  • 1. Data: 2006-03-22 18:48:51
    Temat: cło na prezent
    Od: "Dawid " <d...@N...gazeta.pl>

    Witam wszystkich.

    Od kilku dni czekalem na drukarke ktora kupil mi kuzyn w stanach, w ramach
    prezentu. Niestety dzis dostalem list od firmy ZUH "SAGA" mniej wiecej o
    takiej tresci:

    "ZUH SAGA prowadzaca magazyn czasowego składowania informuje, że nadesłana
    przesyłka z USA została zatrzymana przez Urzad Celny w CZestochowie, gdyz nie
    spełnia warunkow zwolnienia od cła...

    przesyłka zawiera:
    drukarke, nowa, ladowarka itd, brak rachunku , brak kosztow transportu
    poniesionych przez nadawce w USA, prosimy okreslic te koszty..."

    itd.
    i mam teraz pytanko, musze zaplacic za to clo?, skoro to mial byc prezent, nie
    mam zamiaru tego sprzedac.?? co mam robic? czy moze lepiej zaplacic? i jesli
    tak to mniej wiecej ile takei clo wynosi??

    dziekuje za wszelkie podpowiedzi
    pozdrawiam

    Dawid K

  • 2. Data: 2006-03-22 19:55:20
    Temat: Re: cło na prezent
    Od: tarcamion <t...@l...tlen.pl>

    Dawid napisał(a):
> [...]
    > mam zamiaru tego sprzedac.?? co mam robic? czy moze lepiej zaplacic? i jesli
    > tak to mniej wiecej ile takei clo wynosi??

    cło bodajże 7% i 22% vat jeszcze pewnie będzie

  • 3. Data: 2006-03-22 21:13:19
    Od: "Zdzislaw" <z...@u...pl>

    > cło bodajże 7% i 22% vat jeszcze pewnie będzie
    o ile wiem clo 0% Vat 22 % obsluga celna 150 zl

  • 4. Data: 2006-03-24 12:06:24
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Jesli wartość celna jest do równowartości 45 Euro, to zwolnienie.
    JaC

  • 5. Data: 2006-03-29 16:25:20
    Od: "RW" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zdzislaw" <z...@u...pl> napisał w wiadomości
    > o ile wiem clo 0% Vat 22 % obsluga celna 150 zl

    No tak, ale vat od jakiej wartosci, jak obdarowany nie ma pojecia jaka to
    wrtosc?

    wiesiek

  • 6. Data: 2006-03-29 16:28:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RW napisał(a):

    > No tak, ale vat od jakiej wartosci, jak obdarowany nie ma pojecia jaka to
    > wrtosc?

    A co? Czytać nie umie?

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 7. Data: 2006-03-29 17:05:14
    Od: "RW" <r...@p...onet.pl>

    > A co? Czytać nie umie?
    >
    > j.
    >
    > --
    > Za wszelkie moje błędy odpowiada imć Chochlik Newsowy ;)
    > http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

    To znaczy, że wysyłajacy deklaruje gdzies wartośc? A skąd ofiarobiorca ma
    znac koszty przesyłki? Pytam bo nigdy nie otrzymałem przesyłki z USA, a
    planuje zakup specjalnego silnika za ok 500$ ( mały elektryczny ok 10kg,
    wyglada niewinnie jak do pralki za 50 $;)) i chciałbym aby mi to rodzina z
    USA wysłała jako prezent...no w celu ograniczenia kosztów cła, VATu itp...
    Co mozna zrobic, aby koszty zmniejszyc?

    wiesiek