest to takie proste... czasami moze delikatna kolizja spowodowac
    ciezkie powikłania zdrowotne..

    pozdrawiam