  • 1. Data: 2006-03-22 20:10:38
    Temat: wyrok a inne nazwisko
    Od: Jacek Karczmarczyk <j...@b...pl>

    Witam,
    Jest sobie wykroczenie, rozprawa i wyrok przysłany pocztą - wszystko
    byłoby cacy, gdyby nie to, że w treści wyroku nie zgadza się ani imię
    ani nazwisko osoby, której to miało dotyczyć - czy można założyć, że
    wyrok dotyczy innej osoby i że właściwa osoba jeszcze nie została skazana?

    --
    Jacek Karczmarczyk
    "Podoba mi sie to, co panowie mowia, ze sie podoba..." / Rejs

    [ http://larch.nazwa.pl ]

  • 2. Data: 2006-03-22 21:34:13
    Temat: Re: wyrok a inne nazwisko
    Od: "Kaiser Souza" <k...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > ani nazwisko osoby, której to miało dotyczyć - czy można założyć, że
    > wyrok dotyczy innej osoby i że właściwa osoba jeszcze nie została skazana?

    - można

    mk

  • 3. Data: 2006-03-23 07:51:52
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    - czy można założyć, że

    > - można

    ale istnieje tez mozliwosc, ze nastapila omylka pisarska lub zle wyrok
    "reczny" przepisala protokolonatka

    najlepiej zadzwon , podaj sygnature i dowiedz sie kogo dot dana sprawa

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-23 17:08:18
    Od: "Kaiser Souza" <k...@W...gazeta.pl>

    > - czy można założyć, że

    > ale istnieje tez mozliwosc, ze nastapila omylka pisarska lub zle wyrok
    > "reczny" przepisala protokolonatka

    co do zasady (i tak stoi w komentarzach) sprostować można w trybie art 105
    kpk, ale jeśli np. w zcęści wstępnej jest inne nazwisko oskarżonego a w
    dyspozytywnej inne, no to Panie! Zarzut w postępowaniu odwoławczym, że
    skazano osobę, której nie dotyczyło postępowanie ;)

    pzdr
    mk

  • 5. Data: 2006-03-24 07:47:35
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Kaiser Souza" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:dvukm2$2dj$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > dyspozytywnej inne, no to Panie! Zarzut w postępowaniu odwoławczym, że
    > skazano osobę, której nie dotyczyło postępowanie ;)

    a co to ma do mojego postu
    ja opisalem dwie sytuacje
    1. w rubrum mamy Jana Kowalskiego a w sentecji Jana Konarskiego ... mozna
    sprostowac
    2. w wyroku sporzadzonym recznie jest wszystko ok ale protokolantka robiac
    odpis popiepszyla nazwiska .. wtedy problem nie istnieje poniewaz orzeczenie
    jest prawidlowe tylko odpis schrzaniony

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-03-24 14:25:21
    Od: Jacek Karczmarczyk <j...@b...pl>

    Lookasik napisał(a):
    > 2. w wyroku sporzadzonym recznie jest wszystko ok ale protokolantka robiac
    > odpis popiepszyla nazwiska .. wtedy problem nie istnieje poniewaz orzeczenie
    > jest prawidlowe tylko odpis schrzaniony

    Tak chyba właśnie jest, bo zadzwoniłem do sądu i tam w papierach mają
    dobre nazwisko